Открийте ни и в

Театър и постановки

Моноспектакълът „Глас“ получава наградата на Обществото на независимите театрални критици за 2013

Моноспектакълът „Глас“ получава наградата  на Обществото на независимите театрални критици за 2013Моноспектакълът „Глас“ на Драматичен театър Пловдив е носителят на традиционната годишна награда на Обществото на независимите театрални критици (ОНТК) за 2013-а.

Постановката е отличена  за „впечатляващата хармония между дълбокия текст на Елена Алексиева, деликатната и разбираща режисура на Калин Ангелов и изящния, безкомпромисен стил, за съчетания с горчива самоирония драматизъм и заразителното жизнелюбие на актрисата Ивана Папазова„.

ОНТК не за първи път отличава спектакъл заради единството и равнопоставеността на всички негови компоненти. През 2007-а то награди „Малка пиеса за детска стая“ в лицето на неговите създатели за „артистизма, изяществото и нежността на спектакъла“, а през 2009 г. – „Козата, или коя е Силвия“ за „високата професионална мярка, която налага в българския театър, за безкомпромисното триединство на текст, режисура и актьорско изпълнение и за катарзисното въздействие на спектакъла”.

Годишната награда на ОНТК се връчва за осми път след неговото създаване през 2006 г. Тя няма предварително определени категории, а нейният брой и дефиниция са различни през годините. Отличието е символично – грамота, изработена безвъзмездно от сценографа Антония Попова. Чрез него група оперативни критици, сред които Аве Иванова, Аглика Олтеан, Анелия Янева (председател), Елена Пенева, Елица Матеева, Ирина Гигова, ст.н.с. Светлана Байчинска, Светлана Панчева, Никола Вандов, проф. Калина Стефанова и др. обръщат внимание върху най-значимите факти и събития, случили се в нашия театър през годината.

MIKA

публикувано

на

Моноспектакълът „Глас“ получава наградата  на Обществото на независимите театрални критици за 2013Моноспектакълът „Глас“ на Драматичен театър Пловдив е носителят на традиционната годишна награда на Обществото на независимите театрални критици (ОНТК) за 2013-а.

Постановката е отличена  за „впечатляващата хармония между дълбокия текст на Елена Алексиева, деликатната и разбираща режисура на Калин Ангелов и изящния, безкомпромисен стил, за съчетания с горчива самоирония драматизъм и заразителното жизнелюбие на актрисата Ивана Папазова„.

ОНТК не за първи път отличава спектакъл заради единството и равнопоставеността на всички негови компоненти. През 2007-а то награди „Малка пиеса за детска стая“ в лицето на неговите създатели за „артистизма, изяществото и нежността на спектакъла“, а през 2009 г. – „Козата, или коя е Силвия“ за „високата професионална мярка, която налага в българския театър, за безкомпромисното триединство на текст, режисура и актьорско изпълнение и за катарзисното въздействие на спектакъла”.

Годишната награда на ОНТК се връчва за осми път след неговото създаване през 2006 г. Тя няма предварително определени категории, а нейният брой и дефиниция са различни през годините. Отличието е символично – грамота, изработена безвъзмездно от сценографа Антония Попова. Чрез него група оперативни критици, сред които Аве Иванова, Аглика Олтеан, Анелия Янева (председател), Елена Пенева, Елица Матеева, Ирина Гигова, ст.н.с. Светлана Байчинска, Светлана Панчева, Никола Вандов, проф. Калина Стефанова и др. обръщат внимание върху най-значимите факти и събития, случили се в нашия театър през годината.

Досега носители на наградата са били режисьорите Явор Гърдев (два пъти – през 2006 г. и 2009 г.), Теди Москов (2010) и Маргарита Младенова (2011); актрисите Снежина Петрова (2006), Мимоза Базова (2008), Мая Новоселска (2011) и Светлана Янчева (2012) и ДКТ „Константин Величков“, Пазарджик  (2008).

„Монопиесата на Елена Алексиева „Глас“ (ДТ-Пловдив, режисьор Калин Ангелов) говори за гения в изкуството (оперната прима Мария Калас); за таланта, на когото не достига само една крачка до гениалното (двойничката на Калас и нереализирана нейна дубльорка Виктория Глас); за самотата и изолацията, на която се обричат посветените на велика творческа цел. В един ту вмислен, ту препускащ кресчендо, ту потъващ в дълги паузи монолог актрисата Ивана Папазова (постигната е поразителна прилика с Калас) преброжда живота на родената в бедност Виктория Непомук, която обаче е одарена с божествен глас, достоен да се мери с този на великата Калас и затова е обречена на мълчание като дубльорка зад кулисите, така и недочакала звездния си миг. Едва след смъртта на примата получава последен шанс да пее, но пред американски туристи и то не заради дарованието си, а заради приликата с Калас.“ (Анелия Янева, Портал Култура)

„Какъв изящен спектакъл! В него има от всичко онова, без което няма театър. Има пиеса, дълбочините на която се откриват при всяко ново вчитане в нея. Има режисьор, който деликатно и внимателно се вглежда и в текста, и в актьора, а не само в себе си. И Ивана Папазова, която очевидно празнично съзнава, че такъв шанс рядко каца на рамото на актьора, че е достатъчно умна, зряла и с облекчаващо чувство за хумор, за да види връзките между собствената си творческа биография и биографията на персонажа си.“ (Никола Вандов, в. „Култура“)

„Ако с години си бил в плен на предизвикателството да „играеш“ някой друг, дали накрая ще ти останат сили да се върнеш към себе си? Героинята на писателката Елена Алексиева в моноспектакъла „Глас“ е точно в епицентъра на тази дилема. Режисьор на постановката е Калин Ангелов, а в ролята на оперната певица Виктория Глас блести примата на пловдивската трупа Ивана Папазова. Глас във версията на Алексиева и Папазова е дубльорка на великата Мария Калас. Но не обикновена дубльорка, а „двойник“, който трябва да замести дивата, ако някога гласът й изневери, запазвайки при това илюзията за публиката ненакърнена. Вики Глас е направила най-мъчителната стъпка за един артист – зачеркнала е собственото си его, обрекла се е на пълна анонимност в името на изкуството. Великолепна певица, нейната драма е, че Бог много й е дал, но може би не й е дал достатъчно, за да е Калас, от което произтичат – според определението на Джордж Стайнър – „терзанията на надарения пред лицето на гения“, на Салиери пред Моцарт. Ивана Папазова е истинска в дилемата на артиста, а тънката й самоирония омекотява и най-драматичните ноти в тази фикция.“ (Ирина Гигова, в. „Новинар“)

Наградата ще бъде връчена при следващото гостуване на спектакъла в София.

MIKA e онлайн списание за музика и лайфстайл, което отразява най-новото в музикалния свят както от страната, така и от чужбина. Таргета на списанието са активните хора (18-40 години), които се интересуват от музикални събития и градския начин на живот.

Общество

Започнаха първите репетиции в Театър „София“

MIKA

публикувано

на

от

 снимка: ПР

Премиерата на „Няма да платим! Няма да платим“ с режисьор Теди Москов ще бъде на открито през юли

На 19 май в Театър „София“ започнаха първите репетиции за нов спектакъл след края на извънредното положение. Екипът се събра в голямата зала, спазвайки необходимите мерки за безопасност. Премиерата ще бъде през юли, на открито на сцена пред Театър „София“.

Теди Москов е сред възпитаниците на Юлия Огнянова и един от най-изявените български режисьори. Поставял в много български и редица немски театри, той е доказан майстор на сатирата и комедията.

Дарио Фо (1926 г. – 2016 г.) е италиански драматург, театрален режисьор, киноактьор, певец, художник, композитор и политически активист. Носител на Нобелова награда за литература (1997 г.). Написал е повече от 70 пиеси, които се поставят в над 50 страни по света. Широко известни са неговите думи „Аз се опитвам да забавлявам хората, да ги накарам да се смеят, докато настръхнат…”

Темите, заложени от Дарио Фо в пиесата, и екипът дават основания на театралните почитатели да очакват с нетърпение този нов спектакъл.

Дотогава програмата на Театър „София“ на открито продължава да предлага спектакли от репертоара на театъра, както и на гостуващи трупи.

Тя бе възобновена на открито още на 14 май на малката открита сцена „Арена“, която се намира във вътрешния двор на Театър „София“. Първият спектакъл беше „Апетит за череши“ от Агнешка Ошецка и Мачей Малецки, режисьор Ана Батева.

На 2 юни ще започне и програмата на открито на новата сцена „Пред театъра“. Първият спектакъл там ще бъде „Последният страстен любовник“ от Нийл Саймън, режисьор Николай Поляков.

Програмата засега включва още:

Представленията на открито се провеждат при  спазване на мерките и препоръките за безопасност в настоящата ситуация.

Цените на билетите са 12, 16 и 20 лв. Важи цена 7 лв. за ученици, студенти и пенсионери. Билети се продават и онлайн, и на касата в Театър „София“.

Предстои програмата да бъде допълнена с гостуващи спектакли и концерти.

Продължете понататък

Lifestyle

Брус Уилис участва и в най-новата рекламна кампания на HELL

MIKA

публикувано

на

от

снимка: ПР

Рекламното видео е вече и в ефир

В най-новата реклама на HELL Брус Уилис пие не само популярната енергийна напитка, а и новото лятно предложение – HELL ENERGY Coffee. Заедно с холивудската звезда участие взима и знойната красавица от “Despacito”, а заснетата в Ню Йорк реклама започва да се излъчва от днес по телевизията и в социалните мрежи.

Това е второто участие на Брус Уилис в реклама на HELL ENERGY, след като актьорът се съгласи да бъде лице на бранда за още 2 години. Компанията, която дистрибутира своите продукти в над 50 държави и е лидер в голяма част от тях, подписа договор и с горещото момиче с магнетична усмивка –  Сулейка Ривера. Латиноамериканката е смятана за най-красивата жена в света и добива популярност с главната си роля в най-гледаното видео на всички времена “Despacito” (с над 6.7 милиарда гледания).

Кампанията има за цел да популяризира не само енергийните напитки HELL ENERGY, а също и HELL ENERGY Coffee – най-новия бранд айс кафе, който ще дебютира на международния пазар тази година. Рекламата е заснета по улиците на Ню Йорк и в луксозен апартамент на 52-рия етаж в Манхатън, в сътрудничество със същата американска продуцентска компания, която е заснела и предния видеоклип, така че актьорът се среща с много „стари познати“ на снимачната площадка. Също както и по време на предишните снимки, Холивудската суперзвезда остава изключителен професионалист, но показва и своята забавна страна в смешни моменти с екипа.

Тази година снимките се проведоха на изключително красива локация, забавлявахме се много и всичко мина гладко. Заедно с конспиративната усмивка на Брус , включихме малко смешни гаф-моменти в последната сцена, така че тазгодишната реклама създава много различно усещане от предишната. Очарователният характер на Брус пасва изцяло на нашата концепция, а в лицето на красивата Сулейка намерихме идеалният партньор за него.“, сподели Péter Pantl, Маркетинг директор на HELL ENERGY.

Кампанията с Брус Уилис ще започне в средата на май, а телевизионната реклама можете да гледате на този линк.

Продължете понататък

Горещо