Connect with us

Tехнологии

Къде е пресечната точка между образованието и игрите ще разберем на 2 ноември в рамките на Game Dev Day 2

Avatar

Публикувано

на

GDD2 Къде е пресечната точка между образованието и игрите ще разберем на 2 ноември в рамките на Game Dev Day 2

Конференция и експо, посветено на създатели на игри от България, очакват гостите на второто издание на Game Dev Day 2

На 2 ноември 2024 г. София ще бъде домакин на второто издание на Game Dev Day 2 – събитие, което обединява изложение на създатели на игри от България и форум с лекции и работилници. Организирано от екипа на Sofia Game Night и сдружение „Възможности без граници“, събитието, съфинансирано от Европейския съюз, ще се проведе в мултифункционалното пространство на ул. „Индустриална“. То събира заедно професионалисти от сферата на игрите, преподаватели и ентусиасти от различни сфери, а участието в конферентната част е напълно безплатно, но изисква предварителна регистрация: https://forms.gle/5WLGqpiHSwcEEP8YA

През 2024 г. в програмата на Game Dev Day 2 се „сблъскват“ два на пръв поглед различни свята – светът на игрите и този на образованието, които обаче имат много повече общо, отколкото предполагате. Игровизацията в образованието все повече се налага като метод, който доказано подобрява мотивацията, ангажираността и ефективността на учащите, независимо на каква възраст са те.

Според последни изследвания, игровизацията увеличава учебната ефективност с до 89% при използване на предизвикателства и игровизирано обучение в сравнение с традиционните методи на преподаване (Националния технически университет, Атина). Учащи, които използват игровизирани учебни платформи, показват 65% по-висока ангажираност (OTT). Освен това игровизацията подобрява паметта и запомнянето с до 40%, като учениците могат да запомнят до 90% от наученото, когато активно участват в учебния процес чрез игри, вместо само да слушат или гледат лекции (Federation of American Scientists).

Двата основни потока в програмата на събитието ще предложат богата тематика. Потокът за Игровизация в образованието ще включва дискусии за социално-емоционално учене чрез игри, стратегически игри в часовете по история, както и практически ателиета за учители. Специално внимание ще бъде обърнато на творческите методи за включване на игрите в учебния процес и как те стимулират ангажираността на учениците. Лекциите ще разгледат иновациите и доказаните методи за използване на игри в учебния процес, като първата панелна дискусия ще се фокусира върху въпроса „Игровизацията в образованието: иновация или добър стар познайник?“. Списъкът с лекторите в потока за Игровизация в образованието включва водещи специалисти, между които Милена Ленева (фондация „Темпо“ и Игра за световен мир), Агнес Симор (фондация „Якоб Глазер“, Унгария), Иван Господинов (Кан Академия за България), Мария Маринова-Алкалай (Сдружение „Възможности без граници“), Милена Ленева (фондация „Темпо“ и Игра за световен мир), доц. Силвия Борисова (проект HerStory) и много други.

В Game Development частта лекторите ще предложат задълбочен поглед върху различни аспекти от разработката на видеоигри. Сред лекторите са Милена Бербенкова от Intercultura Consult, която ще говори за уменията и знанията, необходими в индустрията на видеоигрите. Юри Попов от Incineration Productions ще сподели съвети за младите разработчици, които искат да навлязат в тази сфера. Любен Сяров от EasyPie Digital ще разгледа важността на анализа при трейлърите за игри, а Йордан Страшилов от Seven Skills Software Ltd ще предложи съвети за оптимизация на 3D активи за мобилни игри.

Пълната програма може да бъде намерена тук: https://www.facebook.com/events/861480355730313

Събитието е финансирано от Европейския съюз. Изразените възгледи и мнения обаче принадлежат изцяло на техния(ите) автор(и) и не отразяват непременно възгледите и мненията на Европейския съюз или на Европейската изпълнителна агенция за образование и култура (EACEA). За тях не носи отговорност нито Европейският съюз, нито EACEA.

Continue Reading
Advertisement