Открийте ни и в

Кино

“В кръг” спечели двете основни награди от кинофестивала goEast

MIKA

публикувано

на

снимка: ПР

„Златна Лилия“ и Награда на критиката за последния филм на Стефан Командарев

Вчера беше закрито 20-то издание на Международния кинофестивал goEast във Висбаден, Германия, в който взеха участие 107 филма от 40 държави. За първи път в своята история, фестивалът беше проведен изцяло онлайн, заради пандемията COVID-19. Големият победител на вечерта е последният филм на Стефан Командарев „В кръг“, който спечели Голямата награда „Златна лилия“ за най-добър филм и наградата на критиката ФИПРЕССИ.

„Фестивалът не се преклони пред коронавируса и екипът и журитата работиха онлайн. Зрителите гледаха филмите онлайн. Това е достоен пример, как се цени и пази културата и в частност киното в трудна ситуация. Това са поредни награди на филма, но първи две на онлайн фестивал по време на пандемия. Това ги прави много специални за нас! Честито и благодаря на целия екип!“, сподели режисьорът и продуцент Стефан Командарев.

Мотиви на основното жури – „Международното жури предпочете блестящо изградения, многопластов филм, който ни потапя в една интимна и в същото време експанзивна нощ в София, когато патрулират нощните смени на полицейските коли. Всеки следващ епизод, всяка следваща обиколка, ни потапя все по-дълбоко в мрачната и несигурна страна на обществото, вплетена в метафората на нощта. В същото време историята изследва вътрешния свят и личната уязвимост на героите, поставяйки под съмнение техните морални избори, убеждения, сила и способност да правят трудни избори. Автентичните диалози, отличната игра и забележителната кинематография смесват личното и универсалното и превръщат филма в отражение на тъмната и светлата страна на човека и неговата връзка с големия свят. Единодушното решение на журито е Голямата награда „Златна лилия“ на 2020-а да вземе “ В кръг” на Стефан Командарев“!

„В кръг“ има над 10 награди от различни фестивали в Европа и вече беше успешно представен в над десет държави. Това е вторият филм от планираната трилогия след реализацията на „Посоки“. Той разказва историите на три двойки патрулиращи полицаи в нощна София. В лентата ще видим Ирини Жамбонас, Павел Поппандов, Асен Блатечки, Иван Бърнев, Васил Василев–Зуека, Стефан Денолюбов, Стоян Дойчев, Герасим Георгиев–Геро, Николай Урумов, Анастасия Ингилизова, Ованес Торосян и др. Режисьор е Стефан Командарев, оператор Веселин Христов, сценаристи Симеон Венциславов и Стефан Командарев, продуценти Стефан Командарев и Катя Тричкова за „Арго Филм“.

„В кръг“ се осъществява с медийната подкрепа на NOVA и подкрепата на ИА „Национален филмов център“, Столична община, фонд ЕВРОИМАЖ, Сръбски филмов център, Илиян Рангелов, КИА Моторс България, Доли медия студио, Контраст Филмс и в партньорство със Синдикалната федерация на служителите на МВР.

MIKA e онлайн списание за музика и лайфстайл, което отразява най-новото в музикалния свят както от страната, така и от чужбина. Таргета на списанието са активните хора (18-40 години), които се интересуват от музикални събития и градския начин на живот.

Реклама BECA

Кино

“За душата” отличен със “Златен глобус” за най-добър анимационен филм

MIKA

публикувано

на

от

На 1-ви март се проведе 78-та официална церемония по връчване на наградите на Асоциацията на чуждестранната преса „Златен глобус“. Оригиналната, вдъхновяваща анимация на Дисни и Пиксар За душата спечели първото място в две от най-престижните категории – „най-добър анимационен филм“ и „най-добра филмова музика“.

Режисьори на За душата са двукратният носител на „Оскар“ Пийт Доктър (В небето, Отвътре, навън) и Кемп Пауърс, а продуцент е номинираната за „Оскар“ Дейна Мъри (Lou). Автори на музиката са световно известният джаз музикант Джон Батист и носителите на „Оскар“ Трент Резнър и Атикъс Рос („Социалната мрежа“) от Nine Inch Nails.

„Толкова сме благодарни за тази чест“, каза Пийт Доктър на церемонията. „Не предполагахме, че създаването на филм за джаза ще ни научи на толкова много за живота. Не винаги можем да контролираме какво се случва по света, но точно както един добър джаз музикант, можем да се опитаме да го превърнем в нещо красиво. “

Вдъхновяващата анимация излиза на голям екран у нас този март и ще ни представи не само невероятна визия и вдъхновяващ саундтрак, но и история, която провокира въображението и дава искра на позитивизма вътре в нас дори когато сме го забравили. Филмът разказва за Джо Гарднър – учител по музика в средно училище, който има дългогодишна мечта да свири джаз музика на сцена. Един ден той най-накрая получава този шанс, след като впечатлява група джаз музиканти по време на отворени врати в популярен клуб. Вследствие на инцидент обаче, душата на Джо е разделена от тялото му и пренесена до „Великото преди“ – център, в който душите първо развиват своите интереси и страсти и после се отправят към някое новородено дете. За да се върне на Земята, преди да е станало твърде късно, Джо трябва да работи заедно с другите души, които се обучават. Сред тях е и 22 – душа, която след години, прекарани в капана на „Великото преди“, е развила доста мрачни възгледи за живота.

И така срещата между един, все още нероден циник и един човек, възпрян точно в момента, когато е на път да сбъдне най-голямата си мечта, ще ни вдъхновят да си зададем въпроса: За какво копнее душата ми? А вие може ли да отговорите точно в този момент?

Ще си подарим нещо За душата на 19 март само в кината на 2D и 3D.

Продължете понататък

Tехнологии

Стрийминг платформите са още една врата за изкуството

MIKA

публикувано

на

от

Neterra.TV+ си партнира успешно със създателите на съдържание и с киносалоните, прави киното по-достъпно и дава по-голям избор на зрителите

Стрийминг платформите като Neterra.TV+ си партнират със създателите на съдържание и киносалоните в България. Те съществуват съвместно, координират се адекватно и дават по-голям избор и възможности на потребителите да взаимодействат с изкуството.

Около това мнение се обединиха Мая Калчева – маркетинг мениджър на Neterra.TV+, Николай Йорданов, креативен продуцент, редактор, сценарист на ТВ-предавания и преподавател в НАТФИЗ, и Христо Христозов, програмен директор на Дома на киното.

Те обсъдиха темата „Киносалоните vs. стрийминг платформите (А къде е телевизията?)“ в подкаста „Кино с думи“ на платформата за късометражно българско кино No Blink.

„С развитието на технологиите, с промяната на човечеството и неговото общуване се отварят нови канали и възможности изкуството да стига до хората. Това е начин авторът да комуникира себе си през тази различна среда. Мрежата създава възможност за друг вид избор – да гледаш когато поискаш, в среда, която на теб ти е удобна, с хора, с които ти избереш. За мен стрийминг платформите са още една стъпка, още една пътека и още една врата за изкуството“, каза Мая Калчева.

Според Николай Йорданов и в двете преживявания има позитиви, емоция и добри моменти. Той припомни, че когато възниква киното, се правят прогнози, че то ще унищожи театъра и литературата, но това не се случва, така че ние трябва да се възползваме от предимствата и на киносалоните, и на платформите.

„Вече видяхме няколко фестивала, които се осъществиха в хибриден вариант. Фестивалът за документално кино Master of art още миналата година започна с онлайн издание, което не попречи на прожекциите на големия екран. Напротив – създаде допълнителна разпознаваемост на фестивала сред много хора, които иначе не знаеха за него. Традиционно арт кината и подобни по-нишови фестивали се случват само в по-големите градове, където има ресурс за това, а излъчването в стрийминг платформата Neterra.TV+ даде една достъпност в цяла България. Подобна беше ситуацията след това и със София филм фест, и със CineLibri. Master of art дори в момента тече в платформата Neterra.TV+ изключително успешно, но получаваме и запитвания кога ще може да се гледа на голям екран. Така че едното и другото за момента си партнират много успешно“, допълни Христо Христозов.

Участниците в подкаста коментираха, че ако има проблем, той е между пиратското съдържание и регламентираното. Платформите за пиратско разпространение предоставят съдържанието безплатно, с лошо качество, ограбват труда на създателите и създават очакване в потребителите, че всичко трябва да е достъпно веднага и безвъзмездно.

„Зрителят решава как, кога, дали и защо иска да потреби дадено съдържание. Ролята на платформите, киносалоните и фестивалите е да погледнат към своята публика, да я попитат тя какво иска, от какво има нужда, и да ѝ го дадат“, каза Христо Христозов.

Мая Калчева повдигна темата как съвременните технологии скъсяват времето, в което човек може да се концентрира и как се променя поведението на младите хора пред екрана. Николай Йорданов коментира тенденцията в днешно време интересът към масовите събития и концертите да намалява.

Продължете понататък
Tехнологиипреди 4 седмици

Стартира Национално проучване “Заплатите в Софтуерния Бранш” 2021

Музикапреди 3 седмици

Слушаме най-доброто от P.I.F. в двоен албум от Слънчеви и Облачни песни

Културапреди 2 седмици

„7 ключа, за да събудим жизнената си сила” от Цветанка Шопова

Културапреди 1 седмица

„Моята година със Селинджър“ – различен поглед към личността на легендарния писател

Музикапреди 6 дни

Българската песен на Евровизия 2021 ще бъде представена на 10 март с концерт на Виктория

Кинопреди 1 седмица

Netflix с документален филм за The Notorious B.I.G.

Щрак!преди 1 седмица

Before Creating Academy организира един от най-мащабните фото конкурси у нас BECA Photo Award

Културапреди 3 седмици

Български научен труд в сферата на образованието оспори политиките на ООН

Кинопреди 1 седмица

„Земя на номади“ с исторически „Златен глобус“ за режисура и най-добър филм

Културапреди 1 седмица

Viasat History с фокус върху жените за 8-ми март

Горещо