Открийте ни и в
Jesus Christ Superstar

Класическа

“L’Opéra” – новият албум на Йонас Кауфман излиза на 15/09

MIKA

публикувано

на

Фотокредит: Вирджиния Рекърдс/Sony Classical

“L’Opéra” е новият албум на немския тенор Йонас Кауфман с подбрани арии и дуети от френския оперен репертоар от 19-ти век. С проекта световноизвестният тенор отдава почит на величествената епоха в оперното изкуство. Един век, белязан с музикален блясък, разкош и елегантност. При подбора на репертоара за албума, Йонас Кауфман подбира някои от най-значимите арии за тенори, създадени в този изключителен творчески период: от арията “Rachel, quand du Seigneur” из операта “Еврейката” (1835) от Жак Фроментал Халеви , през две от най-великите творби на Жорж Бизе – “La fleur que tu m’avais jetée” от операта “Кармен” (1875) и “Au fond du temple saint” от операта “Ловци на бисери” (1863), до “Ah! lève-toi, soleil!” из операта “Ромео и Жулиета” (1867) от Шарл Гуно до завършващата ария “Pourquoi me réveiller” от шедьовъра на Жул Масне – операта “Вертер” (1892). Албумът съдържа общо 14 арии и дуети с творби още от Берлиоз, Лало, Офенбах,  Джакомо Майербер включително и два дуета от операта “Манон” от Масне със сензационното българско сопрано Соня Йончева – “Enfin, Manon, nous voilà seuls ensemble! … En fermant les yeux, je vois là-bas” и “Toi! Vous! … N’est-ce plus ma main que cette main presse”.

Френският оперен репертоар е много близък до сърцето ми” – казва Кауфман – “Тази завладяваща музика отразява уникална епоха в европейската култура. При селекцията за албума се водих не само от най-популярните арии и творби, но и от тези, които имат важно  значение за мен самия. Например Вилхем Майстер от операта “Миньон” е първата ми голяма роля от френския репертоар, която изпълних през 2001 г. в Тулуза. Произведения като “Кармен” и “Вертер” отвориха много врати пред мен. Фактът, че един германец дебютира пред френска публика с ролята на Вертер точно на сцената на Парижката опера – без съмнение беше доста рисково начинание, но успях с помощта на отличния екип, който беше около мен: репетитори, колеги, диригенти и не на последно място – записите на легендарния френски тенор Жорж Тил“.

В новия албум на Кауфман е събрано музикалното наследство на епохата, в която Париж се превръща в център на модерния свят през 19-ти век, благодарение на мащабната реконструкция, която претърпява градът, проведена от барон Жорж Йожен Осман. През този период оперните театри на Париж са местата, в които „задължително е трябвало да се видят и да бъдеш видян“. С огромните си луксозни фоайета, оперните театри са осигурявали непрекъснати възможности за социализация и обществени събирания. Оперните продукции достигат огромно великолепие в пищността на декори и костюми, а зрителите стават свидетели на невиждани до този момент мащаби – например при премиерата на „Еврейката“ от Халеви на сцената излизат една дузина коне!

Фотокредит: Вирджиния Рекърдс/Sony Classical

По това време ръководствата на Парижката опера насърчават творческия обмен между културите на Франция и Германия. Немските композитори Майербер и Офенбах развиват кариерите си от Париж. Същевременно френски композитори са силно повлияни от немската литература, която служи за вдъхновение на произведенията им. Оперите „Вертер“ от Масне и  „Проклятието на Фауст” от Ектор Берлиоз са сред най-популярните творби ; не случайно, Кауфман подбира сцени от тези две произведения за новия си албум. Случвало се е често, новите оперни творби първо да се поставят в немските оперни театри и след успешен сезон в Германия да се състои премиерата в Парижката опера.

Тази френско-немска връзка е изключително привлекателна за Кауфман.

Мисля, че „Хофман“ от Офенбах е идеалната симбиоза между немската дълбочина и френското въображение. А Жул Масне успява да улови цялата психологическа сложност на Гьоте във „Вертер“. Така, че с този репертоар се чувствам като вкъщи“.

Албумът е записан с Баварския държавен оркестър в Мюнхен под диригентството на Бертран де Били, един от най-добрите музикални експерти за периода. Баритонът Людовик Тезие партнира на Кауфман в арията “Au fond du temple saint” от операта на Бизе – “Ловци на бисери”, а Соня Йончева се присъединява за записите на два дуета от операта на Масне – “Манон”.

“L’Opéra” е седмият солов албум на Йонах Кауфман за Sony Classical. Първият му проект за компанията е през 2013г. с творби от Верди, следван от песенния цикъл на Шуберт за глас и пиано – “Winterreise”, оперетен албум, “Nessun Dorma” – избрани откъси от произведения на Пучини, “Dolce Vita” и последният албум с музика от Малер – “Das Lied Von der Erde”. Sony Classical издаде и колекция от 12 DVD албума със записи на цели опери и концерти на Йонас Кауфман.

“L’Opéra” излиза на 15/09 и се издава у нас в деня на световната премиера от Вирджиния Рекърдс/Sony Classical. Албумът излиза в стандартна и делукс версия на CD и винил, и в дигитален формат във всички легални платформи.

MIKA e онлайн списание за музика и лайфстайл, което отразява най-новото в музикалния свят както от страната, така и от чужбина. Таргета на списанието са активните хора (18-40 години), които се интересуват от музикални събития и градския начин на живот.

Продължете понататък

Класическа

‘Both Sides of the Sky’: неиздавани записи на Джими Хендрикс

MIKA

публикувано

на

от

На 09/03 излиза новият албум с неиздавани записи на Джими Хендрикс, озаглавен ‘Both Sides of the Sky’ от каталог подразделението на Sony Music – Legacy Recordings. Албумът ще бъде издаден у нас в деня на световната премиера от Вирджиния Рекърдс/Sony Music на CD & 2-LP винил. Предварителни поръчка на албума в musicmall.bg

“Both Sides of the Sky” е последният проект от трилогията албуми, представящи най-значимите неиздавани студийни записи от архива на Джими Хендрикс. “Both Sides of the Sky” включва 10 неиздавани записа на Хендрикс и излиза след първите два албума от трилогията “Valleys of Neptune” (2010) и “People, Hell and Angels” (2013).

На 16/01 излезе пилотният сингъл от албума “Mannish Boy”. Легендарният продуцент и тон-режисьор Еди Крамер представи премиерно записа в ефира на BBC. Чуйте “Mannish Boy” тук:

На 22.04.1969 г. в нюйоркското студио “Record Plant”, по време на първата си студийна сесия трима музиканти преаранжират и записват хита на Muddy Waters – “Mannish Boy”. Тримата по-късно ще станат известни под името “Band of Gypsys” – това са Джими Хендрикс, басистът Били Кокс и барабанистът Бъди Майлс. Групата прави първите си публични изяви с четири последователни концерта във “Fillmore East” през 1969 година, следват албумите “Band of Gypsys” (1970) и “Machine Gun” (2016).

Продължете понататък

Класическа

Лиса Джерард и Йордан Камджалов изпълняват симфония с уникална композиция

MIKA

публикувано

на

от

снимка: ПР

Освен Трета симфония на Гурецки, на сцената ще звучат и песни от номинирани за Оскар филми

„Кулминация в тишината“ – така определя „Симфония на скръбните песни“ визионерът Йордан Камджалов. Макар необичайно определение за произведение, Трета симфония на Хенрик Гурецки е уникална композиция със своите три бавни и изключително въздействащи части. „Ленто-ленто-ленто“, обяснено на музикален език, такава е формулата на уникалната симфония, която Йордан Камджалов ще дирижира,  в изпълнение на българския международен оркестър GENESIS ORCHESTRA и солист световноизвестната Лиса Джерард.

През 2015г. Камджалов поставя Симфонията за първи път, заедно с Хайделбергската филхармония, на която е главен диригент по това време. По-особеното на това изпълнение е фактът, че той дирижира произведението без партитура – изключително постижение, което многократно засилва усещането от силно въздействащата музика. Композиторът Петерис Васкс определя стила на Камджалов като „вулкан и аскет“, а критиците не могат да скрият възторга си от това, че маестрото и филхармонията успяват да предизвикат напрежение и интензивност, кулминиращи именно във върховното усещане за „крещяща тишина“. От своя страна, самото произведение се асоциира с промяната на стила на Хенрик Гурецки. Той се ориентира към опростяване на стила си и максимално редуциране на композиционните средства към този период на творчеството си.

Вокалното изпълнение в „Симфония на скръбните песни“ на 14 март в Зала 1 на НДК е поверено на световноизвестната  дива Лиса Джерард.

Заедно с Брендан Пери, през осемдесетте години на миналия век, Джерард създава даркуейв дуото DEAD CAN DANCE. Освен изпълнител, Лиса Джерард е и композитор на официалната музика на редица филми като „Гладиатор“, „Горящия човек“ и новозеландската продукция с многожество награди „Ездачът на китове“. За работата си по „Гладиатор“, заедно с Ханс Цимер, Лиса Джерард получава номинация за Оскар и печели Златен глобус и много други международни награди за филмова музика. На съвместния концерт с визионера Камджалов, публиката ще има шанса отново, наживо да чуе и „Sacrifice”,  песен от саундтрака на „Вътрешен човек“ – филм с участието на Ал Пачино, получил 9 номинации за Оскар през 1999г. На сцената ще излезе и другата съставна част  от Концептуалната Културна Платформа на Йордан Камджалов – Музикална лаборатория за човека.

Уникалният концерт на Лиса Джерард и Йордан Камджалов, заедно с GENESIS ORCHESTRA ще се проведе на 14 март в Зала 1 на НДК. Билети на касите на Easy Pay в цялата страна, както и онлайн на EPAY.BG // https://www.epay.bg/v3main/sale/user/view?saleid=4834031561 .

Продължете понататък

Горещо