Открийте ни и в

Култура

“Фестивал: Реките на София” съживява със спорт, забавления и култура този уикенд

MIKA

публикувано

на

Този уикенд “Фестивал: Реките на София” ви очаква с разнообразие от културни, спортни и социални събития на три централни места по устието на софийските реки: до Национален стадион “Васил Левски” на Перловска река, под Лъвов мост на Владайска река и до ул. “Три уши” в кв. “Зона Б-5”. Програма цели да покаже как можем да използваме реките на София  като активни места в града и включва концерти на живо и DJ-и, изложба на български артисти, вдъхновена от реките, спортни предизвикателства и демонстрации, кинопрожекция, базар за втора употреба, арт работилници за малки и големи, разнообразни щандове с храна и барове с коктейли и напитки.

През двата дни на фестивала от 11 до 21 часа на Перловска река до Национален стадион “Васил Левски” ни очакват следната програма:

  • Групова изложба Space ≠ Place, организирана от КО-ОП и Be Duende, която представя гледната точка на 10 български визуални артисти за публичните пространства;
  • Инсталация на провокативния съвременен художник Станислав Беловски;
  • Три зелени зони“Зелена стена”, “Офис на открито” и “Градски приключение с растения” от Botanic Lab;
  • Тренировки на открито с Vibes Health & Fitness Studios;
  • Speed Run предизвикателство с VIVACOM с награда за най-бързите участници;
  • Pop-up кът с Fashion Days;
  • Инсталация “Кораби в Перловска река” на Siteground.

Музикалната програма на 26 септември започва от 16 до 20 музиката с Marble Souls и продължава от 20 до 21:15 с концерт на IVA. На 27 септември следобед ще танцуваме с DJ MOMO и DJ Zion, а от 20 – 21:15 Y Jazz Quartet и Велека Цанкова ще свирят джаз на живо. Специалното меню за Националния стадион е в ръцете на мобилната кухня на Манджа ван и превъзходните бургери от Scapto Bar.

На Владайска река под Лъвов мост на 26 септември програмата стартира в 9 часа с FUN RUN – тичане на разстояние 5 или 10 км, организирано от Спортен клуб “Бегач”. 

Фестивалът там също продължава цял уикенд със следната програма:

  • Базар за втора употреба, организиран от Битака;
  • Pop-up кът на Fashion Days;
  • Щанд със сувенири на #soSofia;
  • Студио на открито на ръчно изработените килими Subculturа.

На 26 септември под Лъвов мост от 16 – 20 ще можем да потанцуваме с Retromotion, а на 27 септември с музиката на Selector Stazz и DJ Santo Domingo. 

Програмата на третата локация на Владайска река до ул. “Три уши” в “Зона Б-5” е организирана от Фондация Credo Bonum с подкрепата на Българо-aмериканска кредитна банка. И понеже локацията е квартална, там ще ни очакват предимно активности за деца и по-големи любопитни да изпробват различни техните и материали за рисуване, да научат как се прави куклен театър или да се включат във визуална дискусия за реката. Програмата и в двата дни включва:

  • Ателие за рисуване с ViktoriArt Place от 11:30 до 13:30;
  • Как си представяме представяме реката? – визуална дискусия с 500 markers от 14:00 до 16:00;
  • Изработване на кукли и създаване на истории с Бате Енчо и неговата детска работилница „Късани приказки“ от 16:30 до 18:00

В събота на 26 септември оставаме на Владайска от 19 до 20 ч, за да гледаме кино – специална селекция от български и чуждестранни късометражни филми на Кинематограф. 

Баровете на трите места са организирани заедно с Absolut, Загорка, Ариана, Крадецът на ябълки, Buzzonada и Trastena. 

Фестивалът е първото събитие от дългосрочната инициатива Реките на София, което се случва благодарение на подкрепата на Siteground, Fashion Days, VIVACOM, Absolut, Peri Bulgaria, Загорка, Ариана, Крадецът на Ябълки, Пространство за изкуство и споделена работа КО-ОП, Българо Американска кредитна банка, Shisha, Taste Farm и Trastena Wines.

Инициативата Реките на София идва от фондацията “Колективът” и цели да променя нагласите към софийските реки, като постепенно ги превръща в пресечна точка на култура, спорт и място за отдих чрез малки и реализуеми намеси. Идеята бързо набира подкрепа някои от най-активните и отговорни към града организации, бизнеси и отделни граждани. Партньори и участници в програмата на фестивала са агенцията за градски комуникации Imp-Act, фондация Credo Bonum, Спортен клуб Begach, Be Duende, квАРТал, Botanic Lab, Битака, #soСофия, Subcultura, Кинематограф и други. 

За повече детайли за програмата, локациите и активностите на отделните участници във Фестивал: Реките на София, следете страницата на инициативата Реките на София и в официалното събитие във Facebook.

MIKA e онлайн списание за музика и лайфстайл, което отразява най-новото в музикалния свят както от страната, така и от чужбина. Таргета на списанието са активните хора (18-40 години), които се интересуват от музикални събития и градския начин на живот.

Продължете понататък
Реклама Тялото Live

Галерия

Изкуство и политика: пресечни точки в галерия „Структура“

MIKA

публикувано

на

от

На 27 октомври в галерия „Структура“ се открива изложба с произведения на Ото Дикс, Хана Хьох, Йозеф Бойс, Гюнтер Юкер, Герхард Рихтер, Антони Райжеков, която поставя въпрос за връзката между изкуство и политика от 20-те години на 20-ти век до днес. Като част от програмата на изложбата в събота, 30.10., ще се проведе онлайн-лекция на Вибке Трунк (Германия) за творчеството на Ото Дикс.

ИЗКУСТВО И ПОЛИТИКА – КОНФРОНТАЦИИ И СЪЖИТЕЛСТВА

Ото Дикс, Хана Хьох, Йозеф Бойс, Гюнтер Юкер, Герхард Рихтер, Антони Райжеков

Изложба на ifa (Институт за международни отношения на Германия)

в сътрудничество с галерия „Структура“ и Гьоте-институт България

куратор: Мария Василева

Галерия Структура, ул. „Кузман Шапкарев“ 9 

27 октомври – 9 декември 2020

Откриване: 17.00-21.00ч.

СЪПРОТИВАТА КАТО ПОТЕНЦИАЛ.

Онлайн лекция на Вибке Трунк

31 октомври 2020 

15.00-16.30ч.

Лекцията ще се проведе на английски език тук

Изкуството като форма на изразяване, потенциала му в генерирането на идеи и връзката му с политиката в актуален контекст, както и в исторически план, са фокус на изложбата „Изкуство и политика – конфронтации и съжителства“, която ще бъде открита на 27 октомври 2020 в галерия „Структура“.

Изложбата представя произведения на едни от най-големите имена на германското изкуство на 20-ти век от колекцията на ifa – Институт за международни отношения на Германия: Ото Дикс, Хана Хьох, Гюнтер Юкер, Йозеф Бойс и Герхард Рихтер. За разлика от други изложби на ifa през последните години, “Изкуство и политика“ не е готова пътуваща експозиция, а кураторски проект на Мария Василева. Тя обединява произведения на пет художници от Германия от различни поколения под мотото в търсене на връзката между изкуство и политика и преживяването на художника на големите сътресения от последните 100 години в Европа.

Изложбата е допълнена и със съвременна намеса от България – в нея ще бъде представена и нова работа на българския художник Антони Райжеков, която коментира настоящата ситуация на пандемия.

Като основен партньор на изложбата Гьоте-институт България ще предложи и разнообразна съпътстваща програма, която ще започне тази събота, 31.10., с лекция на германската изкуствоведка Вибке Трунк. Тя ще се съсредоточи върху творчеството на Ото Дикс и произведенията, показани в изложбата, през призмата на темата „Изкуство и политика“ и историческия контекст в Германия по време на Ваймарската република.

Продължете понататък

Lifestyle

Стефан Иванов представя новия си проект „194 дни“

MIKA

публикувано

на

от

Проектът на Стефан Иванов за пространството на Водната кула в Лозенец изследва новата реалност на образите. Балансът на обектите в странни вертикални построения и пана изгражда архитектурата на съвременни тотеми, съставени от изкуствени и природни елементи. Някои от тях са част от лични истории, а в разширения контекст на композициите те са съчетани с предмети, взети директно от ателието на художника. Комбинирането на ясно разпознаваеми, събрани от човешкия бит, обекти в енигматични асамблажи, дискутира класическата представа за скулптурата като поставяща на пиедестал определени ценности, личности, исторически събития и т.н.

Скулптурите на Стефан Иванов нямат постаменти. Те приличат на балансирани по странен начин образи от ежедневието, фиксиращи точно определен момент на незавършено действие, а рисунките към тях документират изследователски подход, свързан с това действие. Съвкупността им визуално описва човешкия хабитат като синтез на обекти, появили се вследствие на индустриализацията и техническия прогрес и естествени флора и фауна. В центъра на тази екосистема е човекът, който според Ерих Фром не контролира, а сам попада под контрола на продуктите, които произвежда. Всичко, което трябва да привлече вниманието на потребителя в свят, движещ се напред, за да консумира и осигурява условия за производство на нови продукти, блести в жизнерадостен колорит. Златото и среброто – символ на стабилни, фиксирани от борсите пазарни стойности – запечатват в съзнанието образи. В „Симулакра и симулация „/1981/ Жан Бодрияр поставя диагноза на съвременната култура, която „се явява едно грандиозно риалити, създаващо луксозни полуфабрикати, въплъщаващи „една-единствена страст: страстта към образа и присъщото за образите желание… В това пространство на тоталната симулация няма никакви граници между реалното и въображаемото, реалността преминава в хиперреалност, характеризираща се с господството на симулакрите и замяната на реалното със знаци на реалното“.

Тези идеи могат да бъдат разпознати в децентрализираната система от образи, с които работи Стефан Иванов. На пръв поглед елементите на неговите скулптури приличат на добре почистени, полирани и боядисани реди-мейд обекти. В действителност, голяма част от тях са старателно моделирани и изкуствено създадени от художника, който ги изработва от различни материали. Варели, играчки, пожарогасители, риби, дрехи, плодове, мебели, автомобилни гуми, клони, оцветени в розово, синьо, червено, различни оттенъци на зеленото, или имитиращи метали бои, смесват живото и неживото в еднородна маса продукти. Равнопоставеното представяне на индустриално произведени предмети заедно с обекти, създадени в ателието на скулптора, изследва невидимите процеси в появата на формите. Техният вид, цвят и ред на подреждане са резултат на личните наблюдения и усещания на художника за ирационалността на човешката природа, която причинява все по-глобални негативни промени в жизнената ни среда.

Единствените обекти, които търпят естествени промени в съвършения изкуствен свят на „тотемите“, са тези, изработени от дърво, което старее под напрежение и напуква гладките повърхности. Разигравайки различни микро истории с образите на разпознаваеми, понякога дори банални вещи, Стефан Иванов илюстрира идеята на Бодрияр, че симулакрите всъщност са имитации на несъществуващото. За такъв визуален прочит ключови се оказват формите боядисани в сиво – неутрален цвят, получен от смесването на бяло и черно. Сивите предмети потъват в неопределеността между черното и бялото – територия, в която очевидността на видимото е поставена под въпрос. Алхимията на този процес от години е част от работата на Стефан Иванов и е синтезирана от наблюденията върху природата на това, което ни заобикаля. Визуалният език в основата на неговия най-нов проект е изграден с помощта на образи от тривиалното ежедневие и поражда смисли и асоциации с широк спектър от теми и проблеми. Тяхната концентрация предизвиква тревожното усещане за криза в търсенето на смисъл и стабилни референтни стойности на ценностите в съвременния свят.

*Симулакрум (на английски: simulacrum, мн.ч. simulacra, от латинското simulacrum, което значи „подобие“) като дума в английски език се появява за първи път през късния 16 век и е използвана, за да опише репрезентацията (изобразяването) на друга репрезентация, например статуя или картина. През късния 19 век вече има една вторична асоциация на нейното значение с нископоставеност и непълноценост: тоест става дума за изображение без същността или качествата на оригинала…

Продължете понататък

Горещо