Открийте ни и в

Кино

Станислава Айви с тийзър на нов късометражен филм за изолацията и виртуалната комуникация

MIKA

публикувано

на

снимка: ПР

„ЕХО“ излиза премиерно на 5 март със свободен достъп в YouTube

Едно от ключовите лица у нас, отразяващи света на киното, Станислава Айви се готви за премиера на новия си късометражен филм. След дебютния си „Знам какво направи“ тя отново влиза в ролята на режисьор. „ЕХО“ проследява историята на смел разследващ журналист, който се опитва да достигне до отговори на неудобните въпроси. Търсенията му се развиват на фона на глобална пандемия, която го поставя в ситуация на дълбока изолация и го принуждава да общува с външния свят единствено благодарение на виртуалната комуникация. Постепенно конспиративните теории заплашват да го погълнат, а психиката и здравият му разум са застрашени. Премиерата на филма е насрочена за 5 март със свободен достъп в YouTube, а тийзърът вече е онлайн:

Главната роля в „EХО“ е поверена на Иван Бърнев, който се превъплъщава в Алекс, разследващия журналист. В продукцията ще видим още Христо Петков, Атанас Атанасов, Яна Кузова и Нели Монеджикова. Сценарият на филма е дело на Станислава Айви и оператора Томислав Михайлов-Чочо. Основните послания са свързани с две изключително актуални теми – свободата на словото и менталното здраве. Желанието на екипа е да достигне до максимално широк кръг от зрители с идеите на филма, затова и премиерата ще се случи именно в YouTube.

Продуценти на „ЕХО“/ „ECHO“ са Handplayed Productions, Infinity Films и Frame Lab. Филмът е осъществен с подкрепата на Национален фонд „Култура“, Фондация „Фридрих Науман“ и Caffe Boromeo, както и Национален дворец на културата, който предоставя локация за продукцията. Предишният проект на екипа („Знам какво направи“/ „I Know What You Did“) отново е трилър за разследващ журналист, който е по петите на италианската мафия. Филмът беше селектиран за престижни фестивали и в момента се разпространява в световната платформа Shorts TV.

Станислава Айви е един от най-плодотворните киножурналисти у нас. Известна е както като телевизионен водещ и автор на някой от водещите предавания и рубрики за кино, така и като писател. Първите си книги публикува под името Станислава Кара. През дългогодишната си работа е успяла да пробие там, където никой друг не е успял. Интервюирала е холивудски величия като Антъни Хопкинс, Кевин Спейси, Уилям Дефо, Никол Кидман, Кенет Брана и още десетки. Все по-успешно се развива и уникалният ѝ филмов влог Cinema Confidential.

MIKA e онлайн списание за музика и лайфстайл, което отразява най-новото в музикалния свят както от страната, така и от чужбина. Таргета на списанието са активните хора (18-40 години), които се интересуват от музикални събития и градския начин на живот.

Реклама BECA

Кино

“За душата” отличен със “Златен глобус” за най-добър анимационен филм

MIKA

публикувано

на

от

На 1-ви март се проведе 78-та официална церемония по връчване на наградите на Асоциацията на чуждестранната преса „Златен глобус“. Оригиналната, вдъхновяваща анимация на Дисни и Пиксар За душата спечели първото място в две от най-престижните категории – „най-добър анимационен филм“ и „най-добра филмова музика“.

Режисьори на За душата са двукратният носител на „Оскар“ Пийт Доктър (В небето, Отвътре, навън) и Кемп Пауърс, а продуцент е номинираната за „Оскар“ Дейна Мъри (Lou). Автори на музиката са световно известният джаз музикант Джон Батист и носителите на „Оскар“ Трент Резнър и Атикъс Рос („Социалната мрежа“) от Nine Inch Nails.

„Толкова сме благодарни за тази чест“, каза Пийт Доктър на церемонията. „Не предполагахме, че създаването на филм за джаза ще ни научи на толкова много за живота. Не винаги можем да контролираме какво се случва по света, но точно както един добър джаз музикант, можем да се опитаме да го превърнем в нещо красиво. “

Вдъхновяващата анимация излиза на голям екран у нас този март и ще ни представи не само невероятна визия и вдъхновяващ саундтрак, но и история, която провокира въображението и дава искра на позитивизма вътре в нас дори когато сме го забравили. Филмът разказва за Джо Гарднър – учител по музика в средно училище, който има дългогодишна мечта да свири джаз музика на сцена. Един ден той най-накрая получава този шанс, след като впечатлява група джаз музиканти по време на отворени врати в популярен клуб. Вследствие на инцидент обаче, душата на Джо е разделена от тялото му и пренесена до „Великото преди“ – център, в който душите първо развиват своите интереси и страсти и после се отправят към някое новородено дете. За да се върне на Земята, преди да е станало твърде късно, Джо трябва да работи заедно с другите души, които се обучават. Сред тях е и 22 – душа, която след години, прекарани в капана на „Великото преди“, е развила доста мрачни възгледи за живота.

И така срещата между един, все още нероден циник и един човек, възпрян точно в момента, когато е на път да сбъдне най-голямата си мечта, ще ни вдъхновят да си зададем въпроса: За какво копнее душата ми? А вие може ли да отговорите точно в този момент?

Ще си подарим нещо За душата на 19 март само в кината на 2D и 3D.

Продължете понататък

Tехнологии

Стрийминг платформите са още една врата за изкуството

MIKA

публикувано

на

от

Neterra.TV+ си партнира успешно със създателите на съдържание и с киносалоните, прави киното по-достъпно и дава по-голям избор на зрителите

Стрийминг платформите като Neterra.TV+ си партнират със създателите на съдържание и киносалоните в България. Те съществуват съвместно, координират се адекватно и дават по-голям избор и възможности на потребителите да взаимодействат с изкуството.

Около това мнение се обединиха Мая Калчева – маркетинг мениджър на Neterra.TV+, Николай Йорданов, креативен продуцент, редактор, сценарист на ТВ-предавания и преподавател в НАТФИЗ, и Христо Христозов, програмен директор на Дома на киното.

Те обсъдиха темата „Киносалоните vs. стрийминг платформите (А къде е телевизията?)“ в подкаста „Кино с думи“ на платформата за късометражно българско кино No Blink.

„С развитието на технологиите, с промяната на човечеството и неговото общуване се отварят нови канали и възможности изкуството да стига до хората. Това е начин авторът да комуникира себе си през тази различна среда. Мрежата създава възможност за друг вид избор – да гледаш когато поискаш, в среда, която на теб ти е удобна, с хора, с които ти избереш. За мен стрийминг платформите са още една стъпка, още една пътека и още една врата за изкуството“, каза Мая Калчева.

Според Николай Йорданов и в двете преживявания има позитиви, емоция и добри моменти. Той припомни, че когато възниква киното, се правят прогнози, че то ще унищожи театъра и литературата, но това не се случва, така че ние трябва да се възползваме от предимствата и на киносалоните, и на платформите.

„Вече видяхме няколко фестивала, които се осъществиха в хибриден вариант. Фестивалът за документално кино Master of art още миналата година започна с онлайн издание, което не попречи на прожекциите на големия екран. Напротив – създаде допълнителна разпознаваемост на фестивала сред много хора, които иначе не знаеха за него. Традиционно арт кината и подобни по-нишови фестивали се случват само в по-големите градове, където има ресурс за това, а излъчването в стрийминг платформата Neterra.TV+ даде една достъпност в цяла България. Подобна беше ситуацията след това и със София филм фест, и със CineLibri. Master of art дори в момента тече в платформата Neterra.TV+ изключително успешно, но получаваме и запитвания кога ще може да се гледа на голям екран. Така че едното и другото за момента си партнират много успешно“, допълни Христо Христозов.

Участниците в подкаста коментираха, че ако има проблем, той е между пиратското съдържание и регламентираното. Платформите за пиратско разпространение предоставят съдържанието безплатно, с лошо качество, ограбват труда на създателите и създават очакване в потребителите, че всичко трябва да е достъпно веднага и безвъзмездно.

„Зрителят решава как, кога, дали и защо иска да потреби дадено съдържание. Ролята на платформите, киносалоните и фестивалите е да погледнат към своята публика, да я попитат тя какво иска, от какво има нужда, и да ѝ го дадат“, каза Христо Христозов.

Мая Калчева повдигна темата как съвременните технологии скъсяват времето, в което човек може да се концентрира и как се променя поведението на младите хора пред екрана. Николай Йорданов коментира тенденцията в днешно време интересът към масовите събития и концертите да намалява.

Продължете понататък
Tехнологиипреди 3 седмици

Стартира Национално проучване “Заплатите в Софтуерния Бранш” 2021

Музикапреди 3 седмици

Слушаме най-доброто от P.I.F. в двоен албум от Слънчеви и Облачни песни

Културапреди 2 седмици

„7 ключа, за да събудим жизнената си сила” от Цветанка Шопова

Културапреди 4 седмици

БГ автори търсят пресечната точка между съвременната и изкуството с изложба в галерия “УниАрт”

Културапреди 7 дни

„Моята година със Селинджър“ – различен поглед към личността на легендарния писател

Музикапреди 5 дни

Българската песен на Евровизия 2021 ще бъде представена на 10 март с концерт на Виктория

Щрак!преди 1 седмица

Before Creating Academy организира един от най-мащабните фото конкурси у нас BECA Photo Award

Кинопреди 7 дни

Netflix с документален филм за The Notorious B.I.G.

Културапреди 2 седмици

Български научен труд в сферата на образованието оспори политиките на ООН

Кинопреди 7 дни

„Земя на номади“ с исторически „Златен глобус“ за режисура и най-добър филм

Горещо