Открийте ни и в

Кино

„Подводницата“ се завръща по Epic Drama с втори сезон на 17 май

MIKA

публикувано

на

Две нови поредици за Втората световна война и по най-добрия ТВ канал за история на Стария континент, Viasat History 

„Подводницата“ (DAS BOOT) отплава отново ексклузивно в ефира на Epic Drama с дългоочаквания си втори сезон – всяка неделя от 22:00, от 17 май.

Първи сезон на високобюджетната военна драма, вдъхновена от наградения с Оскар и  Златен глобус шедьовър на Волфганг Петерсен от 1981 г. по бестселъра на Лотар-Гюнтер Буххайм, получи висока оценка и от зрителите, и от медиите, като The Guardian го нарече:

“Клаустрофобичен, интелигентен и буквално смразяващ римейк“. 

Сезон втори, който е заснет в рамките на 104 дни, на пет снимачни локации: Ла Рошел, Манчестър, Ливърпул, Прага и Малта, обещава впечатляващи екшън сцени и неочаквани обрати, както и интензивно развиващи се характери.

През декември 1942, опитният военноморски ас Йоханес фон Райнхарц (Clemens Schick, Casino Royale) е изпратен с подводница U-822 на тайна мисия до източното крайбрежие на САЩ, където трябва да остави трима саботьори. Неговата вярност е поставена под съмнение и подводница U-612, с командващ офицер Вранглер (Stefan Konarske, The Young Karl Marx) е изпратена да го преследва. Бившият командир на U-612 Хофман (Rick Okon, Tatort) се е разминал на косъм от смъртта в Атлантическия океан. В Ню Йорк, той е намерил подслон при Сам Грийнуд (Vincent Kartheiser, Mad Men), който дължи живота си на Хофман, и чрез когото среща родения в Германия адвокат Бергер (Thomas Kretschmann, Avengers: Age of Ultron). Ще успее ли адвокатът да му помогне да се завърне в Германия?

Междувременно в Ла Рошел, Симон (Vicky Krieps, Phantom Thread) продължава тайно да помага на засегнатите от нацистката окупация, а Фостър (Tom Wlaschiha, Game of Thrones), глава на Гестапо, има подозрения, че тя и съквартирантката й Марго (Fleur Geffrier, Elle) разработват таен коридор за бягство на еврейско семейство.

В новия сезон се появяват и нови лица, сред които очарователната Рошел Нийл (Terminator: Dark Fate) и Майкъл МакЕлхатън (Руус Болтън от Game of Thrones), наред с познати лица като Вики Крипс, която получи награда „Златна нимфа“ от ТВ фестивала в Монте Карло за ролята си на Симон Щрасер, както и Том Влашиха, Винсънт Картайзър и почти целият екипаж на U-612 от млади германски актьори.

Das Boot, снимка: Stephan Rabold, Bavaria Fiction Gmbh

Режисьори на втори сезон са Матиас Гласнер (Blochin, Der Freie Wille), който е и сценарист, и Рик Остерман, чийто дебютен филм Wolfskinder е носител на множество нагади. Оператори са Давид Лутер, който получи няколко награди в Германия за работата си по първи сезон на „Подводницата“, както и Филип Блаубах.

Продукцията получи много отличия през 2019 г., включително Магнолия за най-добър чуждестранен филм или минисериал от Шанхайския ТВ фестивал, Награда на журито ROMY, Специална награда на журито от Баварския ТВ фестивал, както и номинация за награда „Златна нимфа“ за най-добър драматичен ТВ сериал и номинация за награда Grimme в категория “Fiction”.

„Подводницата“ сезон 2 ще дебютира по Epic Drama в Централна и източна Европа в 22:00 българско време на 17 май, неделя, с повторение във вторник от 22:45 и събота – от 23:30.

MIKA e онлайн списание за музика и лайфстайл, което отразява най-новото в музикалния свят както от страната, така и от чужбина. Таргета на списанието са активните хора (18-40 години), които се интересуват от музикални събития и градския начин на живот.

Реклама BECA

Кино

“За душата” отличен със “Златен глобус” за най-добър анимационен филм

MIKA

публикувано

на

от

На 1-ви март се проведе 78-та официална церемония по връчване на наградите на Асоциацията на чуждестранната преса „Златен глобус“. Оригиналната, вдъхновяваща анимация на Дисни и Пиксар За душата спечели първото място в две от най-престижните категории – „най-добър анимационен филм“ и „най-добра филмова музика“.

Режисьори на За душата са двукратният носител на „Оскар“ Пийт Доктър (В небето, Отвътре, навън) и Кемп Пауърс, а продуцент е номинираната за „Оскар“ Дейна Мъри (Lou). Автори на музиката са световно известният джаз музикант Джон Батист и носителите на „Оскар“ Трент Резнър и Атикъс Рос („Социалната мрежа“) от Nine Inch Nails.

„Толкова сме благодарни за тази чест“, каза Пийт Доктър на церемонията. „Не предполагахме, че създаването на филм за джаза ще ни научи на толкова много за живота. Не винаги можем да контролираме какво се случва по света, но точно както един добър джаз музикант, можем да се опитаме да го превърнем в нещо красиво. “

Вдъхновяващата анимация излиза на голям екран у нас този март и ще ни представи не само невероятна визия и вдъхновяващ саундтрак, но и история, която провокира въображението и дава искра на позитивизма вътре в нас дори когато сме го забравили. Филмът разказва за Джо Гарднър – учител по музика в средно училище, който има дългогодишна мечта да свири джаз музика на сцена. Един ден той най-накрая получава този шанс, след като впечатлява група джаз музиканти по време на отворени врати в популярен клуб. Вследствие на инцидент обаче, душата на Джо е разделена от тялото му и пренесена до „Великото преди“ – център, в който душите първо развиват своите интереси и страсти и после се отправят към някое новородено дете. За да се върне на Земята, преди да е станало твърде късно, Джо трябва да работи заедно с другите души, които се обучават. Сред тях е и 22 – душа, която след години, прекарани в капана на „Великото преди“, е развила доста мрачни възгледи за живота.

И така срещата между един, все още нероден циник и един човек, възпрян точно в момента, когато е на път да сбъдне най-голямата си мечта, ще ни вдъхновят да си зададем въпроса: За какво копнее душата ми? А вие може ли да отговорите точно в този момент?

Ще си подарим нещо За душата на 19 март само в кината на 2D и 3D.

Продължете понататък

Tехнологии

Стрийминг платформите са още една врата за изкуството

MIKA

публикувано

на

от

Neterra.TV+ си партнира успешно със създателите на съдържание и с киносалоните, прави киното по-достъпно и дава по-голям избор на зрителите

Стрийминг платформите като Neterra.TV+ си партнират със създателите на съдържание и киносалоните в България. Те съществуват съвместно, координират се адекватно и дават по-голям избор и възможности на потребителите да взаимодействат с изкуството.

Около това мнение се обединиха Мая Калчева – маркетинг мениджър на Neterra.TV+, Николай Йорданов, креативен продуцент, редактор, сценарист на ТВ-предавания и преподавател в НАТФИЗ, и Христо Христозов, програмен директор на Дома на киното.

Те обсъдиха темата „Киносалоните vs. стрийминг платформите (А къде е телевизията?)“ в подкаста „Кино с думи“ на платформата за късометражно българско кино No Blink.

„С развитието на технологиите, с промяната на човечеството и неговото общуване се отварят нови канали и възможности изкуството да стига до хората. Това е начин авторът да комуникира себе си през тази различна среда. Мрежата създава възможност за друг вид избор – да гледаш когато поискаш, в среда, която на теб ти е удобна, с хора, с които ти избереш. За мен стрийминг платформите са още една стъпка, още една пътека и още една врата за изкуството“, каза Мая Калчева.

Според Николай Йорданов и в двете преживявания има позитиви, емоция и добри моменти. Той припомни, че когато възниква киното, се правят прогнози, че то ще унищожи театъра и литературата, но това не се случва, така че ние трябва да се възползваме от предимствата и на киносалоните, и на платформите.

„Вече видяхме няколко фестивала, които се осъществиха в хибриден вариант. Фестивалът за документално кино Master of art още миналата година започна с онлайн издание, което не попречи на прожекциите на големия екран. Напротив – създаде допълнителна разпознаваемост на фестивала сред много хора, които иначе не знаеха за него. Традиционно арт кината и подобни по-нишови фестивали се случват само в по-големите градове, където има ресурс за това, а излъчването в стрийминг платформата Neterra.TV+ даде една достъпност в цяла България. Подобна беше ситуацията след това и със София филм фест, и със CineLibri. Master of art дори в момента тече в платформата Neterra.TV+ изключително успешно, но получаваме и запитвания кога ще може да се гледа на голям екран. Така че едното и другото за момента си партнират много успешно“, допълни Христо Христозов.

Участниците в подкаста коментираха, че ако има проблем, той е между пиратското съдържание и регламентираното. Платформите за пиратско разпространение предоставят съдържанието безплатно, с лошо качество, ограбват труда на създателите и създават очакване в потребителите, че всичко трябва да е достъпно веднага и безвъзмездно.

„Зрителят решава как, кога, дали и защо иска да потреби дадено съдържание. Ролята на платформите, киносалоните и фестивалите е да погледнат към своята публика, да я попитат тя какво иска, от какво има нужда, и да ѝ го дадат“, каза Христо Христозов.

Мая Калчева повдигна темата как съвременните технологии скъсяват времето, в което човек може да се концентрира и как се променя поведението на младите хора пред екрана. Николай Йорданов коментира тенденцията в днешно време интересът към масовите събития и концертите да намалява.

Продължете понататък
Tехнологиипреди 4 седмици

Стартира Национално проучване “Заплатите в Софтуерния Бранш” 2021

Музикапреди 3 седмици

Слушаме най-доброто от P.I.F. в двоен албум от Слънчеви и Облачни песни

Културапреди 2 седмици

„7 ключа, за да събудим жизнената си сила” от Цветанка Шопова

Културапреди 1 седмица

„Моята година със Селинджър“ – различен поглед към личността на легендарния писател

Музикапреди 6 дни

Българската песен на Евровизия 2021 ще бъде представена на 10 март с концерт на Виктория

Кинопреди 1 седмица

Netflix с документален филм за The Notorious B.I.G.

Щрак!преди 1 седмица

Before Creating Academy организира един от най-мащабните фото конкурси у нас BECA Photo Award

Културапреди 3 седмици

Български научен труд в сферата на образованието оспори политиките на ООН

Кинопреди 1 седмица

„Земя на номади“ с исторически „Златен глобус“ за режисура и най-добър филм

Културапреди 1 седмица

Viasat History с фокус върху жените за 8-ми март

Горещо