Открийте ни и в

Музика

„Krekhaus“ представя първия си албум в „Маймунарника“

MIKA

публикувано

на

снимка: ПР

Българската рок група „Krekhaus“ представя първия си албум на 26 юли в „Маймунарника“ на мащабен концерт с участието на „Saint Electrics.

На 26 юли рок групата „Krekhaus“ представя дебютния си албум на сцената на едно от емблематичните места в столицата, „Маймунарника“, превърнала се в дом на десетки рок легенди през годините. Водещият сингъл от албума „Odd One Out“ бе пуснат онлайн от бандата преди месец и може да бъде чут и в програмата на радио „Z-Rock“. Специални гости на събитието са рок триото „Saint Electrics“.

Основана през 2014 г., рок групата „Krekhaus“ вече има зад гърба си серия от концерти в различни столични заведения, както и на някои от най-мащабните фестивали в страната, сред които „София диша“ и „Капана фест“. Има и три големи колаборации: бандата е подгрявала за „Остава“, била е част от лейбъла Homeovox, а през април 2018 г. е лично избрана от австрийското пауър трио Mother’s Cake, за да подгрява на софийския им концерт по време на европейското им турне.

Славата, която предхожда „Krekhaus“, е, че публиката не знае какво да очаква преди концерт, докато витае усещането за непредположима изненада, която наново впечатлява и най-върлия фен. Известни с това, че никога не свирят една песен по еднакъв начин два пъти, „Krekhaus“ си дават творческата свобода да създадат всеки музикален свят, който могат да си представят. Времето и пространството, които те изграждат музикално, определят правилата, а границите между жанровете съществуват, само за да бъдат отхвърлени.

Бандата често навлиза в духа на авангарда и класическия рок от 60-те и 70-те години, като смесва комбинации, които други музиканти биха се страхували да направят: фънк, джаз, хардрок, блус. В стилистиката си едновременно се обръщат към миналото за голяма част от вдъхновението си –скат, психеделичен рок, шейсетарски бийт – но същевременно са изцяло насочени към бъдещето, показвайки старите форми в нов контекст. Необичаен е и подходът при създаването на албума, който е записан от цялата банда в студиото заедно, за разлика от предпочитания сред музикантите начин всеки от групата да записва своята партия поотделно. „Krekhaus“ чувстват, че много от рок записите вече се продуцират като електронна музика – с метроном, което е еднакво, равно и сухо.

Магията се ражда от съвместните усилия, а сетлистът се променя непрекъснато. „Krekhaus“ споделят, че обичат да се предизвикват взаимно на сцена, за да уловят духа на джаз импровизацията. Стремежът е всяко представление да стане уникално, ефимерно изживяване, което никога няма да бъде повторено по същия начин. „Ние свирим рок, но отношението ни е джаз“, казват те.

„Един от критериите, по които преценявам, че един концерт се е получил, е когато изляза след края и видя хората да си говорят на групички. Никой не гледа в телефона си, дори хора, които са се запознали на концерта. И ако тази искра продължи един-два часа, за един кратък момент светът е по-хубаво място. За един момент ставаш човек, който е слушал музика, говорил си е с други хора, за малко няма бариери в общуването,“ казва китаристът Явор Недев.

Фейсбук събитие за концерта: https://www.facebook.com/events/2006735529654352/

MIKA e онлайн списание за музика и лайфстайл, което отразява най-новото в музикалния свят както от страната, така и от чужбина. Таргета на списанието са активните хора (18-40 години), които се интересуват от музикални събития и градския начин на живот.

Музика

Olivia Rodrigo постига рекорди с “drivers license”

MIKA

публикувано

на

от

Фотокредит: Анимато Мюзик/Universal Music Group

Olivia Rodrigo направи исторически дебют със сингъла drivers license, който излезе преди по-малко от 2 седмици (Universal Music Group/Анимато Мюзик).

Зашеметяващата и емоционална песен с подчертани пиано линии дебютира директно под #1 в Billboard Hot 100 и бе удостоена със златен сертификат. В първата си седмица “drivers license” постигна над 107 млн. стрийма глобално.

На 11-ти януари “drivers license” постави рекорд в Spotify за най-стриймван трак в платформата за ден с над 15,17 млн. стрийма. На 12-ти януари песента подобри собствения си рекорд с над 17,01 млн. стрийма. В допълнение, “drivers license” постигна най-голям седмичен стрийминг дебют глобално в историята на Spotify.

“drivers license” постави рекорд и в Global Amazon Music за най-стриймвана дебютна песен за 1 седмица.

В първата си седмица “drivers license” се нареди под #1 във всички водещи стрийминг платформи по света – Spotify Global Top 50, Spotify U.S. Top 50, Apple Music Global Chart и  Amazon Music Overall Top Songs Chart. Сингълът стана #1 и в Apple Music в 48 страни, в Spotify в 31 страни (включително България) и в YouTube в 14 страни.

Създадена от самата Rodrigo, песента “drivers license” подчертава нейното майсторство и умение да създава изключително мощна музика. Облечена в завладяващи хармонии и кинетични перкусии, в комбинация с извисяващите се вокали на Rodrigo, продуцираната от Dan Nigro песен е брилянтен баланс между нефилтриран талант и грациозна специфичност на млад и същевременно надраснал възрастта си артист.

В момента Olivia Rodrigo участва във втори сезон на хитовата продукция на Disney+ – “High School Musical: The Musical: The Series”. Тя написва песента “All I Want”, включена в саундтрака към поредицата, която получава златен сертификат, влиза в Billboard Hot 100 и е стриймвана над 200 млн. пъти в цял свят.

Продължете понататък

Музика

Hayley Williams продължава редицата си от кавъри на песни

MIKA

публикувано

на

от

Hayley Williams записва акустични кавъри за феновете като начин да прекара време у дома

Тя си взе почивка от бандата си Paramore, за да издаде соло материал миналата година и тази промяна изглежда запали желание за издаване и на кавъри. След като прибави и последното допълнение,  акустичния кратък албум Petals For Armor: Self Serenades в края на декември с парчета като Simmer,”, тя е отново тук с игра на кавъри.

И въпреки че оригиналният й материал е зашеметяващ и акустичните версии да са еднакво изключителни, е очарователно да чуем начина, по който „разглобява“  и отново „построява“ и песните на други артисти.

Най-новият кавър е на трип-хоп трака от 90-те “Teardrop” от Massive Attack, а оригиналът съдържа вокалите на Elizabeth Fraser, бивш член на Cocteau Twins, която също така е писала текста.

Пеейки у дома с намалено осветление пред маса, покрита със свещи, носейки халат и кърпа на главата си, Williams носи подходящо количество тържественост на песента, въпреки непредставителното си облекло. Първоначално изпълнила песента на концерта на Jack Antonoff в полза на Ally Coalition Talent Show, сега тя дава на феновете официална версия.

Този нов кавър следва други парчета, правени миналата година, като Drew Barrymoreот SZA и Don’t Start Now от Dua Lipa.

Продължете понататък

Горещо