Открийте ни и в

Култура

ONE DANCE WEEK 2020 ще се проведе през пролетта на 2021 година

MIKA

публикувано

на

Dimitris, снимка: © Julian Mommert

Поради огромния интерес и разпродадените места на двете обявени дати за новия спектакъл на Димитрис Папайоану, ONE DANCE WEEK ще представи спектакъла в още две вечери  

13-то издание на международния фестивал за съвременен танц ще се случи от 13 май до 6 юни на ’21-ва година. Постоянно променящите се условия за използването на театрите (до 30% от капацитета ), както и цялостно влошаващата се картина с разпространението на вируса в страната, доведоха до това тежко за нас решение. Здравето на всички почитатели на съвременния танц, както и на артистите, поканени да участват в програмата на фестивала, е от първостепенно значение и не бихме желали да го подлагаме на риск.

Съвсем скоро ще бъде обявена и цялата програма на 13-то издание на ONE DANCE WEEK.

Представянето на най-новата сценична творба на Димитрис Папайоану в Пловдив ще се проведе на 13, 14, 15 и 16 май 2021. Всички закупени билети за датите 3 и 4 септември 2020 важат без презаверка за датите 13 и 14 май 2021. Разпродадените места ни вдъхновиха да договорим още две допълнителни дати и така в програмата на фестивала за 2021-а представянията на спектакъла на Папайоану стават общо 4. Билети за 15 и 16 май са вече в мрежата на еPay.

Предвидената за май 2020 г. световна  премиера на дългоочаквания спектакъл на Димитрис Папайоану не се състоя заради световната пандемия и се очаква през декември в Атина. Българската публика отново ще е бъде една от първите в света, която ще има изключителната възможност да се докосне до новото произведение на един от най-значимите световни артисти в областта на съвременните изпълнителски изкуства.

Кадър от репетиция © Julian Mommert

Спектакълът ГРАЦИИ на италианската хореографка Силвия Грибауди, който беше насрочен за 20 септември 2020 г. в Дом на културата “Борис Христов”, ще бъде представен на 6 юни 2021 година, като част от 13-ото издание на ONE DANCE WEEK.

Епидемичната  обстановка в страната и рестрикциите за провеждането на културни събития на закрито наложиха преместването на фестивала през май-юни 2021. Всички закупени билети за спектакъла важат без презаверка за 6 юни 2021 г. Допълнителна информация ще намерите тук.

За огромно съжаление на организаторите европейската премиера на спектакъла ПИСЪКЪТ НА МЕДУЗИТЕ на канадския хореограф Алън Лейк отпадна от програмата на 13-ото издание на ONE DANCE WEEK. Причината е съвпадение между новите дати на фестивала през пролетта на 2021 година и отдавна планираното турне на компанията в Мексико по същото време.

Всички, закупили билети за спектакъла на 27 септември в Дом на Културата “Борис Христов” в Пловдив, могат да върнат своите билети на касите на EasyPay в цялата страна, с краен срок 30 септември 2020 година, а допълнителна информация ще намерите тук.

Билети за спектаклите през май месец 2021 в Дом на културата “Борис Христов” вече можете да намерите на касите на EasyPay и онлайн от мрежата на EpayGo.

За повече информация следете  www.onedanceweek.com

13-тото издание на международния фестивал за съвременен танц и пърформанс ONE DANCE WEEK ще се проведе в Дома на културата „Борис Христов“ в Пловдив.  Билети се продават онлайн в системата на EpayGo.bg, както и на касите на EasyPay. ONE DANCE WEEK се организира от Фондация ЕДНО за Култура и Изкуства, с подкрепата на “Пловдив 2019” и Министерството на Културата на Република България.

MIKA e онлайн списание за музика и лайфстайл, което отразява най-новото в музикалния свят както от страната, така и от чужбина. Таргета на списанието са активните хора (18-40 години), които се интересуват от музикални събития и градския начин на живот.

Култура

Есето „Изповед“ на Толстой с второ издание

MIKA

публикувано

на

от

Автобиографичният труд-есе „Изповед“ на великия руски писател Лев Толстой, с който издателство „Кръг” стартира своя каталог преди година и половина, вече е с второ издание. Един от ключовите текстове на класика в новия превод от оригинал на Денис Коробко се превърна във важна, полезна и вълнуваща книга за родните читатели. Въпреки малкия си обем – едва 100 страници, тази творба бележи преломен момент в живота на писателя, когато цялото му разбиране за света рухва. 

Благородникът по рождение Толстой изпада в тежка депресия на 51 години. По това време той разполага с всичко: добро здраве, голямо семейство, материални облаги, а романите му „Война и мир“ и „Ана Каренина“ вече работят за литературното му безсмъртие. И все пак творецът обмисля самоубийство:

„Аз сякаш бях живял, живял, вървял, вървял, бях стигнал до пропаст и ясно бях видял, че пред мен няма нищо, само гибел. Не можеш нито да спреш, нито да се върнеш, нито да затвориш очи, за да не гледаш как пред теб няма друго, освен измамата на живота и щастието, истинските страдания и истинската смърт, пълното унищожение“.

Според някои литературоведи тъкмо „Изповед“ предпазва Толстой от „пълното унищожение“ в онзи критичен момент от живота му. Да запише на хартия всичките си страхове, грехове и съмнения, да премисли дните си го съхранява. Думите му са привидно подредени, но безкрайният поток на мисълта му е несъмнен знак за психологическа нестабилност. Размишленията му в „Изповед” се разпростират до класически текстове от Библията, Платон, Буда и Шопенхауер. Всичко това прави есето дори по-актуално за читателя днес. То позволява да се надникне в ума на един от големите творци, и то в момент на пълна слабост. Думите му тук утвърждават за пръв път основните принципи на новия Толстоев светоглед, които ще бъдат неуморно повтаряни през следващите десетилетия.

Лев Толстой пише:

„Случи се това, че животът на нашия кръг, на богатите и учените, не само ми опротивя, но и загуби всякакъв смисъл. Всичките ни действия, разсъждения, науката, изкуствата – всичко ми се стори като детски каприз. Разбрах, че не може да се търси смисъл в него. Докато действията на трудещия се народ, творящ живота, ми се видяха като единственото истинско нещо. И разбрах, че смисълът, който се придава на този живот, е истината; и аз го приех.”

Продължете понататък

Култура

Сагата „Жокери“ от Дж. Р. Р. Мартин продължава с „Аса в небето“

MIKA

публикувано

на

от

Жокери и аса променят хода на историята в продължението на хитовата поредица.   

На пазара вече може да откриете втората част от епичната поредица „Жокери“, чийто редактор и съставител е авторът на сагата „Песен за огън и лед“ – Дж. Р. Р. Мартин!

В „Аса в небето“ ще се озовете в един алтернативен XX век, съчетаващ идеите на  майсторите на научната фантастика – Роджър Зелазни, Уолтър Джон Уилямс, Уолтън Симънс и други.

Трийсет години след разпространението на безмилостния вирус сагата продължава. Жокерите и асата са извоювали своето място в обществото, а новите герои се множат. Хората мързеливо чакат новата 1980-а. Битката с гигантската маймуна, която периодично бяга от зоопарка, за да отвлече момиче и да се покатери по „Емпайър Стейт Билдинг“, дори не заслужава първа страница във вестника, който човекът морж от Жокерския квартал продава.

Междувременно, някъде там в Космоса Майката на Рояка изгражда своите нови рожби. Хиляди цивилизации вече са били унищожени от чудовищните ѝ орди, а следващата ѝ цел е Земята. Защото близостта до Слънцето ще отприщи ужаса. Роякът ще се пробуди. И само от съвместните усилия на злодеи и герои зависи оцеляването на планетата.

В тази епична космическа сага Дж. Р. Р. Мартин полага основите на този нов, паралелен свят, без да поставя правила и граници, но следвайки духа на добрите комиксови традиции.

Напрегната, мащабна и надхвърляща и най-смелите очаквания, книгата „Аса в небето“ е продължението, което всяка поредица заслужава.

Всичко започва, когато Дж. Р. Р. Мартин получава за подарък настолната игра Superworld. Започва да я играе със свои приятели, които са също писатели, а от техните приключения се ражда света на „Жокери”. Концепцията се разраства и Мартин решава да създаде мозаечен роман, в който една обща история се представя от гледната точка на различни персонажи.

До момента са издадени около 28 книги, в които всяка глава е създадена от водещи имена на съвременната фантастика, а самият създател на „Песен за огън и лед” влиза не само в ролята на автор, но и на съставител и редактор.

Продължете понататък

Горещо