Открийте ни и в

Култура

Aналоговият звук на KRAFTWERK в спектакъла на хореографа Ювал Пик @ ONE DANCE WEEK 2016

MIKA

публикувано

на

Aналоговият звук на KRAFTWERK в спектакъла на хореографа Ювал Пик @ ONE DANCE WEEK 2016 26

Sebastien Erome, снимка: ПР

На 13-ти октомври в Дом на Културата „Борис Христов“, Пловдив, хореографът Ювал Пик, директор на Национален хореографски център Рильо-Ла-Пап (Франция), ще демонстрира любовта си към музиката на едни от пионерите на електронната сцена – култовата група Kraftwerk, както и танцувалните тенденции на романтизма в спектакъла ЕЛЕКТРИЧЕСКИ ПРИЯТЕЛИ?, част от програмата на деветото издание на международния фестивал за съвременен танц и пърформанс ONE DANCE WEEK 2016.

За спектакъла Ювал Пик избира албумите на Kraftwerk от периода между 1974 и 78 година – Autobahn, Radioactivität, Trans-Europa Express и Die Mensch-Maschine. Те го вдъхновяват да се фокусира върху динамичните взаимоотношения между индивид и колектив, тяло и движение

            „В този проект исках да работя с готова музика и съществуващи песни, за да предизвикам чрез тях колективната ни памет.“ – разказва Ювал Пик  – Исках да се докосна до съвършено нови измерения на танца. Да достигна сърцевината на всяка песен, да пресъздам ритъма ѝ и да я въплътя в танцов репертоар.“.

Музиката от този период на Kraftwerk се характеризира с аналогов звук, който напомня сърдечен ритъм, дишане, ходене – своеобразен музикален жест към естествените човешки движения. Хореографът интерпретира този момент от музикалното творчество на групата като част от европейското наследство от времето на романтизма, който предлага различна перспектива към човека и обкръжаващата го среда. Идеалът на романтизма от XIX век е заменен от стремежа за оцеляване в едно урбанизирано и механизирано общество. Пик изследва „черната кутия“ на Kraftwerk и в нея открива множество елементи, които запалват хореографското му въображение и се превръщат в незаменими моменти от заниманията му с тялото и движението.

one-dance-week-2016

Ювал Пик има дълга кариера като хореограф, танцьор и преподавател. Завършва Bat-Dor Dance School в Тел Авив, след което се присъединява към световноизвестната танцова компания Batsheva. Четири години по-късно започва работа като гост-артист в проекти на хореографи като Теро Сааринен, Каролин Карлсън и Ръсел Малифант.

През 1999 г. се включва в екипа на Opera Ballet в Лион, а през 2002 г. основава собствената си компания The Guests. Оттогава натрупва сериозен репертоар от творби – Popular Music (2005), Strand Behind (2006) за Agora Festival (IRCAM) и Националната консерватория за музика и танц (CNSMD) в Лион, /Paon/ (2008) за Младия балет на Женева и 17 drops и мн.др. Творбите му се отличават със сложна, детайлно изработена и многопластова движенческа лексика, винаги акомпанирана от специално поръчани музикални творби на големи композитори. В неговото творчество една от основните теми на изследване са отношенията между индивида и групата, между отделния човек и общността.

Гостуването на Ювал Пик и Centre Chorégraphique National de Rillieux-la-Pape се случва с подкрепата на Френски институт, Посолство на Франция в България и  “Сосиете Женерал Експресбанк”.

Допълнителна информация: http://onedanceweek.com/

Билети в мрежата на EVENTIM:http://goo.gl/VBT6EF

MIKA e онлайн списание за музика и лайфстайл, което отразява най-новото в музикалния свят както от страната, така и от чужбина. Таргета на списанието са активните хора (18-40 години), които се интересуват от музикални събития и градския начин на живот.

Култура

„Френското булчинско магазинче” , което носи надежда 

MIKA

публикувано

на

от

„Френското булчинско магазинче” , което носи надежда  27

Горчиво-сладък  разказ за бягствата от реалността, които никога не носят спасение.

На пазара вече може да откриете „Френското булчинско магазинче” от Дженифър Дюпий – история за бягствата от реалността, които никога не носят спасение.

Да премълчиш нещо, със сигурност не се брои за лъжа. Особено когато животът ти се е превърнал в истински кошмар, от който не знаеш как да се събудиш.

Лариса Пърл току-що се е разделила с приятеля си, изгубила е работата си, а майка ѝ страда от прогресираща деменция – все проблеми, които младата жена няма как да реши с магическо щракване на пръстите си. Единственото, което ѝ остава, е да избяга.

Оставяйки всичко зад себе си, тя взема бързо решение да се върне в родния си град, за да се грижи за имението на старата си леля. А това спонтанно пътуване ще промени завинаги живота ѝ.

Защото в малкия булчински магазин във френски стил, покрай който случайно минава, Лариса открива най-красивата сватбена рокля на света. Рокля, заради която си струва да прекроиш реалността и да нарисуваш нова.

В малкия град тайните се разпространяват от уста на уста със скоростта на светлината и скоро новината за предстоящата сватба на госпожица Пърл въвлича още жители на Елмхърст в организацията на събитието.  За изненада и на самата нея. Роклята вече ѝ принадлежи, решен е и въпросът с цветята. Денят е закован в календара. Единственото, което липсва, е младоженецът…

Нещата се объркват съвсем, когато стар приятел се появява на вратата ѝ, а доскорошният ѝ любим пристига ненадейно, за да поиска прошка.

Лариса трябва да вземе решение, но преди това ѝ предстои най-тежкото изпитание за всяко дете – моментът, в който ще се сбогува с майка завинаги.

Започнало като забавно приключение и бягство от проблемите, пътешествието на младата жена се превръща в сблъсък със собствените ѝ страхове, трепети и страсти.

Дженифър Дюпий създава красива история, която успява да заплени, искрено да трогне и да предложи утеха на читателя тогава, когато тя изглежда недостижима.

Безкрайно човечен и фин в стила си, „Френското булчинско магазинче”  е роман, скрил в сърцето си спасение. Стига човек да е готов да го понесе. 

Продължете понататък

Литература

„Силата на малките неща“ разкрива огромната мощ на малките стъпки по пътя към щастието

MIKA

публикувано

на

от

„Силата на малките неща“ разкрива огромната мощ на малките стъпки по пътя към щастието 28

Всеки търси път към щастието, но не всеки успява да открие правилните инструменти, с които да изгради своя душевен мир. Много от нас очакват промяната да дойде от само себе си, но това рядко се случва. В „Силата на малките неща“ психоложките Ейслинг и Триш Ленард-Къртън разкриват тайната на малките усилия като път към голямото щастие. Книгата излиза с логото на издателство „Кръг“, по превода работи Емануил Томов, а красивата корица е дело на Биляна Славкова от Kontur Creative.

Ключов в „Силата на малките неща“ е методът на двете авторки, който позволява всеки сам да изгради своите индивидуални и постепенни приближаващи ходове към истинското щастие чрез, така наречените 5-минутни откъсквания – ежедневна практика, изискваща минимално време и усилия. Двете специалистки твърдят, че за трайни резултати към реална промяна, много по-ефективно е да правим малки промени всеки ден, вместо да се втурваме към крайната си цел с огромни усилия, които ни гарантират мимолетност на резултата. Психоложките акцентират върху важността на осъзнатостта и самоконтрола – задължителни, за да открием собствените си ценности по пътя към живот, който си струва да се живее.

Книгата е структурирана в четири части, като всяка включва множество примери от клиничната практика на Ейслинг и Триш Ленард-Къртън и най-съвременните психологически изследвания, с които онагледяват процеса към постигането на психическо и емоционално благосъстояние.

Основната идея заложена в „Силата на малките неща“ е, че за да контролирате промяната, трябва да излезете извън зоната си на комфорт, но с малки стъпки – така че да останете в зоната на грижа за себе си. Постепенно и плавно книгата ни учи как да идентифицираме емоциите си и ни предлага различна призма, през която да ги наблюдаваме и осмисляме. Към всичко това двете авторки прибавят и много полезни практически упражнения.

Наблягайки на състраданието към себе си и на действителните, ефективни малки действия „Силата на малките неща“ дава възможност да изградите сами големите промени в живота си, стъпка по стъпка, започвайки от днес.

Продължете понататък

Горещо