Открийте ни и в

Култура

Повдигащо преживяване за финала на ONE DANCE WEEK

MIKA

публикувано

на

снимка: Gregory Batardon

Прегърбени пред мониторите, загледани в екраните на телефоните си, скрити в музика от слушалките си, пристрастени към технологиите, физически изолирани и отчуждени от обществото – това е действителността, в която живеят хората на новото хилядолетие – Y -поколението. Като неин антипод е спектакълът НАГОРЕ, който на 30-ти октомври от 18:00 ч. в Дом на Културата „Борис Христов“, Пловдив, ще закрие деветото издание на международният фестивал за съвременен танц и пърформанс ONE DANCE WEEK. Той ще ни понасе към енигматично състояние, което заразява и вдъхновява с мигновен ентусиазъм, представяйки на сцената идеята за духовното извисяване.

В НАГОРЕ, дело на хореографите Йожеф Трефели и Майк Уинтър, участват шест невероятни изпълнители. Те ще представят динамичен движенчески речник, основан на повдигания и преплетен със сурова мъжка енергия. НАГОРЕ има интелигентен подход към височината и повдигането – като физическо усилие и като емоционално състояние.

В основата на НАГОРЕ е мъжът – неговата сила и реакция, изразена в риска, който поема по оригинален и виртуозен начин, така че да предостави вдъхновяващо преживяване, което повдига. Хореографията е прекрасна, спектакълът предизвиква физиката, а самото представяне на съвременния танц зарежда публиката позитивно.” – разказва Йожеф Трефели в интервю за онлайн изданието Djambore.

Много добре хореографски изграден, спектакълът е истинско физическо предизвикателство за изпълнителите, които през буквалното физическо повдигане един на друг, се заиграват с идеята за духовното усъвършенстване, която „подхвърлят” на публиката. Ползвайки средства като действие и противодействие, ритъм и риск, с акцент върху виртуозността и оригиналността, НАГОРЕ гарантира особено вдъхновяващо преживяване за публиката си.

В рамките на три-дневна работилница (28, 29 и 30 октомври), насочена към професионални танцьори, Йожеф Трефели и Майк Уинтър ще представят движенческите техники, разработени специално за спектакъла НАГОРЕ и ще отворят врати за участниците към един нов свят на височина и полет.

Майк Уинтър завършва Laban Trinity в Лондон с бакалавърска и магистърска степен „Танцов театър“. Дълги години работи като независим изпълнител, хореограф и преподавател в областта на танца, театъра, операта и цирковото изкуство, като работи както с танцови компании, така и върху солови проекти. Зад гърба има участия в над 50 нови творби с изпълнители като Wendy Houstoun, Omar Porras и мн.др. Дълго време работи под псевдонима Mister Winter, който е свързан най-вече със световно известни артисти от ранга на Лойд Нюсън, покойната Пина Бауш, Марина Абрамович, Sean Kelly Gallery  в Ню Йорк, Талия Паз, Haunted by the Future и мн.др.

Йожеф Трефели е унгарец по произход, роден в Австралия. Завършва университета в Мелбърн с бакалавърска степен от департамента по Изкуства и танц. Работи дълги години за световноизвестната швейцарска компания Аlias. В спектаклите си, показвани на 6 континента в повече от 40 държави, Трефели впечатлява с разнообразните стилове, които владее като танцьор, хореографското си въображение и иновативност. В широкия спектър от жанрове, в които Трефели работи, влизат съвременен танц, кабаре, театър, мюзикъл, театър, опера. Хореографът работи многократно и в проекти на огромни компании с повече от 50 човека на сцена, сред които Alias, Skree Wolf, Greffe, Drift, Utilité Publique, Philippe Saire, Da Motus и Company Korpüs Animüs.

Представянето на спектакъла НАГОРЕ е част от „Dance connected – създаване на капацитет за укрепване и разнообразяване на българската съвременна танцова сцена“ – проект на Фондация “Едно за култура и изкуства”, който се реализира с финансовата подкрепа на Конфедерация Швейцария чрез Фонд “Партньорство” (TF PF).

Билети в мрежата на Eventim: goo.gl/81w9x4

Закупените билети за спектакъла НАГОРЕ нямат номер на ред и място, тъй като всички места са разположени на самата сцена.

MIKA e онлайн списание за музика и лайфстайл, което отразява най-новото в музикалния свят както от страната, така и от чужбина. Таргета на списанието са активните хора (18-40 години), които се интересуват от музикални събития и градския начин на живот.

Реклама https://www.facebook.com/events/448503252871986

Lifestyle

Практическа детска психология за модерни родители от издателство Книгомания

MIKA

публикувано

на

от

Да бъдеш родител е едно от най-предизвикателните, приятни, трудни, забавни и невероятни изживявания, които разделят живота на преди детето и след като се появи. Никой не знае как да бъде родител преди да стане такъв и даже не подозира колко малко се опознава и колко много има да се учи на търпение, приемственост, отговорност, всеотдайност, емпатия. Докато отглежда детето си, родителят има и шанса отново да изживее детството си: да прочете любимите си детски книги, да скача в локви с гумени ботуши, да прави ангели в снега… Но и да се справя с гневните изблици и страхове на малкия човек; да му е опора, когато плаче и е тъжно; да го забавлява, разбира, изслушва; да преоткрива света, защото „родителите са цялата му вселена и начинът, по който те се отнасят към него, се отразява на себеоценката му“. Да, от родителя се очаква да бъде и приятел. Балансът е труден. Затова наръчникът„Как мисли детето?“ предлага 100 от най-често срещаните сценарии през първите седем години на детето и какво се крие зад поведението му. Тя превежда неговите реакции на езика на възрастния, учейки го да ги тълкува по-добре. Изданието е цветно, с много илюстрации и инфографики, и с подходящо оформление на разиграните сценарии, а това ви помага асоциативно да запомните предложените решения. Друго удобство е, че наръчникът „Как мисли детето?“ може да се чете избирателно, по теми, или да потърсите решение на конкретна възникнала ситуация.

Целта на „Как мисли детето?“ е да усъвършенства общуването между родител и дете. Благодарение на развитието на невропсихологията, никога не се е знаело толкова за детското развитие колкото днес. Дадените препоръки са в реален контекст и макар събраните съвети да не обхващат всички възможни ситуации, двамата съавтори (които общо имат пет деца) подсказват на съвременните родители „правилните“ думи и действия в определени ситуации, за да се открие най-полезната стратегия. Изданието се позовава на задълбочени изследвания по детска психология и невропсихология и ни припомня как да види света през очите на детето.

Авторите, Танит Керет и д-р Ангард Ръдкин, правят паралел между преживяванията на всеки родител като дете, изискванията и отговорностите му, доколко се е привързвал към другите, как е изразявал чувствата си. Според тях това е път към откриването на собствен родителски модел. „Как мисли детето?“(от издателство Книгомания) изследва и ценностите на всеки родител, за да е наясно какви принципи ще следва при възпитанието на детето – как  и кога да отговаря на нуждите му, защо емпатията е толкова важна за развитието на малкия човек.

Продължете понататък

Култура

Ново издание на “Преследване на дива овца” по желание на читателите

MIKA

публикувано

на

от

На 9 април, по желание на читателите, „Колибри“ преиздава един от култовите романи на Харуки Мураками – „Преследване на дива овца”.

Японско юпи нагазва в хаоса, след като попада на снимка, изобразяваща уникална кръстоска на овца. Повествованието ловко лавира между криминалния роман, баснята, реализма и модерния абсурдизъм, за да ни въвлече в едно озадачаващо преследване на донякъде мистична овца. Лаконичният стил на „Преследване на дива овца” (превод: Емилия Л. Масларова, изд. Колибри) напомня за романите на Реймънд Чандлър и Дашиъл Хамет с примеси от абсурдността на един Джон Ървинг, но във всички случаи читателят е хипнотизиран от играта на котка и мишка, в която Мураками размива границите между реално и въображаемо и рисува портрета на съвременна Япония, разкъсвана между западната модерност и силата на вековните японски традиции. Според критиката „Преследване на дива овца“ носи удоволствие заради умелия баланс на „шантава комедийност, детективски мотив и героичен рицарски романс.“

За Харуки Мураками писането на романи е като засаждане на гора, докато създаването на разкази наподобява оформянето на градина. Сборниците „Мъже без жени” и „Изчезването на слона” са свидетелство, че неговият талант вирее в различни жанрове. От няколко десетилетия Мураками е съвършеният посланик на Япония – книгите му са литературни събития за Америка и Европа, и се продават в милионни тиражи. Той е носител на няколко световни литературни награди, изтъкнат преводач и „маниак” на тема джаз. Последното навярно обяснява ониризма и полифоничната красота на произведенията му. „Гардиън“ определя автора на „Спутник, моя любов“, „Норвежка гора“ и „Кафка на плажа” като един от най-авторитетните представители на постмодернизма.

Продължете понататък

Горещо