Открийте ни и в

Култура

Спектакълът “ ЧАКАЛНЯТА” на Балет Арабеск – контейнер за разбити илюзии и мечти

MIKA

публикувано

на

снимка: PR

„ЧАКАЛНЯТА“ – новият спектакъл на Балет „Арабеск“  може да видите на 29 септември на сцената на Музикален театър, 19.00 ч.

Музика –  К.Сен Санс, М.Равел,  И.Стравински, С.Прокофиев, А.Хачатурян

Идея,хореография и сценография – Росен Михайлов

Съвременното изкуство не разказва сюжети. То ги провокира.

Всеки от нас е натоварен с купища „лични” истории, като контейнер съдържащ какво ли не : мечти, събития, илюзии /разбити/, планове, цели и пр. и пр.  Мисията на съвременния артист е да да отвори и проникне в този контейнер,  да ни постави пред нашите лични сюжети, сценарии и „романи” и да ни ги разкаже, понякога ‘разказвайки ни играта”. Защото какво по-вълнуващо може да има от това, някой да е надникнал в душата ти, да е чул мислите ти, да е прочел надеждите и разочарованията ти и да ти ги поднася на блюдото на сцената,  добре сготвени, и поръсени с чувство за деликатен хумор…?

Това е направил в новата си пиеса Росен Михайлов, озаглавена иносказателно „ Чакалнята”. Кой от нас не се е усещал като седящ в „Чакалнята” на живота (си) пътник, стоящ в очакване , ако не на Годо, то на собственото си щастие…

И докато чакаме и чакаме идва онова което се преструваме, че никой не очаква… Това, което винаги ни изненадва… И после… Чакаме да се срещнат и комбинират правилните гени за да се заченем.

В стила на танцовия театър  спектакълът ни поставя в ситуацията на принудителното чакане, в която  човек общува с хора, не по свой избор и от това произлизат абсурдни комични ситуации. „ Чакалнята” е пиеса за „интимността” или по-точно за „изгубената интимност” . В настоящия населен с агресия свят, подобна визия покорява с деликатността си. Росен Михайлов създава подчертано клаустрофобично пространство, в което протича действието на пиесата. То е ограничено в хипер личното измерение на вътрешния свят на героя, който всъщност е всеки един от нас и през  чийто поглед протичат менящите се на сцената образи.

Знакови и свръхизвестни музикални хитове на Стравински, Прокофиев, Хачатурян и пр. се съчетават плавно с хореография, която не ги отрича, но ги интерпретира по особено провокативен  начин, който произтича от ясното усещане за реалността. Фаталното „днес” е преобърнало всичко – класическите хитове звучат различно в акустиката на съвременността.  Оригиналните и изненадващи постановъчни решения и неочакваните съпоставки на тяло и пространство, на музика и образ, на образ и смисъл са силно провокативни и дори предизвикателни, без да напускат рамката на деликатността.

Танцьорите от Арабеск се представят по различен , но неизменно талантлив начин в

„Чакалнята”. Хореографът е открил нови измерения на техния талант и експресивност, чрез една сложна стилистика. Към танцьорите са отправени разнообразни изисквания, както в техническо така и в артистично отношение, с които не само се справят с лекота, но и се демонстрират в нова, провокативна светлина.

Спектакълът е реализиран  с подкрепата на програма „Култура“ на Столична община.

 

MIKA e онлайн списание за музика и лайфстайл, което отразява най-новото в музикалния свят както от страната, така и от чужбина. Таргета на списанието са активните хора (18-40 години), които се интересуват от музикални събития и градския начин на живот.

Реклама https://www.facebook.com/events/448503252871986

Култура

Добре дошли в „Оздравителната Зона“ на д-р Бари Сиърс

MIKA

публикувано

на

от

Заповядайте в „Оздравителната Зона“ на д-р Бари Сиърс! Една книга за връзката на храненето с естествения оздравителен процес, от която са продадени над 6 милиона екземпляра само в САЩ. От 9 април в българските книжарници!

Защо хроничното възпаление води до наднормено тегло, болести и по-бързо стареене? Kак състоянието, наречено зона, може да оптимизира оздравителната реакция? Защо оздравителната реакция може радикално да промени медицината? Отговори дава „Оздравителната Зона“ (превод: Надя Баева, изд. Колибри), която разгръща изпитан подход към механизма на развитие на хроничните заболявания и съществуващата зависимост между тях и храненето, същевременно разсейва много заблуди в тази област. Авторът използва термина „зона“, за да опише физиологичното състояние, при което може трайно да се контролира интензитетът на предизвиканото от начина на хранене възпаление и така по-успешно да се въздейства на всеки тип хронично заболяване. По същество възпалението се явява пусков механизъм, който може да се потисне и изключи. Хормоните (ейкозаноиди), генерирани от една група мазнини, известни като омега-6 мастни киселини, отключват възпалението, докато друга група хормони (резолвини), извлечени от омега-3 мастни киселини, потискат възпалението.

Бари Сиърс е водещ авторитет в областта на въздействието на режима на хранене върху възпалителния процес. Интересът на д-р Сиърс към диетичния контрол на хормоналните и генетични реакции датира от публикацията на знаковата му книга „Зоната“, която се превръща в бестселър № 1 на „Ню Йорк Таймс“. От книгите му за технологията на Зоната са продадени повече от 6 милиона екземпляра само на територията на САЩ. Преведени са на 23 различни езика. „Оздравителната Зона“ описва в детайли кое съставлява оздравителната реакция и как предизвиканото от хранителните навици възпаление се е превърнало в движеща сила за много от здравословните проблеми, които изпитваме на различни етапи от живота.

Продължете понататък

Lifestyle

Практическа детска психология за модерни родители от издателство Книгомания

MIKA

публикувано

на

от

Да бъдеш родител е едно от най-предизвикателните, приятни, трудни, забавни и невероятни изживявания, които разделят живота на преди детето и след като се появи. Никой не знае как да бъде родител преди да стане такъв и даже не подозира колко малко се опознава и колко много има да се учи на търпение, приемственост, отговорност, всеотдайност, емпатия. Докато отглежда детето си, родителят има и шанса отново да изживее детството си: да прочете любимите си детски книги, да скача в локви с гумени ботуши, да прави ангели в снега… Но и да се справя с гневните изблици и страхове на малкия човек; да му е опора, когато плаче и е тъжно; да го забавлява, разбира, изслушва; да преоткрива света, защото „родителите са цялата му вселена и начинът, по който те се отнасят към него, се отразява на себеоценката му“. Да, от родителя се очаква да бъде и приятел. Балансът е труден. Затова наръчникът„Как мисли детето?“ предлага 100 от най-често срещаните сценарии през първите седем години на детето и какво се крие зад поведението му. Тя превежда неговите реакции на езика на възрастния, учейки го да ги тълкува по-добре. Изданието е цветно, с много илюстрации и инфографики, и с подходящо оформление на разиграните сценарии, а това ви помага асоциативно да запомните предложените решения. Друго удобство е, че наръчникът „Как мисли детето?“ може да се чете избирателно, по теми, или да потърсите решение на конкретна възникнала ситуация.

Целта на „Как мисли детето?“ е да усъвършенства общуването между родител и дете. Благодарение на развитието на невропсихологията, никога не се е знаело толкова за детското развитие колкото днес. Дадените препоръки са в реален контекст и макар събраните съвети да не обхващат всички възможни ситуации, двамата съавтори (които общо имат пет деца) подсказват на съвременните родители „правилните“ думи и действия в определени ситуации, за да се открие най-полезната стратегия. Изданието се позовава на задълбочени изследвания по детска психология и невропсихология и ни припомня как да види света през очите на детето.

Авторите, Танит Керет и д-р Ангард Ръдкин, правят паралел между преживяванията на всеки родител като дете, изискванията и отговорностите му, доколко се е привързвал към другите, как е изразявал чувствата си. Според тях това е път към откриването на собствен родителски модел. „Как мисли детето?“(от издателство Книгомания) изследва и ценностите на всеки родител, за да е наясно какви принципи ще следва при възпитанието на детето – как  и кога да отговаря на нуждите му, защо емпатията е толкова важна за развитието на малкия човек.

Продължете понататък

Горещо