Открийте ни и в

Култура

ACT Фестивал за свободен театър ще представи десетте най-добри български продукции от независимата сцена

MIKA

публикувано

на

ACT Фестивал за свободен театър обяви десетте български представления, които ще се включат в програмата на тазгодишното издание, като селекция на най-добрите продукции от независимата сцена за изминалия сезон. Фестивалът, който ще се проведе под мотото „Бал с каски“, има за цел да представи разнообразни жанрове и многобройни артисти. Фестивалът ще се разпростре из софийските театрални сцени от 11 до 17 ноември. Всички спектакли в основната програма са създадени от най-обещаващите и ярки независими организации и артисти, отличаващи се с иновативни и авторски подходи към сценичното изкуство, танца и пърформанса. Обединява ги търсенето и изследването на нови теми, артистични практики и взаимоотношения със зрителя и творбата.

Артистичната програма стартира на 11 ноември в Derida Dance Center с танцов пърформанс по идея и в изпълнение на Силке Грабингер. For A…“ е пътуване през автобиографичните ѝ преживявания като артист. Силке Грабингер завършва специалност графика и дизайн и нейни мултимедийни арт творби са излагани в САЩ, Канада и Европа, отличени с редица награди. През 2007 тя започва да се занимава с брейк денс. Следват проекти с танцовото училище за улични изкуства Pottporus и международни турнета. През 2006 и 2007 тя играе в продукцията на “Цирк дьо Солей” и The Beatles Show “LOVE” в Лас Вегас. По-късно същата вечер, програмата на Фестивала продължава със спектакъла „Добре дошли в България“ в ДНК. Новият проект на „36 маймуни” изследва границата между патриотизма и национализма, предела на здравословната толерантност и съчувствие, лицето и гърба на българската идентичност днес.

На 12 ноември програмата на ACT продължава в Център за култура и дебат “Червената къща” с The Space In Between – изцяло авторски танцов проект, реализиран и менажиран от хореографа Искра Иванова и културолога Светлозара Христова. Той изследва темата за комуникацията между хората в контекста на съвременната консумативна епоха. На 13 ноември в ДНК, зрителите ще могат да наблюдават едно нестандартно за нашата сцена представление – движенчески пърформънс „Голем“ по идея на Анна Данкова. Проектът аскетично избира простото рутинно действие на дъвченето на дъвка за единствено средство за своето театрално изследване.

„Дисонанс за двама артисти“ е драма с елементи на танцов и обектов театър, който ще бъде представен на 13 ноември от 20 ч в „Червената къща“. Това е дебютният спектакъл на „Паник Бутон Театър” – нова театрална компания, създадена от българския режисьор Василена Радева и установения в България американски актьор Нейтън Купър.

На 14 ноември фондация “Асоциация Информбюро”, сдружение „Виа понтика“ и SubHuman Theatre представят спектакъла Rotor” по идея на сценографа Венелин Шурелов. Перформативна Автоматична Система (ПАС) е с вход свободен, а на следващия ден в Ателие „VIA NEGATIVA” на ул. Искър 62, Фондация Керигма ще представи спектакъла „Лицата човешки“. Той е композиран като разпит в Държавна сигурност и представлява както демонстрация на психодраматичен модел, така и екзистираща „гранична ситуация” на борба.

„Сън в съня – концерт – лабиринт за спящ оркестър“ е интерактивен сетивен спектакъл-концерт, който посетителите на Фестивала ще могат да гледат на 15 ноември във Vertigo Tower на бул. „България“ 109. Спектакълът се осъществява при срещата на live trance музика с метода на театъра на сетивата. Следващият пърформънс е на 15 ноември от 20 ч. във Френския институт и дава възможност на зрителите да проследят пътя до създаването на обща композиция, като преминат през разнообразни комбинации от опити на живо. „Моментни композиции“ изследва изграждането на принципи в процеса на колаборация между изкуствата, така че те да са равнопоставени, допълващи се, реагиращи в момента. Спектакълът на “По действителен случай” също е с вход свободен.

На 16 ноември от 20 ч в ДНК в програмата на Фестивала е включен „Неон бурлеск пърформанс“ – танцов пърформанс на Гараж – колективна платформа за независими артисти. “Неон” е проект, под шапката на който се генерират няколко различни продукта – лекция-пърформанс, танцови тренинги с различни социални групи и бурлеск спектакъл. Българската програма на фестивала завършва на 17 ноември в Театрална работилница „Сфумато“ с „Bio.Ego.Organic“ – експериментален проект върху документални текстове, авторски видеа и няколко разказа на Етгар Керет – изследване, в центъра на което стои съвременният човек.

Българската селекция на фестивала е с цена на билети 10 лв./8лв., като в програмата са включени и два пърформанса с вход свободен.

Освен представления, седемте фестивални дни ще включват още форуми, работилници, срещи за международни артисти и професионални събития, представящи проекти и конкретна визия за близкото бъдеще на независимата сцена у нас. В изданието ще вземат участие международни гости от Германия, Франция, Полша, Любляна, САЩ, Македония и други държави, развиващи свободната изпълнителска сцена.

Подробна програма на шестото издание на ACT Фестивал можете да видите на www.actfest.org.

MIKA e онлайн списание за музика и лайфстайл, което отразява най-новото в музикалния свят както от страната, така и от чужбина. Таргета на списанието са активните хора (18-40 години), които се интересуват от музикални събития и градския начин на живот.

Реклама https://www.facebook.com/events/448503252871986

Култура

Добре дошли в „Оздравителната Зона“ на д-р Бари Сиърс

MIKA

публикувано

на

от

Заповядайте в „Оздравителната Зона“ на д-р Бари Сиърс! Една книга за връзката на храненето с естествения оздравителен процес, от която са продадени над 6 милиона екземпляра само в САЩ. От 9 април в българските книжарници!

Защо хроничното възпаление води до наднормено тегло, болести и по-бързо стареене? Kак състоянието, наречено зона, може да оптимизира оздравителната реакция? Защо оздравителната реакция може радикално да промени медицината? Отговори дава „Оздравителната Зона“ (превод: Надя Баева, изд. Колибри), която разгръща изпитан подход към механизма на развитие на хроничните заболявания и съществуващата зависимост между тях и храненето, същевременно разсейва много заблуди в тази област. Авторът използва термина „зона“, за да опише физиологичното състояние, при което може трайно да се контролира интензитетът на предизвиканото от начина на хранене възпаление и така по-успешно да се въздейства на всеки тип хронично заболяване. По същество възпалението се явява пусков механизъм, който може да се потисне и изключи. Хормоните (ейкозаноиди), генерирани от една група мазнини, известни като омега-6 мастни киселини, отключват възпалението, докато друга група хормони (резолвини), извлечени от омега-3 мастни киселини, потискат възпалението.

Бари Сиърс е водещ авторитет в областта на въздействието на режима на хранене върху възпалителния процес. Интересът на д-р Сиърс към диетичния контрол на хормоналните и генетични реакции датира от публикацията на знаковата му книга „Зоната“, която се превръща в бестселър № 1 на „Ню Йорк Таймс“. От книгите му за технологията на Зоната са продадени повече от 6 милиона екземпляра само на територията на САЩ. Преведени са на 23 различни езика. „Оздравителната Зона“ описва в детайли кое съставлява оздравителната реакция и как предизвиканото от хранителните навици възпаление се е превърнало в движеща сила за много от здравословните проблеми, които изпитваме на различни етапи от живота.

Продължете понататък

Lifestyle

Практическа детска психология за модерни родители от издателство Книгомания

MIKA

публикувано

на

от

Да бъдеш родител е едно от най-предизвикателните, приятни, трудни, забавни и невероятни изживявания, които разделят живота на преди детето и след като се появи. Никой не знае как да бъде родител преди да стане такъв и даже не подозира колко малко се опознава и колко много има да се учи на търпение, приемственост, отговорност, всеотдайност, емпатия. Докато отглежда детето си, родителят има и шанса отново да изживее детството си: да прочете любимите си детски книги, да скача в локви с гумени ботуши, да прави ангели в снега… Но и да се справя с гневните изблици и страхове на малкия човек; да му е опора, когато плаче и е тъжно; да го забавлява, разбира, изслушва; да преоткрива света, защото „родителите са цялата му вселена и начинът, по който те се отнасят към него, се отразява на себеоценката му“. Да, от родителя се очаква да бъде и приятел. Балансът е труден. Затова наръчникът„Как мисли детето?“ предлага 100 от най-често срещаните сценарии през първите седем години на детето и какво се крие зад поведението му. Тя превежда неговите реакции на езика на възрастния, учейки го да ги тълкува по-добре. Изданието е цветно, с много илюстрации и инфографики, и с подходящо оформление на разиграните сценарии, а това ви помага асоциативно да запомните предложените решения. Друго удобство е, че наръчникът „Как мисли детето?“ може да се чете избирателно, по теми, или да потърсите решение на конкретна възникнала ситуация.

Целта на „Как мисли детето?“ е да усъвършенства общуването между родител и дете. Благодарение на развитието на невропсихологията, никога не се е знаело толкова за детското развитие колкото днес. Дадените препоръки са в реален контекст и макар събраните съвети да не обхващат всички възможни ситуации, двамата съавтори (които общо имат пет деца) подсказват на съвременните родители „правилните“ думи и действия в определени ситуации, за да се открие най-полезната стратегия. Изданието се позовава на задълбочени изследвания по детска психология и невропсихология и ни припомня как да види света през очите на детето.

Авторите, Танит Керет и д-р Ангард Ръдкин, правят паралел между преживяванията на всеки родител като дете, изискванията и отговорностите му, доколко се е привързвал към другите, как е изразявал чувствата си. Според тях това е път към откриването на собствен родителски модел. „Как мисли детето?“(от издателство Книгомания) изследва и ценностите на всеки родител, за да е наясно какви принципи ще следва при възпитанието на детето – как  и кога да отговаря на нуждите му, защо емпатията е толкова важна за развитието на малкия човек.

Продължете понататък

Горещо