Открийте ни и в

Общество

Месец декември – „Арабеск“ и класиката“

MIKA

публикувано

на

“Лебедово езеро”, снимка: ПР

В програмата на 50-ия юбилеен сезон на Балет „Арабеск“, която е замислена като един обзор на тенденциите, посоките и хореографите, които са определящи за развитието на трупата през годините, важно място заемат големите класически заглавия от историята на балетното изкуство и класическата музика. Пречупени през специфичните стилови търсения на трупата, те са любим обект за претворяване и съвременна интерпретация за много от хореографите на „Арабеск“ през годините и се приемат с любопитство и удоволствие от българската публика. През месец декември Балет „Арабеск“ ще представи няколко заглавия от репертоара си в тази посока.

Ще открием месеца на 2  декември, 11.00 ч.,  с атрактивната „Пепеляшка“.  Един спектакъл, изпълнен със смешки и грешки, хитроумно забъркани от хореографа Мариана Крънчева, върху вълшебната музика на Прокофиев, костюми Цветанка Петкова-Стойнова, сценография – Екатерина Енева.

Уверяваме ви, че спектакълът „Пепеляшка“ ще впечатли малки и големи, ще остане един  незабравим спомен за един спектакъл, изпълнен с много изненади, смях и радостни емоции от непредсказуемото развитие на така познатата и обичана приказка. Непринудената и спонтанна реакция на децата от комичните ситуации, в които изпада старата и загубила паметта си фея /актрисата Анна Петрова/, са доказателство за силното въздействие на различната „Пепеляшка“ на Балет „Арабеск“

„Пепеляшка“ е от спектаклите, който колкото повече се играе не омръзва на детската аудитория, а заразява със своето очарование и провокация в играта на детското въображение, което е най-ценното послание в невероятно забавно  представената от Балет „Арабеск“ приказка за Пепеляшка

Подходящ е за деца от всички възрасти както и за техните родители.

В месеца на класическите заглавия сме включили едни от най-любимите за публиката и най-успешни за трупата спектакли:

На 7.12.2017 г., 19.00 ч. ще представим VIVA LA CLASSICA. Eдин съвременен поглед към три шедьовъра на класическия балетен репертоар

„Лебедово езеро” на П.И.Чайковски, хореография Анна Донева, сценография и костюми – Ася Стоименова

„Дон Кихот”на Рихард Щраус, хореография Боряна Сечанова,  Сценография и костюм – Пламена Дичева

и „Баядерка” на Лудвиг Минкус., хореография – Татяна Соколова, Сценография и костюми  – Ива Павлова

Без да бягат от оригиналната фабула, с намигане към класиката,  трите хореографки реализират със замах своя днешен поглед към оригиналите.

Докато в „Лебедово езеро” Анна Донева се заиграва с композиционните принципи на класическото наследство като ги цитира и трансформира, подкрепена от сценографите с една футуристична визия в черно и бяло, в своята „Баядерка” Таня Соколова с хумор изследва взаимоотношенията на персонажите, вкопчени в своите обсесии до степен на саморазруха. За тях хармонията става възможна едва в небитието – в култовата картина на „Сенките”.

Вълнуващо преживяване ни поднасят изумителните солисти на Балет Арабеск –  Асен Наков, Теодора Стефанова и Филип Миланов, които  с подчертано актьорско майсторство пресъздават интересната интерпретация на образите на Дон Кихот, Санчо Панса и  Дулцинея, с които  Боряна Сечанова ни въвежда в приключението Дон Кихот..

За сценографията, костюмите и мултимедията  на спектакъла  три млади сценографки – Ася Стоименова, Ива Павлова и Пламена Дичева, с въображение и находчивост  спояват в едно идеите на трите хореографки чрез впечатляваща визия, за да заявят в крайна сметка едно оригинално виждане  на съвременни творци.

“Кармина Бурана”, снимка: ПР

На 15.12.2017 , 19.00 ч. можете да видите два от най-впечатляващите спектакъла на Балет „Арабеск“: „Кармина Бурана“ (музика Карл Орф, хореография – Боряна Сечанова и костюми – Цветанка Петкова-Стойнова)  и „Болеро“ (музика – Морис Равел, хореография Маргарита Арнаудова,  костюми – Мария Терндафилова)

„Кармина Бурана” – знаменитото произведение на немския композитор Карл Орф  бе поставено специално за турнето на Балет „Арабеск” в САЩ, където изправи на крака четирихилядните задокеански зали със своето изпълнение.

За българската публика концертната версия на «Carmina Burana» не представлява ново и непознато явление. В репертоара на балет «Арабеск» има вече две сценични версии на ораторията – от 1972 г. на италианския хореограф Хуан Корели и от 1988 г. на големия български хореограф и дългогодишен директор на балет «Арабеск» Маргарита Арнаудова, съвместно с Пловдивската опера.

«Арабеск» има удоволствието да представи на вниманието на любителите на балетното изкуство в България нова балетна версия на знаменитото произедение на Карл Орф «Carmina Burana».

Хореографът Боряна Сечанова търси най-близкия танцов еквивалент на песните, чиито изключително поетични средновековни текстове са витални и иронични. Подобен нюанс носи и музиката на Карл Орф. Танцьорите с цялото богатство на своята съвременна чувствителност улавят с телата си ироничността на ситуацията, в която човекът живее с вярата, че е господар на живота си, докато е направляван и манипулиран от прищевките на Съдбата. Именно Съдбата, която ту издига, ту убива, утешава с напразни надежди и върти колелото на човешкия живот, е основният персонаж в «Carmina Burana». Тя е основен фактор в развитието на отношенията между момчето и момичето, които се пренасят върху всички останали танцьори.

Костюмите на художничката Цветанка Петкова-Стойнова са решени в стилистиката на средновековието, но със съвременна трактовка, която изисква хореографията на Боряна Сечанова. Търсен е виц в костюма, което провокира художника да използва различни аксесоари, маски, феерия от цветове и материи, които засилват многообразието на образите в спектакъла.

Сега публиката може да види блестящото изпълнение на танцьорите, които с цялото богатство на своята съвременна чувствителност улавят с телата си ироничността на ситуацията, в която човекът живее с вярата, че е господар на живота си, докато е направляван и манипулиран от прищевките на Съдбата – Съдбата, която ту издига, ту убива, утешава с напразни надежди и върти колелото на човешкия живот.

“Болеро”, снимка: ПР

В програмата е включено и експресивното и завладяващо «Болеро»,  един от емблематичните спектакли на балет «Арабеск», останали в наследство от голямата хореографка и директор на трупата Маргарита Арнаудова. Той неизменно присъства в репертоара на трупата, когато «Арабеск“ гостува със свои програми не само в страната, но и почти във всички задгранични турнета. Спектакълът е поставен за пръв път през 1987 г

“Болеро” носи силно изразена програмност и впечатляваща атмосфера, където балетното движение е стилизирано в ритъма на испанския танц.

Заслуга за експресивната колоритност на танца има полифоничността в хореографията на Маргарита Арнаудова. Това изпълнение в началото на новия век е нашият дълбок поклон пред нейния оригинален талант.

 “На тръгване, след като бяхме гледали зашеметяващия спектакъл в събота в “Коронадо тиътър”, знаехме, че сме били свидетели на нещо необикновено, чиято магия завладя пълната догоре зала – беше приковаващо изживяване”, пише Rockford Register Star.  USA, 2006                                      

Месецът на класиката ще завърши с представяне на спектакъла  „Лешникотрошачката”  на 27 и 28 декември, който е създаден по прочутата приказка на Е.Т.А.Хофман и вълшебната музика на П.И.Чайковски. Хореографът Боряна Сечанова, заедно със сценографа Борис Стойнов, художника Цветанка Петкова-Стойнова и танцьорите на Балет „Арабеск” създава празнично, приказно и фантасмагорично зрелище за малки и големи.

Един такъв спектакъл е великолепен  подарък за всяко дете в навечерието на Коледа. За възрастните пък това е прекрасна възможност да бъдат част от празника на децата, да растат заедно с тях и да разберат по-добре уникалния им свят.

Спектакълът  е фееричен, в него не липсват  любимите герои от приказката на Хофман:- мишките, играчките, които оживяват, и самият принц Лешникотрошача.

MIKA e онлайн списание за музика и лайфстайл, което отразява най-новото в музикалния свят както от страната, така и от чужбина. Таргета на списанието са активните хора (18-40 години), които се интересуват от музикални събития и градския начин на живот.

Реклама BECA

Музика

Nessa Barrett & jxdn представят “la di die”

MIKA

публикувано

на

от

снимка: Kristen Jan Wong

Продължавайки бързия си възход към предните редици на популярната култура по нейни собствени правила, родената в Ню Джърси и базирана в Лос Анджелис изпълнителка-автор на песни Nessa Barrett обедини сили с алт-поп артиста jxdn за най-новия сингъл “la di die”, продуциран от легендарния Travis Barker. Слушайте “la di die” (у нас чрез Орфей Мюзик/Warner Records) ТУК и гледайтеофициалното видео ТУК.

Тракът събира двама от най-горещите нови артисти на 2021 за изгаряща колаборация. Смесвайки „топли“ акустични китари и 808 барабанен бийт, те подготвят за хипнотичното обещание на Nessa “la da di oh la di da, gonna be a superstar.” jxdn надгражда с незабравима мелодия, а гласовете и на двамата безпроблемно се преплитат. Също толкова запомнящото се музикално видео дебютира в YouTube и направи телевизионната си премера по MTV Live и mtvU.

За сингъла Nessa споделя: “‘la di die’ разглежда как славата е драматизирана и е нещо, за което хората мечтаят, когато всъщност тя е тъмно и злокобно място. Беше готино да работя с jxdn, не само той е мой приятел, но и впечатляващ артист. Той наистина ми помогна да вдъхна живот на тази песен!“.

“За мен тази песен представя това, че понякога най-трудната ситуация е тази, която изглежда перфектна“, добавя jxdn. “Никога не се страхувайте хората да разберат, че не сте, където искате да бъдете. Поставете си цел, намерете мечта и ги направете реалност. Живейте за другите, докато сте себе си, не живейте за себе си, докато сте като другите. В тази песен е вложена много работа. Много съм горд с Nessa и старанието й. Знам, че това ще й се отплати!”

Nessa бързо се трансформира в един от най-бързо развиващите се таланти на годината. Отвъд събирането на над 50 милиона стрийма от пробивния сингъл “Pain”, излязъл миналия юли, тя продължава да привлича единодишно похвалите на критиците. In The Know възкликнаха: “Това, което Nessa прави, е неподправено от начало до край и стилът й на писане е искрен и освежаващо припознаваем и персонален, каквато трябва да е оригиналната история на истински изпълнител-автор на песни, късащ шевовете“. Междувременно Elite Daily заявиха: „Певческата кариера на “Barrett се развива от дълго време”.

Продължете понататък

Lifestyle

Банкоматите могат да ускорят икономическото възстановяване след COVID-19

MIKA

публикувано

на

от

снимка: ПР

АТМ услугите могат да подпомогнат възстановяването на малкия бизнес от кризата, причинена от COVID-19. Това показва проучване на глобалната компания за финансови услуги Euronet. Парите в брой все още са от решаващо значение за успешното функциониране на икономиките и затова ще имат ключова роля в пост-COVID периода. Според изследване на Европейската централна банка от 2020 г., 73% от всички плащания в търговски обекти в Европейския съюз са били кешови.

Експертите от Euronet подчертават необходимостта от въвеждането на иновации и адаптирането към новата реалност, така че възстановяването да бъде ускорено. Такива иновативни подходи могат да бъдат доставка на храна до вратата и без физически контакт, виртуални курсове, онлайн събития и видео конференции, в които дигиталните плащания са силно застъпени. Тези практики биха били работещи за редица бизнеси, но за други, особено малките и средни предприятия, не биха били ефективни. Разработването на системи за дигитални плащания изисква големи суми и затова инсталирането на банкомат наистина би било по-разумната опция, тъй като би гарантирало допълнителен доход от наеми за малкия бизнес (по-специално за магазини, ресторанти, семейни хотели). Според Euronet надеждно ATM устройство, инсталирано в търговски обект, може да допринесе за увеличаването на клиентския поток, което е още един фактор за ускоряване на пост-COVID възстановяването.

Този подход е напълно приложим за българския пазар, където повече от 80% от плащанията са в брой. Също така според скорошно проучване на Европейската централна банка, броят на картовите трансакции у нас е едва 28.8 на глава от населението на година. Така България се нарежда на последно място по този показател от всички страни членки на ЕС. Тези резултати доказват, че парите в брой са от ключово значение не само за местния бизнес, но и за цялото общество. Важно е това да се вземе предвид при обсъждането на потенциални мерки за възстановяване след пандемията.

„Парите в брой остават основно разплащателно средство за българските потребители, особено за по-възрастните и хората с ниски доходи. С нашата мрежа от банкомати в страната искаме да осигурим по-добър достъп до кеш за потребителите, но и да подкрепим малкия бизнес, като му помагаме да увеличи приходите и да се възстанови от кризата, причинена от коронавируса“, каза Калина Стойкин, регионален мениджър на Euronet за България.

Наскоро Euronet стартира мащабна кампания „ATM за общността“, която цели осигуряване на бърз и лесен достъп до пари в брой в отдалечени райони в България. Инициативата ще обхване малки населени места в цялата страна, в които няма банкомати.

За повече информация и запитвания за услугата можете да посетите www.euronetATMs.bg или да се свържете с компанията на email sales-bulgaria@euronetworldwide.com или на следните телефони: 0878598835, 0878958511 и 0878301854.

Продължете понататък

No Banner to display

Културапреди 4 седмици

BECA|Before Creating Academy представя Александър Карчински

Културапреди 4 седмици

Ново издание на “Утре ме няма” от Лий Чайлд

Културапреди 4 седмици

Изд. ЕРА представя “Загадка в открито море. Пътешествията на Поаро”

Културапреди 4 седмици

Изд Колибри представя “Съвременна клайнианска психоанализ”

Музикапреди 4 седмици

Теодор Елмазов и Елени Декидис в „Смяна на местата“ по БНТ 2 

Културапреди 4 седмици

Очаквайте „Опашката“ от Захари Карабашлиев 

Lifestyleпреди 4 седмици

Samsung представи най-новите си иновации в областта на отоплението и климатизацията

Обществопреди 4 седмици

Криптовалути или бурканбанк – как управляваме парите си в 21. век

Културапреди 4 седмици

Изд. Сиела представя „Момчето, което последва баща си в Аушвиц” от Джеръми Дронфийлд

Културапреди 4 седмици

Колко мрачни може да са тайните на една двойка след 15 години брак?

Горещо