Открийте ни и в

Кино

Кои са членовете на журито на In the Palace International Short Film Festival 2020

MIKA

публикувано

на

Най-големият фестивал за късометражно кино в района, и единствен по рода си в страната,  IN THE PALACE International Short Film Festival е готов да се срещне с публиката във Варна през този месец. Фестивалът ще се проведе между 15-22 септември във Фестивален Комплекс Варна.

IN THE PALACE International Short Film Festival e единственият фестивал в страната, сертифициран да номинира професионални късометражни филми в три категории за разглеждане от Академията за филмови изкуства и науки на САЩ за наградите Оскар: най-добър игрален от международната състезателна програма; най-добър анимационен от международната късометражна програма; и най-добър български филм. Заедно с това, от 2019 г. фестивалът е квалифициран да предлага и студентски филми за Student Academy Awards® – Оскари.

Тази година с нелеката задача да са жури и да определят победителите в категориите са:

  • Игрални и анимационни филми (включително българските) – проф. д.н. Божидар Манов, проф. д.н. Мая Димитрова и проф. д-р Надежда Маринчевска
  • Документални и експериментални филми – проф. д-р Емилия Стоева, Марин Дамянов и Светослав Драганов.
  • Питчинг – Камен Балкански, Весела Данчева и Цанко Василев.

Информация за журито:

Проф. д.н. Божидар Манов е международно признат български кинокритик и журналист (БНТ, БНР, списание „Кино“ и др.). Между 2011- 2013 г. е Декан на Факултет “Екранни изкуства“ в НАТФИЗ, където преподава от 1983 г., и понастоящем е лектор и в Нов български университет. Член на Националния съвет за кино (2004-2010), член на Управителния съвет на Национален фонд “Култура” (2005-2009), Вицепрезидент на ФИПРЕССИ (Международна федерация на филмовите критици, 2001-2005) и Член на Европейската филмова академия. Многократно член и председател на международни журита на кинофестивалите в Берлин, Кан, Венеция, Солун, Истанбул, Пусан, Карлови Вари, Сан Себастиян, Локарно, Валядолид, Палм Спрингс, Висбаден, Техеран, Гьотеборг, Хихон, Дубай, Ереван и др.

Проф. д-р Емилия Стоева е известен филмов оператор, лектор и преподавател. От 2015 г. е председател на „Асоциация Академика 21”. Преподавател по филмово и телевизионно операторство и фотография и операторство в рекламата и музикалните клипове в Националната академия за театрално и филмово изкуство, България. Координатор международни отношения в НАТФИЗ. Главен мениджър в рекламна компания, оператор на повече от 30 документални и научно-популярни филма.

Марин Дамянов е роден през 1955 г. в София. През 2008 г. става доктор по Кинодраматургия, а от 2011 г. е доцент по Кинодраматургия в НАТФИЗ. Работил е като редактор в Студия за игрални филми “Бояна” в творчески колектив “Алфа” и в творчески колектив “64” от 1987 до 1989 г. През 2001-2003 г. преподава Кино- и телевизионна драматургия в Благоевградския университет “Неофит Рилски”. Към момента преподава Кинодраматургия в НАТФИЗ “Кръстьо Сарафов” и Кино- и телевизионна драматургия и в Арт Колеж.

Мая Димитрова, професор, доктор на науките, е старши научен сътрудник в Института по изкуствознание при БАН – сектор „Екранни изкуства“. Тя преподава История на киното, Филмов анализ и Киното като средство за масова комуникация в НАТФИЗ и Нов български университет в София. Понастоящем е ръководител на Катедра „Кинознание и драматургия” в Академията в София.

Проф. д-р Надежда Маринчевска работи в Института за изследване на изкуствата към БАН. Преподава „История и теория на анимацията“ и „Анимационна сценаристика“ в НАТФИЗ и „Аудиовизуален език“ в НБУ. Изследовател в областта на киното и телевизията, анимационното кино, автор на монографии и научни статии. В периода 2007 -2014 г. е Ръководител на сектор „Кино и телевизия“ в БАН – организация и управление на дейността на сектора – а от 2015 г. е Заместник директор на Института за изследване на изкуствата към БАН.

Светослав Драганов работи като автор, режисьор и продуцент на документални филми от 2000 г. Негови филма са Животът е прекрасен, нали? – получил наградата за най-добър източноевропейски филм на Док Лайпциг 2001, Веселите Момчета – участва на IDFA 2003, Млади сърца – носител на Специална награда на Prix Europa 2003, Самодейци – носител на Златен Ритон 2005, Живот почти прекрасен – участва в конкурса за пълнометражни филма на IDFA 2013. В момента завършва първия си игрален филм.

Камен Балкански е магистър по изкуствознание. Завършва Националната художествена академия в София през 1993 година. В началото на професионалната си кариера работи в областта на съвременните визуални изкуства. Като координатор и директор на Центъра за съвременно изкуство “Сорос” в продължение на почти десетилетие работи в  неправителствения сектор, администрирането на фондове и мониторинга на различни проекти. За период от 2 години (2015-2017) е и изпълниетлен директор на Националния филмов център. Говори английски, немски, френски, руски.

Весела Данчева е режисьор и продуцент на анимационни филми от 2002 г. Съосновател е на продуцентско студио Компот Колектив. През последните 12 години инициира, режисира и продуцира независими анимационни филми, много от които са високо ценени в международната анимационна индустрия. Тя често участва като член на жури на международни фестивали и питчинг събития. Преподавател е в Националната художествена академия и Нов български университет, София.

Цанко Василев има магистърска степен по Културен мениджмънт и аудиовизуални комуникации и бакалавърска степен по Кино и телевизионна режисура. Той е търсен лектор от много фестивали в България и чужбина. Водил е различни образователни програми за млади професионалисти по филмово продуцентство, творчески индустрии и културно предприемачество.

Цанко Василев е продуцент на късометражни, пълнометражни и документални филми и музикални клипове. Той е основател и директор на IN THE PALACE International Short Film Festival, професионалната програмата за развитие на млади филмопроизводители Filmer Forge и питчинг сесията за подпомагане производството на нови късометражни филми. Василев е съучредител и член на Управителен съвет на Българска фестивална асоциация. Бил е жури на много фестивали в Европа и света.

IN THE PALACE International Short Film Festival ще се проведе от 15 до 22 септември във Фестивален и конгресен център – Варна. 

Фестивалът се провежда с медийната подкрепа на NOVA!

С по един лев от всеки продаден билет на фестивала се генерира фонд за финансирането на нови късометражени филми.

Билети тук: http://bit.ly/IN-THE-PALACE-ISFF-17

MIKA e онлайн списание за музика и лайфстайл, което отразява най-новото в музикалния свят както от страната, така и от чужбина. Таргета на списанието са активните хора (18-40 години), които се интересуват от музикални събития и градския начин на живот.

Реклама BECA

Кино

“За душата” отличен със “Златен глобус” за най-добър анимационен филм

MIKA

публикувано

на

от

На 1-ви март се проведе 78-та официална церемония по връчване на наградите на Асоциацията на чуждестранната преса „Златен глобус“. Оригиналната, вдъхновяваща анимация на Дисни и Пиксар За душата спечели първото място в две от най-престижните категории – „най-добър анимационен филм“ и „най-добра филмова музика“.

Режисьори на За душата са двукратният носител на „Оскар“ Пийт Доктър (В небето, Отвътре, навън) и Кемп Пауърс, а продуцент е номинираната за „Оскар“ Дейна Мъри (Lou). Автори на музиката са световно известният джаз музикант Джон Батист и носителите на „Оскар“ Трент Резнър и Атикъс Рос („Социалната мрежа“) от Nine Inch Nails.

„Толкова сме благодарни за тази чест“, каза Пийт Доктър на церемонията. „Не предполагахме, че създаването на филм за джаза ще ни научи на толкова много за живота. Не винаги можем да контролираме какво се случва по света, но точно както един добър джаз музикант, можем да се опитаме да го превърнем в нещо красиво. “

Вдъхновяващата анимация излиза на голям екран у нас този март и ще ни представи не само невероятна визия и вдъхновяващ саундтрак, но и история, която провокира въображението и дава искра на позитивизма вътре в нас дори когато сме го забравили. Филмът разказва за Джо Гарднър – учител по музика в средно училище, който има дългогодишна мечта да свири джаз музика на сцена. Един ден той най-накрая получава този шанс, след като впечатлява група джаз музиканти по време на отворени врати в популярен клуб. Вследствие на инцидент обаче, душата на Джо е разделена от тялото му и пренесена до „Великото преди“ – център, в който душите първо развиват своите интереси и страсти и после се отправят към някое новородено дете. За да се върне на Земята, преди да е станало твърде късно, Джо трябва да работи заедно с другите души, които се обучават. Сред тях е и 22 – душа, която след години, прекарани в капана на „Великото преди“, е развила доста мрачни възгледи за живота.

И така срещата между един, все още нероден циник и един човек, възпрян точно в момента, когато е на път да сбъдне най-голямата си мечта, ще ни вдъхновят да си зададем въпроса: За какво копнее душата ми? А вие може ли да отговорите точно в този момент?

Ще си подарим нещо За душата на 19 март само в кината на 2D и 3D.

Продължете понататък

Tехнологии

Стрийминг платформите са още една врата за изкуството

MIKA

публикувано

на

от

Neterra.TV+ си партнира успешно със създателите на съдържание и с киносалоните, прави киното по-достъпно и дава по-голям избор на зрителите

Стрийминг платформите като Neterra.TV+ си партнират със създателите на съдържание и киносалоните в България. Те съществуват съвместно, координират се адекватно и дават по-голям избор и възможности на потребителите да взаимодействат с изкуството.

Около това мнение се обединиха Мая Калчева – маркетинг мениджър на Neterra.TV+, Николай Йорданов, креативен продуцент, редактор, сценарист на ТВ-предавания и преподавател в НАТФИЗ, и Христо Христозов, програмен директор на Дома на киното.

Те обсъдиха темата „Киносалоните vs. стрийминг платформите (А къде е телевизията?)“ в подкаста „Кино с думи“ на платформата за късометражно българско кино No Blink.

„С развитието на технологиите, с промяната на човечеството и неговото общуване се отварят нови канали и възможности изкуството да стига до хората. Това е начин авторът да комуникира себе си през тази различна среда. Мрежата създава възможност за друг вид избор – да гледаш когато поискаш, в среда, която на теб ти е удобна, с хора, с които ти избереш. За мен стрийминг платформите са още една стъпка, още една пътека и още една врата за изкуството“, каза Мая Калчева.

Според Николай Йорданов и в двете преживявания има позитиви, емоция и добри моменти. Той припомни, че когато възниква киното, се правят прогнози, че то ще унищожи театъра и литературата, но това не се случва, така че ние трябва да се възползваме от предимствата и на киносалоните, и на платформите.

„Вече видяхме няколко фестивала, които се осъществиха в хибриден вариант. Фестивалът за документално кино Master of art още миналата година започна с онлайн издание, което не попречи на прожекциите на големия екран. Напротив – създаде допълнителна разпознаваемост на фестивала сред много хора, които иначе не знаеха за него. Традиционно арт кината и подобни по-нишови фестивали се случват само в по-големите градове, където има ресурс за това, а излъчването в стрийминг платформата Neterra.TV+ даде една достъпност в цяла България. Подобна беше ситуацията след това и със София филм фест, и със CineLibri. Master of art дори в момента тече в платформата Neterra.TV+ изключително успешно, но получаваме и запитвания кога ще може да се гледа на голям екран. Така че едното и другото за момента си партнират много успешно“, допълни Христо Христозов.

Участниците в подкаста коментираха, че ако има проблем, той е между пиратското съдържание и регламентираното. Платформите за пиратско разпространение предоставят съдържанието безплатно, с лошо качество, ограбват труда на създателите и създават очакване в потребителите, че всичко трябва да е достъпно веднага и безвъзмездно.

„Зрителят решава как, кога, дали и защо иска да потреби дадено съдържание. Ролята на платформите, киносалоните и фестивалите е да погледнат към своята публика, да я попитат тя какво иска, от какво има нужда, и да ѝ го дадат“, каза Христо Христозов.

Мая Калчева повдигна темата как съвременните технологии скъсяват времето, в което човек може да се концентрира и как се променя поведението на младите хора пред екрана. Николай Йорданов коментира тенденцията в днешно време интересът към масовите събития и концертите да намалява.

Продължете понататък
Tехнологиипреди 2 дни

Световният ресторантьорски и хотелиерски бизнес отваря врати като разчита на софтуер, създаден в България

Tехнологиипреди 2 дни

Новата серия монитори AOC V4 е вече тук

Кинопреди 2 дни

“За душата” отличен със “Златен глобус” за най-добър анимационен филм

Tехнологиипреди 2 дни

Стрийминг платформите са още една врата за изкуството

Lifestyleпреди 2 дни

Безплатен транспорт за Нестле за Живей Активно! на 6 март към Витоша

Tехнологиипреди 2 дни

Броят приложения в Huawei AppGallery е нараснал почти двойно за 1 година

Културапреди 2 дни

Митични същества и приказни светове оживяват на страниците на „Предсказанието“

Културапреди 2 дни

Astra е новият 15-и герой във VALORANT

Музикапреди 2 дни

Българската песен на Евровизия 2021 ще бъде представена на 10 март с концерт на Виктория

Lifestyleпреди 2 дни

FOREO с кампания за Международния ден на жената: Търсят се 1000 уникални жени

Музикапреди 4 седмици

Sia и David Guetta с още една песен към филма “Music”

Tехнологиипреди 3 седмици

Стартира Национално проучване “Заплатите в Софтуерния Бранш” 2021

Обществопреди 4 седмици

Стефан Николов: Кризата, предизвикана от COVID-19 може да бъде двигател за бизнеса

Музикапреди 3 седмици

Слушаме най-доброто от P.I.F. в двоен албум от Слънчеви и Облачни песни

Културапреди 4 седмици

БГ автори търсят пресечната точка между съвременната и изкуството с изложба в галерия “УниАрт”

Културапреди 4 седмици

Даян Чембърлейн излиза на български

Културапреди 1 седмица

„7 ключа, за да събудим жизнената си сила” от Цветанка Шопова

Културапреди 2 седмици

Български научен труд в сферата на образованието оспори политиките на ООН

Литературапреди 4 седмици

Тийнейджърка търси „21 начина да умреш“, за да намери силата да живее

Културапреди 2 седмици

Исабел Алиенде: „На жените с обич“

Горещо