Открийте ни и в

Култура

ИК „Изток-Запад“ представя бестселъра на Кели Кътроун „Ако ви се плаче, излезте навън“

MIKA

публикувано

на

Кели КътроунАко се научим да разграничаваме вътрешния си глас от този на всички околни (които постоянно изказват мнението си, независимо дали искаме да го чуем, или не), да се вслушваме в него и да му се доверяваме, успехът ни е в кърпа вързан, твърди пиар и маркетинг експертът Кели Кътроун в бестселъра на Ню Йорк Таймс „Ако ви се плаче, излезте навън“ (ИК „Изток-Запад“).

Разказвайки едновременно истории от личния и професионалния си живот, Кели Кътроун – високопоставен пиар и маркетингов експерт в Холивуд – разбулва тайните на успеха в книгата си „Ако ви се плаче, излезте навън“.

Като жури в America’s Next Top Model и изпълнителен директор и собственик на преуспяваща фирма за връзки с обществеността в Холивуд, Кътроун споделя натрупания през годините опит в тези среди, предлагайки на бъдещите професионалисти в сферата лишени от всякакви небивалици истини и брутални със своята откровеност съвети, които майките им най-вероятно не са им казали.

В „Ако ви се плаче, излезте навън“ (с подзаглавие „И други неща, които не сте научили  от майка си“) Кътроун споделя: „Вътрешен глас? – може би се питате. – Душа? Съдба? Мислех си, че това е книга за модата!“ Модата е пълна с илюзии.

Ако обаче смятате, че модерните през този сезон ботуши на „Прада“ ще ви направят по-секси и по-силни, би трябвало да повярвате, че имате душа и че тази душа е също толкова уникална, колкото са пръстовите ви отпечатъци и изображението на ириса ви. Ако не се вслушвате във вътрешния си глас, това би могло да означава, че сте прекалено натоварени или недостатъчно стимулирани, или пък че сте свикнали да го пренебрегвате, защото хората около вас не откликват на провокираните от него действия, които извършвате. Вероятно душата ви е свита. Според мен изборът, който правим в живота, и хората и предметите, които ни заобикалят, увеличават или намаляват силата на вътрешния ни глас – или изцяло го изключват.“

„Ако ви се плаче, излезте навън“ е своеобразен призив на Кели Кътроун човек да се събуди и да „прослави магията в себе си“. За целта тя съветва: научете се да разграничавате гласовете на родителите, учителите и приятелите си, на медиите и всички околни от своя собствен вътрешен глас; повярвайте, че вътрешният ви глас е гласът на вашата душа – вашата уникална искра на божественото начало, и че той знае кое е най-доброто за вас и ще ви заведе до вашата цел по предначертания път; съберете кураж и винаги следвайте вътрешния си глас.

Кели Кътроун е основател на „Революция на народа“ – фирма за връзки с обществеността, брандиране и маркетинг в модната индустрия. Тя представлява клиенти като „Лоншам“, Вивиан Уестуд, Джереми Скот, Валентино, Пако Рабан, Тиери Мюглер, „Булгари“, „Кристис“ и много други. Участва в телевизионната поредица „Кели под небето“ по телевизия „Браво“. Живее в Манхатън с дъщеря си Ава.

MIKA e онлайн списание за музика и лайфстайл, което отразява най-новото в музикалния свят както от страната, така и от чужбина. Таргета на списанието са активните хора (18-40 години), които се интересуват от музикални събития и градския начин на живот.

Продължете понататък

Култура

Ново издание на НБУ: „Киносценарият-написване и пренаписване“ от Светла Христова

MIKA

публикувано

на

от

Наскоро излезе от печат второ издание на „Киносценарият-написване и пренаписване: Теория и практика“ от Светла Христова. Книгата представя теоретично и популяризира доказани в практиката стандарти и изисквания за преподаване в областта на киносценаристиката. Тя проследява етапите, през които минава всеки сценарист в работата си. Целта ѝ е не просто усвояването на обем от знания, а в много по-голяма степен тяхното практикуване, благодарение на което ще придобиете сценарийни умения, адекватни на уменията на колегите ви по света. Книгата ще ви помогне да осъзнаете и усвоите кино езика на идеите, които имате, ще ви покаже авторските задачи в създаването на първия вариант (редакция) на сценария, както и втората, по-отговорна и сложна част от писането на сценария – пренаписването, за което у нас изобщо не е писано.

Проф. Мариана Евстатиева-Биолчева:

Освен точните и професионални практически указания, авторката очертава един много важен и неизбежен момент при писането на сценария – мисълта за възприятието и реакцията на ползвателя на художествения продукт – на зрителя. … Защото много често, когато адресатът не е важен за реализаторите, се появява огромното разминаване между авторите и публиката, а оттам и провал и на идеите, и на посланията на авторите, и на филма като цяло. Авторката обръща сериозно внимание на този проблем. Затова в етапа на пренаписването на сценария внимателно и мотивирано могат да се търсят онези професионални похвати, обобщени от авторката, които да позволят сценарият пълноценно и точно да постигне както художественото послание на авторите, така и органичната рецепция на зрителя.

Проф. д-р Ингеборг Братоева-Даракчиева:

Хабилитационният труд на д-р Светла Христова „Киносценарият – написване и пренаписване“ представлява единственият досега у нас труд върху процеса на пренаписване на филмовия сценарий.

Проф. д-р Станимир Трифонов:

Днешният кинематографичен процес в България има катастрофично незадоволена нужда от добри сценарии. А изследването на Светла Христова е забележително пособие, което може и ще помогне на киното ни в тази посока. … Не на последно място трябва да се отбележи полезността на труда в сферата на висшето образование по кино и телевизия.

Изданието може да се закупи с 10% отстъпка при избиране на наложен платеж за начин на плащане в електронната книжарница  на Нов български университет.

Продължете понататък

Култура

Излиза екотрилър за общество в преход от нобелистката Олга Токарчук

MIKA

публикувано

на

от

Отвъд всички теми, отвъд екокриминалното, вие ще чуете гласа на Олга. В тази книга животните са изписани с главна буква и това не е случайно, това е книга, която споделя едно твърдение на Дарвин, че животните са наши по-стари братя по болка.
Георги Господинов

Само най-изкусните писатели могат да си позволят да надскочат жанровите ограничения и дори да създават собствени литературни категории. Носителката на Нобеловата награда за литература Олга Токарчук е такава писателка. Критикувана в родната си Полша заради политическите си възгледи, с романа “Карай плуга си през костите на мъртвите” авторката си навлича и обвинения в екотероризъм. Романът излиза в обновения превод на Силвия Борисова и с логото на издателство ICU.

Представяте ли си творба, в която мистерията около едно убийство неусетно се преплита с влечението на главната героиня по астрологията, стъпва върху почитта към природата, за да намери своя концентриран израз в поезията на Уилям Блейк? Е, този смел и доказано успешен писателски експеримент очаква читателите в новото издание на “Карай плуга си през костите на мъртвите”.

В тази книга малко рисковано подреждам изключените от живота хора, които нямат пари, които ги няма реално в този свят, в една редица с животните, които също са безгласни и не могат да се борят за своите права. Така книгата се превърна в метафора за обществото в преход, наистина в нея има много места, които възхваляват гнева, казва самата Токарчук по време на визитата си в България през 2014 година.

“Карай плуга си през костите на мъртвите” ни пренася в граничното полско селце Плосковиж, където главната героиня Янина Душейко се е отдала на доброволно отшелничество. Идиличното спокойствие на мястото е нарушено от едно убийство, последвано от още едно, и от още едно. Обстоятелствата изглеждат подозрителни и макар госпожа Душейко – бивша учителка, любител астролог и застъпник за правата на животните – да не се вписва в традиционния образ на следовател, се превръща точно в това.

Разследването на убийствата обаче е само върхът на айсберга, умело използван от Токарчук за предаването на философските внушения, характерни за цялото ѝ творчество.

Почитта към всички живи същества и неразрушимата връзка с природата, насилието, с което свикваме, разпадът на ценностите и фалшивият морал – това са истинските жалони на иначе увлекателното като класическо кириминале повествование.

Всяка глава започва със стихове от поета Уилям Блейк, преведени от Спас Николов (повечето от стиховете вътре в главите са в превод на Владимир Левчев). Eпиграфите добавят щипка мистицизъм към повествованието и подготвят за навлизане в дълбочина. Постепенно се оказваме оплетени в мрежата на болезнени, важни теми, които сме свикнали да избягваме в забързаното ежедневие. Кой определя степента на значимост на живите същества? Редно ли е да си затваряме очите за жестокостта, облечена в хилядолетни навици? Какви са параметрите на справедливостта, очертани от собствения ни морален кодекс?

Наблюдателното око на Токарчук преобръща всичко така, както книгите ѝ пренареждат конвенционалните форми… Подобно на героите си, авторката не спира да се движи, да наблюдава зорко и да прави обобщения, нерядко гениални.
The New Yorker

Олга Токарчук е родена на 29 януари 1962 г. в Сулехов, Полша в семейство на учители. През 1985 г. завършва психология във Варшавския университет и известно време работи като терапевт в психиатрична клиника. Автор е на 17 книги. На български са преведени „Изгубената душа“, „Бегуни“ (с две издания), “Правек и други времена”, „Дом дневен, дом нощен”, „Последни истории”, сборникът разкази „Музика от много барабани” и “Карай плуга си през костите на мъртвите”, чието второ издание излиза сега.

Токарчук е едно от най-важните имена в съвременната полска и световна литература. Популярността ѝ е феноменална, а читателите ѝ я уважават най-вече заради добрия вкус, енциклопедичните познания, литературния ѝ и разказвачески талант, и – не на последно място – заради философската дълбочина на творбите ѝ.

Романът е екранизиран от полската режисьорка Агниешка Холанд. Филмът е със заглавие „Следи“ (Pokot).

През 2019 г. „Карай плуга си през костите на мъртвите“ е финалист за наградата Man Booker International.

Силвия Борисова е завършила СУ „Св. Климент Охридски“ и курсовете по полски език към Полския институт. Дебютира като преводач през 1978 г. и до момента има над 40 преведени книги. Била е кореспондент на bТV във Варшава. Сред превежданите от нея автори са Болеслав Прус, Ярослав Ивашкевич, Славомир Мрожек, Адам Загаевски, Юзеф Тишнер, Чеслав Милош, Анджей Вайда, Йежи Пилх, Павел Хюле и др. Превела е няколко книги на Олга Токарчук, като настоящото издание на „Карай плуга си през костите на мъртвите“ е второ и преработено.

Носителка на две награди на Съюза на преводачите, на високата държавна награда на Полша „Златен кръст“ за изключителни заслуги към полската култура и литература, както и на награда на полския Съюз на авторите ZAiKS за изключителни постижения в превода на полска литература.

Продължете понататък

Горещо