Открийте ни и в
Jesus Christ Superstar

Култура

Подбрани творби на Брам Стокър излизат в колекция „Върхове“

MIKA

публикувано

на

„Градината на злото“ („Изток-Запад“ ) е поредното заглавие в елитната поредица „Върхове“. Именитата преводачка Огняна Иванова е подбрала ключови произведения на ненадминатия майстор в жанра на готическия ужас. Художник на корицата и автор на илюстрациите е Петър Станимиров

 Ирландският майстор на ужасите Брам Стокър е написал дванайсет романа, три сборника с разкази и четири книги с пътеписи и спомени. Но най-популярното му произведение е вампирският роман „Дракула“, по който от 1931 до 2006 г. са заснети 27 различни филмови версии.

„Градината на злото“ е с друга забележителна творба на Стокър, позната и под заглавието „Леговището на Белия дракон“.  По този роман също има създаден филм.

Интересна подробност: между „Птиците“ на Хичкок и „Градината на злото“ има сходство, което едва ли е случайно. Знае се, че за лентата си Хичкок е използвал разказ на Дафни дю Морие от 1952 г., но страшната история с птиците на Стокър е писана много по-рано – през 1911 г. Така че е напълно възможно той също да е оказал влияние върху гениалния кинорежисьор.

Освен „Градината на злото“  в сборника са включени и шест разказа, издържани в стила на класическия ужас на фона на прекрасни пейзажи. Свидетели сме на странни приключения в света на свръхестественото, свързани с живота в Англия, Шотландия, Германия и Франция отпреди сто и повече години.

Брам Стокър е роден в Ирландия на 8 ноември 1847 г. Малкият Брам бил болнаво дете и прекарва първите седем години от живота си на легло. През този период майка му разказва истории и легенди, много от които със свръхестествени и страховити мотиви. Вероятно това е причината бъдещият писател да твори в тази сфера. Учи история, литература, математика и физика в Тринити Колидж в Дъблинския университет. Стокър работи като театрален критик в родната Ирландия, преди да се премести в Англия. Повод за това става запознанството му с известния актьор Хенри Ървинг. Писателят прекарва голяма част от живота си в Лондон, като в продължение на 27 години менажира „Lyceum Theatre“ – театъра, където играе Ървинг. Сред приятелите на Брам Стокър са имена като Оскар Уайлд и сър Артър Конан Дойл. По време на пътуване до Съединените американски щати се запознава със своя литературен кумир Уолт Уитман. Писателят умира на 20 април 1912 г. в Лондон.

MIKA e онлайн списание за музика и лайфстайл, което отразява най-новото в музикалния свят както от страната, така и от чужбина. Таргета на списанието са активните хора (18-40 години), които се интересуват от музикални събития и градския начин на живот.

Продължете понататък

Култура

„Каузата на децата“, революционен труд на Франсоаз Долто

MIKA

публикувано

на

от

На 16 февруари излиза „Каузата на децата”, забележителен труд на Франсоаз Долто, който за първи път разглежда света изцяло от гледна точка на детето и неговия интерес.

Каузата на децата (превод: Радостин Желев, изд. Колибри) проследява жизнения път на човека, излагайки схващанията на голямата психоаналитичка за начина, по който да общуваме с децата от раждането до съзряването им. Тя отдава първостепенно, неоспоримо, фундаментално значение на езика в развитието и изграждането на човешкото същество. Особен интерес представляват препратките й към собствената й биография: интуицията й на малко момиче, което иска да стане „доктор по възпитание”, първите контакти с малките болни, работата й в екип, опитът от Зелената къща, петдесетте години работа с деца… и „утопиите й за утрешния ден”, както сама ги нарича. Долто вярва, че ако с детето не се общува достатъчно от най-ранна възраст, ако то не се чувства значимо, специално и уверено в себе си, по-късно е възможно да се развие едно или друго личностно разстройство, при това последиците не са за подценяване.

Франсоаз Долто  (1908–1988) е едно от бляскавите имена на световната психоанализа – известна е като последовател на Фройд и съмишленик на Лакан, но се откроява с оригинален подход в работата си и интереси в областта на детската психиатрия. Уникално е чувството й за хумор, както и умението й да свежда психоаналитичната теория до съдържание, достъпно за всеки родител. В България е известна със заглавията „Основни етапи на детството”, „Когато се появи детето“, „Всичко е език” и „Женската сексуалност”. „Каузата на децата” е най-революционната от всички книги на френската мечтателка и визионерка. Първата част е опит да се направи историческа равносметка и да се постави диагноза, втората част очертава един нов подход към детството, третата предлага сценарии за изграждането на общество в служба на децата. Последната, четвърта част поставя основите на ранната профилактика на детските неврози.

Продължете понататък

Култура

Иван Тургенев: „Първа любов и други повести”

MIKA

публикувано

на

от

„Първа любов и други повести” е изящно издание с твърди корици, предназначено за ценителите на класическата литература.

Сборникът „Първа любов и други повести” (превод: Мария Хаджиева, Пенка Кънева, Илиана Владова, изд. Колибри) е привилегия за всяка библиотека. Естетическата наслада от тези малки шедьоври за щастието, дълга, егоизма и саможертвата е безспорна – това е най-филигранната и живописна проза в руската класическа литература. Удивителни са писателското новаторство и смелостта на Иван Тургенев, един от големите писатели от втората половина на XIX век. Изданието обхваща повестите „Ася”, „Първа любов”, „Пролетни води”, странната и обсебваща „Песен за тържествуващата любов” и мистичната „Клара Милич”. Всички те са обединени от темата за любовта: прелестна, вдъхновяваща, съдбовна, разтваряща неведомите дълбини на човешката душа. Техният духовен център са емблематичните „тургеневски момичета”: своенравни и всеотдайни, разкрепостени и раними, романтички, следващи сърцето си, а не закостенелите обществени норми.

Иван Сергеевич Тургенев е сред най-авторитетните руски писатели от втората половина на XIX в., непосредствен продължител на творческите традиции на Пушкин и Гогол в белетристиката. В неговите произведения много ярко се съчетават Пушкиновата пестеливост в израза и Гоголевите социалност и идейност. Той издига на един нов, по-висок етап художествената проза в Русия, като я изпълва с по-голяма човешка топлота и емоционалност, с нови герои и проблеми, с нови открития в областта на жанровата форма и стила.

Продължете понататък

Горещо