Открийте ни и в

Gaming

Как COVID-19 доведе до възход на електронните спортове

MIKA

публикувано

на

Как COVID-19 доведе до възход на електронните спортове 26

снимка: nu.nl

По традиция видеоигрите са възприемани от мнозина като пълна противоположност на спортуването. Затова и малцина фенове бяха подготвени за това, което се случи през последните седмици – някои от най-големите състезания бяха буквално заменени от електронните спортове, които навлязоха в реалния свят с гръм и трясък за броени дни. Ако допреди няколко месеца този тип прояви се бореха за каквото и да е признание от спортната общност, то днес те все по-често са сочени за спасители на знакови първенства в тениса, баскетбола или автомобилните състезания. Как се случи всичко това?

Малко предистория

Електронните спортове всъщност далеч не са от вчера и през последните години бавно и сигурно си проправят път на сцената. За незапознатите – те представляват видеоигри със състезателен характер, при които играчи или цели отбори се сблъскват на турнири с публика, награден фонд, коментатори и всички останали атрибути на едно спортно състезание. Най-големите надпревари пък все по-често разпределят наградни фондове, сравними и дори надминаващи тези на значими събития в реалния спорт, включително най-големите тенис или голф турнири. Напоследък професионалният гейминг има все по-добре развита екосистема, включваща клубове, организации, треньори, мениджъри, залагания и всичко останало.

„Електронните спортове отдавна се развиват с бързи темпове, но кризата с коронавируса ускори многократно този процес, превръщайки ги в реална алтернатива на реалните първенства и дори – в спасение на сезоните в някои от тях. Новото през последните седмици е, че дори някои от най-сериозните и престижни спортни организации и прояви започнаха съвсем сериозно да разглеждат възможността да навлязат във виртуалния свят. А най-бързите от тях вече го направиха, което ще им позволи не само да спасят сезоните си, а и да достигнат до нова аудитория“ – споделя Тодор Тодоров, собственик на портала Betcredo.net, който следи процесите в тази област. Сайтът публикува най-интересните събития, обединяващи реални и виртуални спортове напоследък. А ето и по-любопитните сред тях.

Автомобилни спортове

Една от първите организации, които предприеха нестандартната стъпка, беше Формула 1 с провелия се още на 22 март старт за голямата награда на Бахрейн. Той се състоя във виртуалното пространство на автомобилен симулатор, но въпреки това в него взеха участие както някои от реалните звезди сред пилотите, така и известни имена от света на голфа и колоезденето. Близо 2 милиона зрители гледаха проявата в различни онлайн канали, което показа недвусмислено потенциала на този формат.

Баскетбол

Националната баскетболна асоциация на САЩ и Канада, чиито сезон беше прекратен заради пандемията, също планира виртуален турнир с участието на реални звезди от най-силното баскетболно първенство. Българското баскетболно първенство изглежда също не изостава от тенденциите и вече се сдоби със свой електронен вариант, в който ще се включат както опитни геймъри, така и някои от най-добрите истински баскетболисти.

Колоездене

Обиколката на Швейцария, която трябваше да се състои през юни, също може да се проведе във виртуалния свят. В алтернативното състезание отново още се включат реални имена от колоезденето, които обаче вместо върху своите байкове, ще се надпреварват от комфорта на домовете си.

Tенис

Mutua Madrid Open Virtual Pro ще е първото по-значимо виртуално тенис състезание, което ще замени откритото първенство на Мадрид. То ще се проведе с благотворителна цел и ще събере 32 тенис звезди, сред които имена от ранга на Надал, Мъри и Зверев.

Алтернативите

Мнозина може и да са изненадани от скоростното обединяване на значими традиционни първенства с електронния спорт. Този развой обаче е логичен, предвид какви са алтернативните варианти. На първо място сред тях е пълното прекратяване на спортните състезания и отлагането им за по-добри времена. Във време, когато мнозина имат нужда от разпускане, докато стоят с дни и седмици по домовете си, обаче това едва ли е най-добрият вариант. Друга опция е провеждането на мачове без публика, а един бейзболен клуб от Тайван дори намери решение като добави публика от роботи на своите мачове. Спортът обаче е създаден преди всичко за феновете, а те така или иначе са си по домовете. Затова и тези варианти в голяма степен се обезсмислят. Това е и причината, електронните спортове да са разглеждани от все повече организации като най-добрата алтернатива за запазване на връзката с техните фенове, а защо не – и за привличането на нови.

MIKA e онлайн списание за музика и лайфстайл, което отразява най-новото в музикалния свят както от страната, така и от чужбина. Таргета на списанието са активните хора (18-40 години), които се интересуват от музикални събития и градския начин на живот.

Tехнологии

Българският Гейминг Маратон се завръща на 4 май

MIKA

публикувано

на

от

Българският Гейминг Маратон се завръща на 4 май 27

В навечерието на първото за годината издание на онлайн фестивала Българския Гейминг Маратон, който ще се проведе на 4 май, организаторите – TDB Play, обръщат поглед към световната стрийминг сцена, фокусирана върху видео игри.

По време на виртуална пресконференция, излъчена във Facebook канала на TDB Play във Facebook, Мартин Кадинов, съосновател и управляващ партньор на TDB Play, посочи, че през последните две години има трикратен ръст на гледаемостта на гейминг стрийминг съдържание в интернет и наблегна на факта, че най-популярната категория видеа в YouTube са именно видеоигрите.

“Геймингът присъства във всички възрастови категории на обществото и във всяко следващо поколение нараства процентът хора, които имат афинитет към този поп културен феномен. Само за 2020 г. приходите, генерирани от индустрията на видеоигрите, са близо 180 милиарда щ.д., което е три пъти повече от приходите, генерирани от Холивуд. А по време на пандемията геймингът се превърна в още по-важно средство за забавление и комуникация, като затвърди ролята си на инструмент за личностно развитие и придобиване на различни компетенции.” – коментира Мартин Кадинов – “С Българския Гейминг Маратон искаме да покажем различни аспекти на гейминга и каним всички, независимо дали играят видео игри или са скептици по темата, да се потопят в необятния свят на видео игрите.”

В рамките на пресконференцията стана ясно, че за България до момента не са провеждани официални проучвания, но тенденцията е за покачване на интереса към иновативните медийни формати.

Тази година програмата на Маратона, изцяло онлайн фестивал с фокус гейминг съдържание на живо, ще предостави над 200 часа уникално гейминг съдържание. В програмата влизат над 40 участници, сред които както утвърдени, така и стартиращи стриймъри и създатели на съдържание. Всички те имат общо над 3 500 000 последователи само в YouTube, над 890 000 във Facebook, над 850 000 в Instagram и над 1 500 000 в TikTok. Сред тях се открояват имената на Aethelthryth, Китодар Тодоров, Gothika_47, Gabinka, Dido_D, Pavel Kolev & Icaka и др., като пълният списък на участниците и програма можете да видите на gamingmarathon.bg.

В рамките на пресконференцията бяха представени и четирите турнира – част от акцентите на Гейминг Маратона, от своите организатори, чиито финали ще се състоят на 4 май. За три от турнирите – по GTA 5, StarCraft II и iRacing, регистрацията все още е отворена. Квалификациите на турнира по Brawl Stars вече преминаха и за тях са се записали 121 отбора с общо над 400 участника в тях, сподели Димо от Dimo Academy, съорганизатор на турнира.

Беше обявен и началният час на старта на т.нар. “лов на великденски яйца*” – игра с награди, чиито правила ще бъдат обявени на 30 април на сайта на Маратона.

Днес беше повдигната завесата и над предстоящото основно събитие в програмата на Маратона, което ще изправи в челен сблъсък на сили и познания 16 от участниците в онлайн фестивала. В тривия куиз шоу, вдъхновено от креативния подход на Mr. Beast и гейминг куизовете на ForPlay.bg, ще бъдат проверени знанията на стриймърите с въпроси в 5 категории. Куизът ще се състои на 4 май в 20:00 и ще може да бъде гледан на живо във Facebook канала на TDB Play. Победителят ще си тръгне с награда акробатичен тандемен полет с Веселин Овчаров – един от най-опитните акро-парапланеристи в България, както и с персонализирано бюро с повдигащ механизъм от HealthyDesk.

Продължете понататък

Tехнологии

Подготви се за дълги часове игрови екшън на Българския Гейминг Маратон

MIKA

публикувано

на

от

Подготви се за дълги часове игрови екшън на Българския Гейминг Маратон 28

Турнири по Brawl Stars, iRacing, Starcraft II и GTA 5 са малка част от предизвикателствата, които очакват публиката в рамките на онлайн фестивала за видеоигри, който ще се проведе на 4 май

И второто издание на Българския Гейминг Маратон – най-мащабният онлайн фестивал за видеоигри, който ще се проведе на 4 май (вторник), ще зарадва феновете със солидна доза състезателни предизвикателства. Серия от гейм турнири, включително по основополагащата игра в света на електронните спортове – StarCraft II, Brawl Stars – една от най-популярните игри сред подрастващото поколение, и турнир по виртуални мото-спортове с водещи рали пилоти, очакват феновете във второто издание на Маратона. За първи път през 2021-ва ще се проведе и турнир по GTA 5 на паркур трасета, организиран със съдействието на Philips OneBlade, в койcто ще премерят сили посланиците на бранда Dido_D и Mr_Jackp0t. Турнирите във фестивалната програма са отворени за участие, а желаещите да се запишат ще могат да открият повече информация как да го направят през следващите дни на http://gamingmarathon.bg/. Организатор на Българския Гейминг Маратон е TDB Play – компания с фокус във видеоигрите, електронните спортове и дигиталното съдържание, в партньорство със световния лидер при гейминг мониторите – AOC.

Второто издание на Маратонът ще събере повече от 40 водещи български стриймъри, ютюбъри, създатели на съдържание, изгряващи звезди и личности от културния живот у нас, като голяма част от тях са обещали по 12-часови стриймове. Феновете могат да очакват над 200 часа онлайн съдържание с някои от любимите си игри, между които Grand Theft Auto 5, Fortnite, Minecraft, FIFA 2021, Brawl Stars и класики като StarCraft II, CS:GO, DOTA 2, Warcraft и World of Warcraft.

Независимо че кулминацията на Маратона е на 4-ти май, дните преди фестивала ще бъдат изпълнени с различни онлайн активности и гейминг предизвикателства, които самите стриймъри ще обявяват в своите канали. Организаторите от TDB Play са подготвили и специални изненади под формата на „великденски яйца*“, които ще бъдат скрити в стриймовете на различни създатели на съдържание по време на Маратона и могат да им донесат интересни награди.

Детайли ще бъдат обявени в следващите дни, следете сайта http://gamingmarathon.bg/

Пресинформация, снимки на участващите стриймъри, визуални материали и лога можете да намерите на адрес: http://gamingmarathon.bg/assets

*“Терминът „великденско яйце“ се е превърнал във фраза, използвана за описване на умишлено скрита улика или шега във филм или видеоигра“

Източник: “Ловът на великденското яйце”, Google Arts and Culture

Продължете понататък
Как потребителите да защитят личните си данни 29
Lifestyleпреди 7 часа

Как потребителите да защитят личните си данни

Eurosport и GCN предоставят на феновете на колоезденето най-доброто отразяване на Giro d’Italia досега 30
Lifestyleпреди 7 часа

Eurosport и GCN предоставят на феновете на колоезденето най-доброто отразяване на Giro d’Italia досега

MSI разкри нови геймърски лаптопи и преносими бизнес модели от линията Creator 31
Tехнологиипреди 8 часа

MSI разкри нови геймърски лаптопи и преносими бизнес модели от линията Creator

Нова меш система от Tenda 32
Tехнологиипреди 9 часа

Нова меш система от Tenda

Новият HUAWEI Band 6 с 1.47-инчов AMOLED дисплей и 2 седмици живот на батерията вече е на българския пазар 33
Tехнологиипреди 11 часа

Новият HUAWEI Band 6 с 1.47-инчов AMOLED дисплей и 2 седмици живот на батерията вече е на българския пазар

Lavazza стартира кампания ""Повече от италианско" в България 34
Lifestyleпреди 11 часа

Lavazza стартира кампания “”Повече от италианско” в България

Първото издание на „Книги за смет” е този уикенд в пет града в страната 35
Културапреди 11 часа

Първото издание на „Книги за смет” е този уикенд в пет града в страната

Виктория с впечатляваща първа репетиция на сцената на Евровизия 2021 36
Музикапреди 12 часа

Виктория с впечатляваща първа репетиция на сцената на Евровизия 2021

Кулинарно бижу отваря врати в българско село 37
Lifestyleпреди 12 часа

Кулинарно бижу отваря врати в българско село

До 350 лв. отстъпка на устройства Samsung в онлайн магазина на Vivacom 38
Tехнологиипреди 12 часа

До 350 лв. отстъпка на устройства Samsung в онлайн магазина на Vivacom

Горещо