Открийте ни и в

Интервю

Режисьорът Живко Ботев: „„Исус Христос – суперзвезда“ е рок операта на всички времена.“

MIKA

публикувано

на

снимка: ПР

Новината за пристигането на най-успешния мюзикъл​ за всички времена „ИСУС ХРИСТОС – СУПЕРЗВЕЗДА” на композитора Андрю Лойд Уебър и знаменития Тим Райс зарадва почитателите на най-великото изкуство на последното столетие. Повече от 23 години зрелищният спектакъл продължава да вълнува публиката, а един от факторите за успеха на „ИСУС ХРИСТОС – СУПЕРЗВЕЗДА” е и перфектната работа на сценографите и дизайнерите върху осветлението и звука. Сценични ефекти помагат на публиката да се пренесе 2 000 години назад във времето и да преживее последните земни дни на Спасителя.

У нас зрителите ще могат да се насладят на шедьовъра на 5, 6 и 7 април в зала 1 на НДК. БИЛЕТИ – НА КАСАТА НА НДК И В ИВЕНТИМ!

Броени седмици преди събитието имаме удоволствието да разговаряме с режисьора и продуцента Живко Ботев за работата му над сбъдването на мечтата да видим най-иконичната рок опера на всички времена „Исус Христос – суперзвезда“.

Живко Ботев е единственият български продуцент и режисьор, поставял постановки в Лондон – градът, по който си сверяват часовниците всички, които се занимават с изкуство. Прекарва там повече от десет години, поставя пиеси по целия свят и се връща в България, за да помогне на хората да се докоснат до високото изкуство. Днес е продуцент в промоутърската компания West End Academia. Основната й дейност е продуциране и обмен на висока култура за и от България. Тя договаря лицензите на големите световни мюзикъли за Националния музикален театър (Сънсет булевард, Фантомът на операта). Последно през октомври 2017 г. организира успешното турне в три български града (София, Русе и Варна) на супер хитовия лондонски мюзикъл The Simon and Garfunkel Story.

Остават броени седмици до идването у нас на „Исус Христос – суперзвезда“ на Андрю Лойд Уебър с участието на Тед Нийли в Ролята на Исус! Това ли е големият Ви успех на българската сцена и как успяхте?

„Исус Христос – суперзвезда“ е рок операта на всички времена. Гледал съм я по света и съм мечтал да я гледам на българска сцена, да я гледат всички, защото е велик мюзикъл. Лесно беше. Но за да стане лесно, трябва преди това да си изкопал километрични „канали“ из важните за изкуството места по света, да те познават и да ти се доверяват агенциите, които държат правата на големите сценични продукции. Да са повярвали на делата ти, а не на думите и куп други обстоятелства, които не са плод на късмет, а на труд и правилни стратегии. Аз съм част от българската сцена. Сега дойде моят ред да се опитвам да я адаптирам към най-високите световни стандарти.

снимка: ПР

Преди време едно списание Ви определи като „режисьорът-космополит, друго – като „българинът, който успя да превземе театралните сцени от Лондон до Ванкувър“. Вие сте единственият български продуцент и режисьор с постановки в Лондон, какво Ви накара да се върнете в България?

Режисьор съм от 1988 година. Имах късмета да поставям пиеси по целият свят и най-вече в Лондон – градът, по който си сверяват часовниците всички, които се занимават с изкуство. Работата ми там ме научи на вкус, дисциплина и смирение пред таланта. Но идва денят, в който колкото и успехи да имаш по света, ти става мъчно, че по твоите земи хората нямат шанса да се докоснат до това изкуство. Несвършващият преход съсипа българската култура. Ако някой българин зад граница ви каже, че не страда от това – не му вярвайте. Всички хубави неща в следосвобожденската ни история са пренесени от родолюбци директно от Виена, Париж и Лондон – архитектура, музика, паркове, мода и дори кулинария. Явно е дошъл и моят момент…

Готова ли е според Вас българската публика за високото изкуство?

Надявам се да израстваме заедно в тези духовни територии. Мюзикълите от Бродуей и Уест Енд също се развиват. Все повече световни рок и поп звезди се отдават на това изкуство.

След успеха на „Саймън и Гарфънкъл“ и огромния интерес към „Исус Христос – суперзвезда“, какви са следващите Ви проекти?

Големи, разбира се! Няма да издам всичко, но веднага след това, у нас пристига Джон Оуен Джонс (Фантомът на операта, Клетниците и др.)

снимка: ПР

Като погледнете назад, кой е най-големият успех в кариерата Ви досега?

Най-големият успех сигурно съвпада и с „най-безразсъдния“ ми успех. В далечната 1994 година, само 8 месеца след пристигането ми в Лондон, се осмелих да поставя рок мюзикъл по „Магбет“ на Шекспир. Не знаех още английски, нямах и никакви пари, но направих кастинг и навих сериозни британски актьори да наемем престижна театрална сцена и да скачаме заедно в най-дълбокото. Това бе забелязано от маститите театрали и критици и след дни пътят ми бе предопределен. Всяко голямо дело започва с яка доза лудост…

А каква е най-голямата Ви цел?

Всичко това, което правя, да има смисъл и рефлексия върху следващите след мен.

Вие докарахте в България „Сънсет булевард“, вярно ли е, че е било заради сватбен подарък?

В последните години съм докарал много пиеси в България – „Пуканки“, „Абсолвентът“, „Краят на дъгата“, „Апартаментът“, а скоро предстои и премиерата на „Фантомът на операта“ в Музикалният театър. „Сънсет Булевард“ взехме заедно с годеницата ми (Деница Шопова) лично от Дейвид Робинзън – дясната ръка на Андрю Лойд Уебър. Той я позна от предишните ѝ 5 мюзикълни роли, назова я по име и ни предложи да направим Булеварда, защото тя е в подходящата възраст и опит. Това беше като да намериш случайно идеалния подарък в скъп магазин за предстоящата ни сватба. Така и стана.

Ще видим ли съпругата Ви Деница Шопова на сцената у нас в представление от световен мащаб?

Разбира се. Тя с нищо не отстъпва на колегите си от големите световни сцени. И не само тя е на това ниво у нас. Но не са и толкова много. Нещата са в развитие. Новите поколения в България започват все повече да разбират и да желаят мюзикъла. Той е и много сложно изкуство – за да се получи добре, тук поне 4 таланта трябва да са в идеален синхрон (пеене, танц, актьорско майсторство, а понякога и акробатика…).

Kaкво ще кажете на онези, които още се колебаят дали да закупят билет за „Исус Христос – суперзвезда“?

Андрю Лойд Уебър и Тим Райс са създали рок операта, когато са били на по 20 години. Спектакълът се играе вече 50 години по света и едва сега идва у нас. Все пак идва, макар и със закъснение – този шанс не е за изпускане. Рядко се вижда мюзикъл на такова ниво. С постановките в Зала 1 на НДК на 5, 6 и 7 април ще приключи и европейското турне на трупата, с което се чества 70-годишнината на Андрю Лойд Уебър. Ние сме последната дестинация от това юбилейно турне и остава по-малко от месец до събитието. Не бих рискувал да чакам до последния момент за купуването на билети.

 

MIKA e онлайн списание за музика и лайфстайл, което отразява най-новото в музикалния свят както от страната, така и от чужбина. Таргета на списанието са активните хора (18-40 години), които се интересуват от музикални събития и градския начин на живот.

Продължете понататък

No Banner to display

Събитияпреди 4 седмици

Националният дворец на културата ще бъде осветен в цветовете на дъгата за Деня на толерантността

Джазпреди 4 седмици

Michael Buble – за първи път в България!

Събитияпреди 4 седмици

HELL ENERGY достигна над 51% пазарен дял в България и прогнозира ръст в продажбите си от 60% спрямо 2017 г.

Културапреди 3 седмици

Форум КЛЮЧ – Unplugged свързва хора с интерес към каузи и активни граждански позиции

Lifestyleпреди 3 седмици

Виртуална реалност ни отнася от дивана в джунглата

EDMпреди 3 седмици

Fedde Le Grand затваря НДК за Коледно шоу

Събитияпреди 4 седмици

Остават броени дни до шоуто на Brit Floyd в Пловдив!

Културапреди 3 седмици

„Орисия”-та на един народ от Стефан Стефанов

Културапреди 3 седмици

Пълен Culture Beat Club за премиерата на „Митове и истини за храненето”

Lifestyleпреди 3 седмици

40 магазина посрещнаха първите посетители на PLOVDIV PLAZA

Абонирайте се за нашия бюлетин

Горещо