Открийте ни и в

Култура

Образът на българското съвременно изкуство тръгна из страната

MIKA

публикувано

на

Нестандартният проект на колекционера и меценат Николай Неделчев – „Образ и подобие“ гостува в Градската Художествена Галерия – Пловдив. Гражданите и гостите на Града под тепетата имат възможност до 10 февруари не само да видят автопортретите на най-емблематичните съвременни български художници, но и да ги опишат със свои думи. За целта е създадено специално онлайн приложение на адрес http://avtoportret.bg/. Основната цел е публиката да бъде подтикната да общува с изкуството и да изрази своето лично възприятие. Част от описанията на посетителите ще бъдат използвани за реклама на изложбата в следващия град, в който ще гостува. На Главната улица в Пловдив вече са монтирани рекламни пана с описанията на картини, събрани по време на изложбата в София.

Изкуството трябва да бъде близо до хората и с този нестандартен подход за комуникация искаме да дадем възможност публиката да се сближи повече с произведенията. Това е начин творбите да бъдат  освободени от усещането за елитарност и отдалеченост и да заживеят в душите на зрителите. Личното мнение и личната емоция на всеки посетител също са своебразно отражение на вътрешния му свят. В този смисъл „Образ и подобие“ показва не само автопортретите и вътрешните светове на култови български творци, но и на самите посетители“, сподели Николай Неделчев при откриването на изложбата.

На уеб платформата вече са качени първите описания на зрителите, посетили изложбата в първите два дни. Освен възможността да визуализират думите си в стилистиката на рекламната кампания и да ги споделят в социалните мрежи, посетителите могат и да ги принтират. Благодарение на любезно предоставения цветен принтер от HP, партньор на проекта, всеки уикенд до края на изложбата желаещите могат на място да разпечатат описанията си и да ги вземат за спомен.

[media-credit id=2 align=“aligncenter“ width=“640″]Obraz&Podobie_Plovdiv_otkrivane[/media-credit]

 „Образ и подобие“ беше официално открита лично от директора на Градската Художествена Галерия в гр. Пловдив, Красимир Линков, Николай Неделчев, Надя Тимова и зам.-кмета на гр. Пловдив – Стефан Стоянов. Проектът е резултат от двугодишна работа с авторите, поканени от колекционера Николай Неделчев и консултант-куратора Надя Тимова да представят концепция за художествено претворяване на собствения си образ. Сред тях са както утвърдени, така и изгряващи млади автори. На стените на Галерията една до друга са поставени картини на Светлин Русев, Емил Попов, Вежди Рашидов, Сашо Стоицов, Снежана Симеонова, Станислав Памукчиев, Греди Асса, Алла Георгиева, Димитър Яранов, Ива Яранова, Иван Кюранов, Иван Костолов, Любен Петров, Деян Янев, Зоран Георгиев, Калия Калъчева, Нора Ампова, Виолета Танова, Стела Василева, Сашо Стоицов, Калоян Илиев – Кокимото и много други. Особен интерес за жителите на гр. Пловдив и региона са и местните автори, участващи в проекта – Станимир Видев, Трифон Неделчев, Атанас Хранов, Румен Жеков, Константин Костов, Вихрони Попнеделев, Милош Гавазов, Велизар Димчев.

[media-credit id=2 align=“aligncenter“ width=“801″]Obraz&Podobie_Printer_Plovdiv[/media-credit]

 Експозицията е уникална не само с обединяването на съвременните български творци в един общ проект, но и с разнообразието си от стилове и подходи. В произведенията могат да се видят интерпретации в областта на живописта, скулптурата и новите медии, а вариациите включват от класическа иконография до творби, които трудно могат да бъдат припознати като автопортрети и представляват едно по-дълбоко ниво на авторефлексия. Материалите и техниките на изпълнение също са разнообразни – от класическите масло, акрил, бронз и бял мрамор, до кал и слама, бяла захар, пайети и своеобразен колаж. Размерите на творбите, особено при по-младите художници, са повече от експанзивни – двуметрови платна, търсещи по-широки хоризонти, заредени с повече експресивност, полет на въображението и амбиции.

Изложбата е съпътствана и от двуезичен каталог. В него под заглавие „Хребети и бръчки“ са включени текстове на бележити съвременни български автори като Георги Господинов, Стефан Цанев, Елин Рахнев и др. Редом до визуалните автопортрети на художниците, писателите дават своите вербални интерпретации по темата за авторефлексията, претворяват своето вътрешно Аз на страниците на изданието и разсъждават за преходността на битието.

[media-credit id=2 align=“aligncenter“ width=“640″]Reklamni_pana_Obraz&Podobie_Plovdv[/media-credit]

MIKA e онлайн списание за музика и лайфстайл, което отразява най-новото в музикалния свят както от страната, така и от чужбина. Таргета на списанието са активните хора (18-40 години), които се интересуват от музикални събития и градския начин на живот.

Продължете понататък
Реклама Apollonia

Култура

„Неудачниците” на Том Ракман печели ласкави отзиви по цял свят

MIKA

публикувано

на

от

Абсолютен бестселър, преведен на 25 езика, и „един от най-обещаващите дебюти“, според  Джон Гришам и още дузина критици. Това е първият роман на родения в Лондон, но живял из цял свят Том Ракман. Десет години след първото си публикуване на английски език, когато безспорно е обявена за една от книгите на годината, „Неудачниците“ най-накрая излиза на български език, благодарение на издателство „Кръг“. Преводът е на Ангел Игов, а корицата – дело на Милена Вълнарова.

Разкошното, задълбочено, забавно писане на Том Ракман е в основата на ласкавите отзиви, които получава „Неудачниците“, а „лекото напомняне на Ивлин Уо, един от най-известните английски писатели на XX век, превръща книгата в още по-добра“, коментира критикът на „Обзървър“.

Романът представя динамичното развитие на журналистиката от средата на XX до началото на XXI век през призмата на единайсет герои, репортери в западащ, международен, англоезичен вестник в Рим. Всички те стоят пред заплахите, които носи интернет за печатната медия. Изправени са и пред съвременни политически, икономически и терористични събития, но това не е просто роман за пресата, нейното доизживяване и световните новини въпреки, че главите в книгата са именувани като вестникарски заглавия. Това е много по-богата история, която говори за хората и техните съдби. „Ракмaн рисува малките драми и разочарования на героите си с човечност и хумор“, пише списание „Ню Йоркър“. Ето част от тях. Катлийн е властната главна редакторка, която преживява предателство в открития си брак. Артър е мързеливият отговорник за некролозите, който се бори с лична трагедия. Аби, финансовият директор, разбира, че уволнението й и любовният й живот са преплетени по най-неочакван начин. В сянката стои собственикът, тотално обсебен от свойто куче Шопенхауер. Неговите мотиви за създаването на вестника стават ясни едва накрая.

„Неудачниците“ разкрива автентично медийната реалност, сервирана директно „от кухнята“. Около подробностите за света на „седмата власт“ читателят се разхожда из топлия, цветен Рим. А всеки портрет на герой е цял роман, в който човешката психика – слабости, взаимоотношения и реакции е представена особено добре. „Всяка глава на „Неудачниците“ е съвършена и може да се чете като самостоятелна история, която дълго ще се върти из съзнанието ви“, заключава и вестник „Файненшъл Таймс“.

Продължете понататък

Култура

„Три дни” от Андерс Руслунд – повелителят на сенките е тук

MIKA

публикувано

на

от

Излезе „Три дни” – нов завладяващ роман от един от най-продаваните скандинавски трилърови автори в света – Андерс Руслунд!

На български излезе „Три дни” – новият роман на шведския феномен Андерс Руслунд, който книга след книга завладява все повече и повече фенове на скандинавските трилъри по света.

Лятото не е време за отпуска за инспектор Еверт Гренс в неспирната му борба срещу престъпността. Стокхолм е град, в който умират твърде много хора, и спокойствието вече изглежда като далечен спомен. А спомените работят по странен начин. Спомени отпреди седемнайсет години за най-ужасното местопрестъпление, което е посещавал – апартамент, в който цяло едно семейство е срещнало ужасна участ.

Някои са измъчвани от спомените, които имат, други – от спомените, които не могат да възстановят. Като единствената оцеляла от бруталното убийство, едно малко, ужасено момиче, което Гренс е изнесъл на ръце. Години по-късно тя има нова самоличност, нов живот, далеч от своето петгодишно аз. И сякаш всичко е забравено. Но защо тогава някой е проникнал в апартамента, в който всичко се е случило, с взлом, при това без да вземе нищо? Дали е търсел нещо, останало скрито в онази далечна ужасяваща нощ? Това може да е ключ към разплитането на мистерията… а може да означава нова опасност за вече порасналата свидетелка.

И какво общо има неразкритата трагедия със злокобен повелител на сенките, който се опитва да продаде голямо количество от най-мощната картечница, създавана някога? На бившия полицейски информатор Пийт Хофман се налага да си зададе този въпрос, когато престъпните групировки в Швеция погват него и семейството му, а пътят му се преплита с някогашния му враг – сега неохотен съюзник – Еверт Гренс.

Трима герои. Три дни. Три версии на миналото, които протягат окървавените си нокти към настоящето.

Разследващият журналист Руслунд пише първите си два трилъра – „3 секунди” и „3 минути” – в тандем с бившия затворник Бьорг Хелстрьом. Романите им са преведени на над 17 езика и имат адаптация за екран. Двамата обединяват детайлните си лични познания за криминалния подземен свят и запознават читателите по цял свят с несравнимия инспектор Еверт Гренс и полицейския информатор Пийт Хофман. Макар без участието на Хелстрьом, „Три дни” продължава историята на любимите герои, но може да се чете и като самостоятелен роман.

Номинирана за престижните награди на Storytel за най-добър съспенс през 2019 г. и за шведски роман на годината за 2020 г., „Три дни” е първата самостоятелна книга на Андерс Руслунд, чиито трилъри са четени от милиони по цял свят и са донесли на автора си редица отличия.

Продължете понататък

Горещо