Connect with us

Музика

Балет „Арабеск” представя гала вечер с „КАРМИНА БУРАНА“ И „БОЛЕРО“

Avatar

Публикувано

на

Bolero, снимка: ПР

В навечерието на Нова година, Балет „Арабеск” поздравява своите почитатели с двa от най-успешните си спектакъла, които взривяват публиката не само в България, но и на всички световни сцени – «Carmina Burana»  и „Болеро“ – станали визитна картичка на балет «Арабеск»

CARMINA BURANA

„Carmina Burana“ на Карл Орф e представена пред публика за пръв път на 8 юни 1937 г. във Франкфурт. Произведението има огромен успех, а композиторът му, останал неизвестен до 40-годишната си възраст, изведнъж придобива световна слава.

За българската публика концертната версия на «Carmina Burana» не представлява ново и непознато явление. В репертоара на балет «Арабеск» има вече две сценични версии на ораторията – от 1972 г. на италианския хореограф Хуан Корели и от 1988 г. на големия български хореограф и дългогодишен директор на балет «Арабеск» Маргарита Арнаудова, съвместно с Пловдивската опера.

Advertisement

„Кармина Бурана” с хореографията на Боряна Сечанова, е поставена специално за турнето на Балет „Арабеск” в САЩ, където изправя на крака четири хилядните задокеански зали със своето изпълнение.

Сега публиката може да види блестящото изпълнение на танцьорите, които с цялото богатство на своята съвременна чувствителност улавят с телата си ироничността на ситуацията, в която човекът живее с вярата, че е господар на живота си, докато е направляван и манипулиран от прищевките на Съдбата – Съдбата, която ту издига, ту убива, утешава с напразни надежди и върти колелото на човешкия живот

Ироничното и закачливо на пръв поглед е настроението, което носи хореографията на Боряна Сечанова. Над тази привидна лековатост и ироничност, която срещаме както в стиховете от средновековния сборник, които вдъхновяват Карл Орф да създаде произведението си «Carmina Burana», така и в интерпретацията представена от балет «Арабеск», надделява мотивът за неумолимостта на Съдбата. Тя е тази, която властва над човешкия живот, направлява нашите действия, играе си с хората.

Изкусната хореография, която подчертава ироничността на средновековните текстовете, отразена и в музиката на Карл Орф, колоритността на костюмите и професионалното изпълнение правят спектакъла едно наистина великолепно изживяване.

Музика: Карл Орф

Advertisement

Хореография: Боряна Сечанова

Художник на костюмите: Цветанка Петкова-Стойнова

Carmina Burana, снимка: ПР

БОЛЕРО

Във втората част от вечерта публиката ще може да се наслади на невероятните  ритми в музиката на Морис Равел и на изпълнението на артистите от балет «Арабеск» в спектакъла «Болеро».

Advertisement

БОЛЕРО» е един от емблематичните спектакли на балет «Арабеск», останали в наследство от голямата хореографка и директор на трупата Маргарита Арнаудова. Той неизменно присъства в репертоара на трупата, когато «Арабеск“ гостува със свои програми не само в страната, но и почти във всички задгранични турнета. Спектакълът е поставен за пръв път през 1987 г

„Болеро” носи силно изразена програмност и впечатляваща атмосфера, където балетното движение е стилизирано в ритъма на испанския танц. Заслуга за експресивната колоритност на танца има и  полифоничността в хореографията на Маргарита Арнаудова.

Музика: Морис Равел

Хореография: Маргарита Арнаудова

Художник на костюмите: Цветанка Петкова-Стойнова

Advertisement

 

Continue Reading
Advertisement