Connect with us

Lifestyle

Freefall exhibition early opening

Avatar

Публикувано

на

b89e70a3 155d 4dd0 a692 3993d4a12c39

Site-specific инсталацията на Полин Тоайе и Селсиан Ланглоа във Водната кула се променя в зависимост от светлината идваща отвън, чиято интензивност е подчинена на движението на слънцето. Идеята на авторите е да проследят начина, по който посетителите възприемат вътрешната архитектура на сградата през различни нюанси на цветовете, с които работят.

Галерия +359 ще бъде отворена от 16 часа в деня на откриването /20.09/, за да може интериора да се наблюдава в светлата част на деня, която приключва по-рано в края на септември.

Очакваме ви!

CВОБОДНО ПАДАНЕ
На първо място изложбата е пътуване, разходка из произведенията на изкуството и между произведенията на изкуството. Тя е колаж, който идва от пространствеността на обектите на мястото. Мястото е катализаторът, монтажната маса, за да създадете атмосфера и усет. На това много специално място – Водната кула – този принцип значително се увеличава. Изкачването на кулата следва окръжност. Тялото ни се върти и завива, за да стигне до върха на града. Това движение в кръг с множество завои е движещата сила на нашия проект, наречен „Свободно падане“.

Advertisement

Селсиан Ланглоа е звуков артист, а Полин Тоайе е скулптор, за всеки от тях всичко е свързано с пространството и неговия вечен партньор – времето.
Пътят на спираловидното стълбище развива филмовата лента. Подобно на махалата на Фуко, окачените високоговорители от центъра на тежестта на кулата се движат бавно с въртенето на земята. Цветните витражи по маршрута подхождат на прозорците. Стъклото преобразува светлината и тона на помещението. Цветовете стават по-плътни – в тази светлинна бленда се редуват две допълващи се атмосфери. От розово червено до електрическо среднощно синьо. В центъра на тежестта, махалото, малък високоговорител, разпространява слаб звук. Сега ние сме великаните, надвиснали и слушащи отгоре.

Пътуването продължава през синкавите и розовите ореоли. Краят на главното стълбище се усеща, расте нов декор и се появяват образи на растения. Това са фотографии, отпечатани върху платове. Изображението не е ясно с точни цветове, а усещане за природата, представа за природата, добавена към разказа на движението. Следва ни, преди да стигнем до последната стъпка, като прекосим резервоара в самото му сърце. Докато се изкачваме по последните спираловидни стъпала, докато се завъртаме около себе си, чуваме резервоара от центъра през металните стени.
След този тунел до нас достига миризма на иглолистна дървесина. Подът на платформата е покрит с дървени стърготини. Слънцето очертава пътя му с пепел по земята. Под краката ни резервоарът е изпълнен със звук. Сърцето на цялата Водна кула вибрира и резонира.

Полин Тоайе
Родена през 1987 г. в Блоа (Франция), Полин Тоайе учи в Училището за изящни изкуства ENSA Bourges, след което завършва следдипломна програма в Художественото училище ENSBA Лион през 2013 г. Участва в няколко самостоятелни и групови изложби, по-специално : Vestibule of the Maison Rouge (Париж), Pollen (Monflanquin), the 63rd Salon de Montrouge, (Монруж), Temporary Gallery (Кьолн). Полин живее и работи между Париж и Блоа и временно на различни места на резиденции като Astéride (Марсилия) или Casa Proal (Мексико). Фокусът и да изследва работния процес насочва мисленето и към създаване на „еволюционни скулптури“ като : Bloc de glace sur Bloc de terre (Леден блок на Земния блок), изложени и активирани в Града на науките и индустрията (Париж), Sirupeux в Workshop of Testers в Chalet Society (Париж) или Espace Insecable в Art Center Le 116 /Монтрьой /. Нейните скулптури понякога стават част от определени места и територии, като сайт-спесифик инсталацията Point Zero, разположен в Seppois-le-Haut (Елзас), или керамичната фурна La Pyramide et l’entonnoir (Пирамидата и фунията), направена за Сан Рафаел (Мексико).
Полин Тоайе се интересува от начина, по който изкуството съществува извън големите центрове в провинциалните селски райони. С подкрепата на DRAC Centre тя установява студиото си в Loir-et-Cher заедно със Селсиан Ланглоа , с идеята да организират събития и изложби и така съвсем наскоро в Saint-Quentin-sur-Isère бяха отворени за публика ателиетата Canard.

Селсиан Ланглоа
Селсиан Ланглоа е роден през 1993 г. и работи между Париж и Блоа. Учи музика в консерваторията, както и Ecole Nationale Superieure Louis Lumiere. Той излага в няколко групови изложби като : Musée d’art в Лион, Art Center Le 116 (Монтрьой ) и радио арт фестивала на Brouillage radio art festival (Париж).
Селсиан създава звукови инсталации, като съсредоточава работата си върху човешкото възприятие, каквото се явява слушането. От вече готов записан материал или от системи на микрофони и високоговорители, изградени в изложбеното пространство, той събира звук и създава история в пространството и времето. Невидими или скрити, тези инсталации предлагат леки пропадания от реалността, които ни водят през звука, възприет от ухото към реинтерпретация на пространствата.
Интересите на Селсиан Ланглоа към социологията и политическите науки са в основата на изследователската му работа на взаимодействията между хората. Отскоро, той се интересува от храната и ритуала на хранене, комбинирайки го с „разходка“ в звукова среда, като включва човешкия опит на слушането, вдъхновен от музикалните авангарди от 60-те. Така Селсиан изследва порьозната среда между слушането и храненето, фокусирайки се както върху личното, така и върху споделената публичност на ритуалите.

Advertisement
Continue Reading
Advertisement