Открийте ни и в

Театър и постановки

От сцената на НАТФИЗ – директно на сцената на Сатирата

MIKA

публикувано

на

Спектакълът „Хамелин“, дипломно представление на младия режисьор Александра Петрова, влиза в репертоара на Сатиричен Театър „Алеко Константинов“. Непоставяната досега у нас пиеса по текста на високонаграждавания испански драматург Хуан Майорга е сред малкото представления, включени в репертоар на столичен театър директно от сцената на НАТФИЗ. Спектакълът е впечатлил директора на Сатиричния театър проф. Здравко Митков, който е член на изпитната комисия в НАТФИЗ, и той решава да го покани да се играе на професионална сцена.

Новата не-комедия в Сатиричния театър поставя въпросите за невъзможната вина: Какъв е светът, видян през очите на едно дете, и какъв е светът, който възрастните създават за своите деца? Възможно ли е да се бориш за промяна, когато ти самият си част от системата? „Хамелин” приканва зрителя към едно силно споделено театрално преживяване: “Имало едно време чуден град на име Хамелин. Но една сутрин, когато се събудили, жителите му открили, че навсякъде са плъзнали плъхове. Отчаяни, защото гадините вече се прескачали из домовете им, те се споглеждали безпомощно и не знаели какво да сторят. Тогава в Хамелин пристигнал един човек, от чиято флейта се разнасяла прелестна мелодия…”

alexandra_petrova_rejisior

Александра Петрова, завършила т.г. Режисура за драматичен театър в класа на проф. Снежина Танковска демонстрира интерес към силните и задълбочени съвременни текстове. „За мен беше много важна историята в пиесата. Мисля, че когато се занимаваш с театър, това изисква от теб да си достатъчно смел във въпросите, които поставяш и темите, които разглеждаш”, разказва Александра. Според Александра „Хамелин“ е пиеса за визуалността на театралния език във време, когато той боледува. И за театъра като творчески процес между двама – публика и актьори. Хуан Майорга е нейното откритие по време на обучението й в Кралската академия за театрално изкуство, Мадрид.

Актьорският състав е от дипломанти в различни години и класове на НАТФИЗ: Димитър Захариев, Павел Иванов, Надя Керанова, Мартин Христов, Иван Станчев, Калин Пачеръзки, а сценографията е поверена на Десислава Банкова, НАТФИЗ випуск 2011 г. при проф. Чайка Петрушева и магистър по Сценография от Института Франк Мор, Грьонинген, Холандия.

3-1

Преводът на текста е от Нева Мичева, а самият Хуан Майорга очакваме да гостува за първи път в България през март по повод Световния ден на театъра и по покана на Институт Сервантес.

Постановката „Хамелин“ е с премиера на 28.11 от 19:30 ч. на сцената на Камерна зала “Методи Андонов”, Сатиричен театър „Алеко Константинов“. Следващи дати през декември са 07.12 и 16.12, а билети и резервации могат да се правят от касата на театъра.

С пиесата си „Хамелин“ (2005) Хуан Майорга печели испанската награда за сценични изкуства „Макс“ в четири категории, сред които тази за най-добър драматург и най-добро представление, както и наградата „Дон Кихот” на Испанската асоциация на писателите. През 2016 Хуан Майорга получава наградата “Europe Prize Theatrical Realities” – най-престижната европейска награда в областта на драматургията. Хуан Майорга е определян като най-добрия жив испански драматург. Пиесите му са поставяни във водещите театри в цяла Европа.

2-4

MIKA e онлайн списание за музика и лайфстайл, което отразява най-новото в музикалния свят както от страната, така и от чужбина. Таргета на списанието са активните хора (18-40 години), които се интересуват от музикални събития и градския начин на живот.

Реклама https://www.facebook.com/events/448503252871986

Събития

Пролетните пътешествия на тримата герои от куклен музикален спектакъл „Роден под щастлива звезда“

MIKA

публикувано

на

от

Първите пролетни пътешествия на тримата приятели от куклен спектакъл “Роден под щастлива звезда” ще бъдат на 10 април (събота) и 25 април (неделя) от 11:00 ч., в Национален студентски дом. Приключенците ще разкажат на децата колко силно може да бъде приятелството и колко важно е да следваш смело порива на своето сърце. След спектакъла децата ще направят своя 3D картичка с мотив от представлението в творческата работилница на Здравка Кантарева – сценограф на “Роден под щастлива звезда”.

Представлението „Роден под щастлива звезда” – по текстове на финландската писателка Туве Янсон, е първото от трилогията „Приключения с кораб”. Авторската драматизация и режисура са на актрисата Маргарита Петрова. Героите и техният вълшебен свят са създадени от сценографа Здравка Кантарева. Песните и музиката са дело на Милена Великова и Сиана Атанасова. Фотографиите на Спасияна Сергиева, представят творческия процес по създаването на спектакъла в съпътстваща всяко представление фотоизложба.

Продължителността на представлението е 45 мин.

Продължителността на творческата работилница е 40 мин.

Facebook събития: (9) Приключения с кораб | Facebook

Дата: 10.04.2021 г. (събота) и 25.04.2021 г. (неделя)
Час: 11:00 ч.
Място: Национален студентски дом (гр. София, пл. Народно събрание № 10)
Вход: 10 лв. (закупуване на място преди представлението)

Поради наложеното ограничение на броя присъстващи се препоръчва предварително записване чрез съобщение в страницата „Приключения с кораб“.

Представлението се реализира с финансовата подкрепа на програма “Дебюти” на Национален фонд “Култура”, Министерство на културата на Република България и с партньорството на Фондация за изкуство и култура “Пространства”.

Продължете понататък

Общество

Премиери на „Случаят Пипилоти Мист“ и „Машините са кучки“ на Здрава Каменова и Гергана Димитрова

MIKA

публикувано

на

от

Април събира премиерите на две напълно нови пиеси на Здрава Каменова и Гергана Димитрова: „Машините са кучки“ и „Случаят Пипилоти Мист“.

„Машините са кучки“

Спектакълът „Машините са кучки“ беше планиран за началото на април, но ограничителните противоепидемични мерки наложиха премиерата в Сити Марк Арт Център да бъде отложена за 18 и 28 април от 19:30 ч. 

Пиесата е по идея на Иво Стаменов ОттО и текст на Гергана Димитрова и Здрава Каменова.

Машините превземат и доминират всяко свободно кътче от ежедневието ни. Ако колата се развали в някаква пустош и батерията на телефона е свършила, това може да е рецепта за малък панически пристъп, но и за поредица от забавни перипетии.

Само част от въпросите, които представлението разглежда са: Могат ли машините да ни разбират и какво мислят за нас? Какво точно очакваме от техниката ? Можем ли да създадем съвършена машина, ако самите ние сме несъвършени и колко валидни са днес трите закона на роботиката на Айзък Азимов?

Спектакълът ни среща с Герда, която  тъкмо днес предприема важно пътуване, а  единствените ѝ  спътници са машините, в чиито добри намерения и способност за емпатия човечеството отдавна се съмнява.

Здрава Каменова и Александър Митрев превеждат публиката през няколко динамични, смешни и малко криволичещи часове от живота на Герда, в които основна роля играят един GPS, един телефон и една кола.

„Случаят Пипилоти Мист“

В края на март и началото на април, когато всичко беше затворено, а артистите и зрителите седяха по домовете си, беше първото публично представяне на пиесата „Случаят Пипилоти Мист“, отново написана от творческия тандем Здрава Каменова и Гергана Димитрова. И тъй като нищо в днешната реалност не предполага обичайното протичане на нещата, то Йоана Буковска, Силвана Пишимарова, Мария Панайотова, Петко Каменов и Александър Митрев направиха онлайн пърформанс-четене като минисериал от три части, в което музиката на живо изпълняваше Веселен Веселинов-Еко. Режисьор във виртуалната репетиционна и записващо и излъчващо студио в Zoom беше Гергана Димитрова. Привидно криминалният сюжет проследява разследването на мистериозно изчезналата художничка Пипилоти Мист. Чрез свидетелските показания и разпити, научаваме повече за личността и необикновения ѝ свят. Инспекторката успява да разкрие и нейния последен проект, който води и до решаването на случая. Пиесата всъщност е работа в процес, който може да бъде проследен във Facebook страницата ѝ.

По думите на авторите: „Първоначалното вдъхновение, което стои зад текста са пустите улици и градове в целия свят по време на карантината, които изведнъж започнаха да изглеждат като декори на филм или пиеса. Хората сякаш бяха изчезнали. След това дойде образът на Пипи Дългото чорапче – може би първият женски супергерой в литературата, както и знаков образ за феминизма и анархизма. Запитахме се: Какво щеше да прави Пипи, ако беше пораснала и беше под карантина?

В пиесата са включени биографични факти и референции към работата на една от най-изтъкнатите и емблематични фигури на концептуалното изкуство – Пипилоти Рист, както и на писателката Астрид Линдгрен.

Нейните три част може да бъдат гледани онлайн в Youtube канала на „36 маймуни“.

Още от „36 маймуни“

През април на сцената на Сити Марк Арт Център се играят още две представления, чиито автори са Здрава Каменова и Гергана Димитрова: „Дом за овце и сънища“ (15 април | 19:30 ч.) и „Танго в космоса“ (21 април|19:30 ч.).

На 10 април пък комедията с елементи на антиутопия – „Танго в космоса“ ще гостува в „Там“, Велико Търново.

Билети за всички представления в София могат да бъдат закупени от касата на Сити Марк Арт Център или онлайн на www.cmart.info.

Проектите се реализират  с финансовата подкрепа на Министерство на културата и Национален фонд „Култура“.

Продължете понататък

Горещо