Открийте ни и в
Jesus Christ Superstar

Tехнологии

Как да изберем правилния дисплей за фотография и графичен дизайн

MIKA

публикувано

на

снимка:ПР

За какви възможности да следят графичните дизайнери и фотографите, когато им предстои покупка на професионален дисплей?

При многообразието от размери, резолюции, съотношения на страните, технологии на панелите и цветова поддръжка, всички борещи се за място на рафтовете в магазините, дори професионалните потребители могат да изпитат затруднения при избора на подходящия дисплей, които да накара техните снимки и дизайни да изпъкват. MMD, лицензен партньор на Philips monitors, обобщава в няколко съвета:

  1. Първо, най-трудният въпрос: цвета. В професионална среда, цветовете на екрана трябва в максимална степен да съответстват на изходния продукт на други устройства, като например принтери. Ето защо точното цветопредаване е толкова важно. Независимо, че звучи внушително, числото 16.7 милиона цвята, които по принцип могат да бъдат възпроизведени на стандартен дисплей, не са достатъчно за професионална графика и фотографски приложения. Един добър монитор за такива задачи трябва да притежава широк цветови спектър и отлична калибровка. Ето някои от термините, на които ще се натъкнете:
    1. Цветовото пространство sRGB е минимумът, които ви е нужен;
    2. Adobe RGB е по-широк цветови спектър от sRGB и де фактор е стандарта в тази индустрия. Един професионален дисплей трябва да може точно да представи поне 90% (желателно и повече) от цветовете в това цветово пространство;
    3. Друг често споменават стандарт за цветови спектър е NTSC – 72% NTSC = 99% sRGB. Следователно, дисплей, който възпроизвежда повече от стандартните 72% NTSC, ще предложи още по-живи и естествени цветове. Повечето от новите монитори Philips, например, са снабдени с технологии, които им позволяват да осигурят между 85% NTSC (122.9% sRGB) и 104% NTSC (130% sRGB) покритие.  
  2. Друг параметър, на който да обърнете внимание, са размера на монитора и съотношението на страните:
    1. За добър общ преглед на творческото ви произведение, сравнения и многозадачна работа, задължително ви е необходим голям екран. Всеки дисплей под 27 инча просто не осигурява екранното пространство, от което един фотограф или дизайнер се нуждае. 32 инча или дори 40 инча са подходящи размери на екрана, които предлагат достатъчно място за качествена работа. За препоръки за конкретни модели натиснете тук.
    2. Съотношението на страните също трябва да бъде взето предвид. Широкоекранните дисплеи вече са стандарт, като повечето модели използват съотношение 16:9, предлагащо не само много място по хоризонтала, но и относително повече място във височина, в сравнение например с 21:9. Това означава по-малко движения на врата и очите за поглед върху цялата картина и по-добро съответствие на стандартните пропорции при печат.  
  3. Изборът на резолюция е по-малко еднозначен и трябва да се оцени в комбинация с размера на дисплея. Дали Full HD е напълно достатъчна? Или е по-добре да се вземе модел с Quad HD или дори 4K? QHD дисплеите предлагат резолюция от 2560 x 1440 пиксела в сравнение с 1920×1080 при Full HD. Колкото по-голям екранът, толкова по-висока трябва да бъде резолюцията. И тъй като професионалните фотографи и дизайнери ще търсят монитор с диагонал поне 27 инча, има смисъл той да е и с по-висока разделителна способност – минимум QHD.

снимка:ПР

Ако се замисляте за още по-голям дисплей, трябва да се насочите към 4K модел – категория, чиято популярност бързо нараства. Тези монитори предлагат още по-голяма резолюция от 3840 x 2160 пиксела, което ги прави идеални за увеличаване на фини детайли. С повече пиксели върху всеки инч от екрана, отделните пиксели от изображението остават незабележими дори при силно увеличение. Хората, свикнали да работят с разделен екран, могат да разгледат върховия 40-инчов модел със супер фина резолюция, който е много подходящ за тази цел.

  1. Следващата характеристика е технологията на панела. Предлагат се две масови технологии, които са чудесен избор при работа с графика: VA (vertical alignment) и IPS (in-plane switching). И двете предлагат подобни, изключително широки зрителни ъгли от 178 градуса, което позволява дисплея да бъде наблюдаван от всякакъв ъгъл. Има разлика по отношение на точността на предаване на цветовете и равномерното разпределение на яркостта, които са малко по-високи при IPS панелите. В много нови монитори с VA панели, обаче, това се компенсира чрез специални технологии за разширяване на цветовия спектър и в случая при мониторите Philips с технологията Ultra-Wide Color. Нещо повече, VA панелите демонстрират по-дълбоко черно и по-добър контраст от IPS панелите и се характеризират с по-ниска консумация на енергия.
  2. Плосък или извит? Това е въпрос на лично предпочитание. Последните модели извити дисплеи нежно обграждат зрителното поле на потребителя, позволявайки по-добър фокус върху текущата задача, а това е важно в натоварените офис среди. Извитият дисплей е способен да създаде увеличено възприятие за дълбочина с минимално изкривяване на картината. Някои потребителите, обаче, предпочитат плоски дисплеи за създаване (не толкова за гледане) на съдържание, тъй като всякакво изкривяване на образа, дори минимално, е нежелателно. В зависимост от наличното пространство на бюрото (и бюджета), може да се използва и конфигурация с два монитора – един плосък и един извит.

Професионалистите, занимаващи се с графика, следва да се фокусират първо върху изброените ключови характеристиките, но и да вземат предвид други функционални възможности като опциите за ергономична настройка и наличието на множество интерфейси за свързване. Всички те играят роля за продуктивността през работния ден.

MIKA e онлайн списание за музика и лайфстайл, което отразява най-новото в музикалния свят както от страната, така и от чужбина. Таргета на списанието са активните хора (18-40 години), които се интересуват от музикални събития и градския начин на живот.

Продължете понататък

Tехнологии

Нов аранжимент на популярната Galaxу мелодия „Отвъд хоризонта“

MIKA

публикувано

на

от

снимка: forbes.com

Смартфоните вече са неизменна част от нашето ежедневие, а тонът им на звънене придобива все по-голямо значение за модерния потребител. „Отвъд хоризонта“ е може би една от най-популярните смартфон мелодии, тъй като е фабрично вградена във всички Galaxy телефони от 2011 г. насам. Като резултат е станала толкова разпространена, че често чуем ли добре познатото звънене, се чудим дали не звъни собственият ни телефон.

Всяка година „Отвъд хоризонта“ има ново звучене, за да бъде в унисон с цялостното излъчване и стил на най-новите модели Galaxy. Тази година Samsung възложи на исландския композитор Петър Йонсон да пречупи мелодията през своята творческа призма.

Минималистичният аранжимент на Йонсон, разгърнат чрез деликатно наслагващ се инструментал, отвежда слушателите на пътуване отвъд хоризонта, за да открият красотата на необятното. Мелодията започва с нежни тонове от пиано, което изпълнява и основната тема. Към нежното звучене постепенно се въвеждат и останалите инструменти, докато музиката не достигне кресчендо и след това се разнесе и постепенно затихне.

За представянето на най-новия аранжимент на „Отвъд хоризонта“ е заснето и специално видео. То започва със сцена, в която самият композитор Петър Йонсон изпълнява творбата си на пиано. Първоначалните кадри преливат в един плавен и приказен полет над исландските равнини. Секващите дъха гледки над скандинавски мъгливи планини, назъбени и с причудливи форми скали, горещи гейзeри и снежни хълмове, са заснети с панорамни камери над Исландия.

Авторската интерпретация на „Отвъд хоризонта“ на Йонсон, провокира в слушащите я най-съкровени и често загърбвани в ежедневието ни неподправени и съкровени чувства. Тазгодишният аранжимент на популярната Galaxy мелодия релаксира съзнанието и лекува душата, като деликатно гали слуха на всеки, които я чуе, без значение на възрастта.

За да се насладите на най-новото звучене на популярната Galaxy мелодия „Отвъд хоризонта“ под аранжимента на Петър Йонсон, моля последвайте този линк.

Продължете понататък

Tехнологии

Специален гост на Game Dev Summit Monthly #4 e композиторът Борислав Славов

MIKA

публикувано

на

от

Четвъртото издание на Game Dev Summit Monthly, което се осъществява в партньорство с B12 Games, насочва вниманието на публиката към една рядко дискутирана тема – музиката за видео игри. В рамките на събитието, което ще се проведе на 22 февруари в клуб Culture Beat от 19:30 ч., ще гостуват и сръбското независимо game dev студио Demagog, които ще представят своята пост апокалиптична игра Golf Club: Wasteland. Финалът на вечерта ще бъде отбелязан с турнир по Street Fighter на аркадни автомати, организиран от ARACADA.

Специален гост на събитието е композиторът Борислав Славов. Неговата кариера започва преди повече от 17 години със създаването на музиката към играта на Black Sea Studios – Knights of Honor. След своя успешен дебют, композиторът продължава да се развива в game dev индустрията и работи по игри като “Two Worlds II”, “Worldshift” (като композитор) и “Gothic 3” (като музикант). През 2009 г. става част от екипа на Crytek, където работи до началото на 2016 г. по игрите “CRYSIS 2”, “CRYSIS 3”, “Warfare” и “RYSE: SON OF ROME” като композитор и музикален директор.

От 2016 г. кариерата на Борислав продължава в Larian Studios. Там той създава музиката на световно признатата ролева игра “DIVINITY: ORIGINAL SIN 2”, която е носител на множество награди през 2017 г., включително “Игра на годината 2017” от PC Gamer.

Борислав е експерт в създаването на адаптивна музика за видео игри и ще разкаже повече за това в лекция на тема – “Музиката която се променя и адаптира, според вашите решения и действия (в играта).”

За първи път в рамките на Game Dev Summit Monthly ще има чуждестранни гости  – сръбското независимо студио – Demagog. Те са победители в състезанието #PitchSlap, което е част от конференцията за разработчици на видео игри Horizon. Demagog ще представят своя последен проект –  Golf Club: Wasteland. Вдъхновяващо съчетание от визия, оригинален саундтрак и сатирични референции към съвременното общество, тази игра е от типа puzzlle adventure и за нейната презентация в България пристига един от основателите на Demagog Studio – Игор Симич.

Работата на Игор, който завършва Колумбийския университет в Ню Йорк, е участвала в експозициите на редица музеи в цял свят, арт биеналета и филмови фестивали, а в момента е част от галерията Anita Beckers във Франкфурт.  Заедно с екипа на Demagog Studio, Игор разработва още две мобилни игри със сатиричен привкус- Crisis Expert и Children’s Play.

За това издание Game Dev Summit Monthly обединява усилия и с ентусиастите от ARACADA, за едно специално предизвикателство – турнир по Street Fighter на аркадни автомати! За победителя е осигурена награда – билет за The World of Video Game Music – мултимедиен концерт, в който светът на видеоигрите ще оживее с Оркестъра на Класик ФМ радио!

ARACADA ще бъдат в Culture Beat още от 19:00 часа и ще дадат възможност на всеки желаещ да пробва тяхната серия аркадни автомати с топ-ретро заглавия – Cadillacs adn Dinosaurs, Golden Axe, Aero Fighters, Street Fighter, Super Pang и мн.др.

Game Dev Summit Monthly #4 е със свободен вход, но изисква регистрация на адрес: https://goo.gl/pujS7d.

Продължете понататък

Горещо