Открийте ни и в

Интервю

REDONDO: “Бъдещето e светло!”

MIKA

публикувано

на

REDONDO: "Бъдещето e светло!" 26

Най-вероятно малко от вас са чували за Freek Geuze и Johan Jacobse. Всичко обаче се променя, когато кажем REDONDO – млади, но амбициозни момчета от цветния Амстердам, които завладяват световната клубна сцена със своя свеж фънк и тех-хаус. Независимо от възрастта си, Freek и Johan работят заедно от цяло десетилетие, а през последните 5 години трупат интензивно опит като обикалят Европа, Азия и Северна Америка и получават признание и подкрепа от имена като Mark Knight, Roger Sanchez, Richie Hatwin, Dubfire и други. Освен със собствен лейбъл Witty Tunes, хитови сингъли като “LoveTooDeep” и “TattooGirl”, момчетата могат да се похвалят и с почетното 25-то място в реномираната класация Top 100 Deephouseartists на Beatport за 2014.

След околосветските си пътешествия, REDONDO  бяха в столичния Yalta Club и очароваха българската публика. Срещаме се с тях с няколко пост-парти въпроса.

Здравейте, момчета! Разкажете ни малко за себе си и за това как сте започнали да се занимавате с музика. Как се запознахте двамата и с какво Ви пленява музиката?

Здравей, MIKA! Радваме се, че сме с вас! И двамата сме от музикални семейства и обожаваме музиката още от деца. Музиката е онзи международен език, на който никой не може да те научи – ти го научаваш сам. Ние бяхме съученици от 1999г, но не знаехме, че и двамата бяхме пристрастени към музиката, но много скоро започнахме да продуцираме заедно. Така проект след проект, все повече се приближавахме към това, което наричат ” отношение към музиката”. Започнахме Redondo около 2010г. и от тогава насам цялото ни внимание е върху него.

Кого бихте посочили като свое вдъхновение?

Това е труден въпрос, MIKA. Винаги е забавно да гледаш как на този въпрос отговарят световноизвестни поп-изпълнители. От гледна точка на хаус музиката, много ни харесва какво прави The Magician. Joris Voorn винаги е бил голямо вдъхновение за нас. Неговото изпълнение на ADE през 2009-2010г. ни запали по грууви хаус музика (това беше времето, когато пуснахме ” Sweep The Floor “). Неговите техно фенове се питаха “Какво е това!?”, но ние много харесахме олдскул грууви хаус тоновете и започнахме да работим върху нашите песни, използвайки тези тонове. В момента има много изумителни изпълнители и продуценти! Самите ние пускаме много музика на Low Steppa, Dale Howard, Prince Club, Sidney Charles и още много други!

Как се изменя музикалната сцена от началото до наши дни? Имате ли предположения за развитието на EDM света за следващите от 2 до 5 години?

Всичко много се промени главно заради дигиталната революция. Първите ни записи през 2003/2004г бяха на грамофонни плочи. По-късно бяха комбинирани с дигитални записи, а след това – изцяло дигитални. Относно стила – той също много се промени, но все пак музиката е еволюиращ процес. В момента много от хаус музиката наподобява звученето от 90-те години. Вероятно най-популярният жанр за момента е, – или ще бъде!  – Дийп Хаус(Deep House). Разбира се, дийп хаусът не е такъв, какъвто си го спомняхме. Ако някой ни попита за пример, ще му кажем веднага да чуе Shur-i-kan или Jimpster. По-възрастните от нас ще кажат, че това е глупав отговор, но ние нямаме нищо против това хората да наричат всичко с груув Дийп Хаус. Това е просто наименование. Но груувът се връща, което е нещо добро. Все пак от него тръгна всичко, нали? Бъдещето изглежда светло!

Redondo BW

Кой е вашият любим авторски трак?

Love Too Deep. Този трак се промени много. Винаги сме имали чувството, че в него има нещо вълшебно, но не сме си представяли, че ще стане толкова добре и че ще се пуска по радиото толкова често.

Как избирате кои тракове да пускате по време на лайф представления?

Както всеки артист, ние също имаме много собствени рилийзове и непускани тракове, както и множество демо записи, които получаваме за нашите Witty Tunes. Освен така имаме и изумителни промота от време на време, но като цяло прекарваме часове в интернет в търсенето на някой страхотен груув. А и забележете колко много са ни променили технологиите – на времето трябваше да ровиш из кашоните с плочи, а сега го правиш онлайн. Забавно е! Beatport, Whatpeoplesay и Traxsource са чудесни уебсайтове. SoundCloud също предлага страхотна музика. Малко сме старомодни, когато става въпрос за избора на музика, защото не обичаме да избираме типичните 15 трака, които се пускат навсякъде.

Кое е най-хубавото музикално изживяване досега, което бихте искали да изживеете отново?

Трудно е да се каже, но може би миналото лято, когато бяхме в “La Terraza”, Барселона. Беше невероятно изживяване за нас. “La Terraza” е открит клуб в средата на старата част на града. Свирихме по средата на една топла вечер и когато пуснахме Love Too Deep, всички започнаха да пеят и танцуват! Това беше перфектната вечер, за която всеки DJ мечтае.

Как бихте описали стила си с три думи?

 С три думи? Със сигурност – грууви, зарибяващ и… специален!

MIKA e онлайн списание за музика и лайфстайл, което отразява най-новото в музикалния свят както от страната, така и от чужбина. Таргета на списанието са активните хора (18-40 години), които се интересуват от музикални събития и градския начин на живот.

Култура

BECA|Before Creating Academy представя Александър Карчински

MIKA

публикувано

на

от

BECA|Before Creating Academy представя Александър Карчински 27

Александър Карчински, снимка: Мартин Попов

BECA | Before Creating Academy е първият реализиран проект за частна академия по фотография у нас, който си партнира със световноизвестния факултет EFTI – Centro Internacional de Fotografia y Cine в Мадрид. Колаборацията ще даде възможност на курсистите да се запознаят с някои от най-популярните и знаменити преподаватели, които ще се присъединят като гост лектори на академията, а за един от курсистите BECA ще предостави стипендия за безплатно обучение във факултета в Мадрид.

Имаме удоволствието да ви срещнем с Александър Карчински, който е един от водещите лектори в академията в Модул “Сватбена фотография”.

Как се заснема любовта? Как се улавя невидимото?

Заснема се, когато си изградил свое собствено разбиране за това какво представлява любовта, когато си изградил неин образ вътре в себе си. И с помощта на хората, които снимам, изграждаме едно съвместно представяне на това какво е тяхната любов, пречупено през моите разбирания и усещания за нея. Но, за да се бъде всичко това визуално издържано, е нужно фотографските средства да са се превърнали във втора природа. Да боравиш с камерата, със светлината и с композицията става подсъзанателно, като някаква игра. На първо място при мен е това да усещам, да разбера, да осъзная това, което се случва пред очите ми докато фотографирам… и после да се опитам да го снимам и покажа по този начин, по който съм усетил тяхната връзка, както и заобикалящата ги атмосфера в момента на фотографиране. Вероятно всичко това звучи претенциозно и поетично и сложно. И ако ме наблюдава някой отстрани докато фотографирам, може и да не остане с такива впечатления. Може да си каже “Това е поредният сватбен фотограф”. Но аз наистина така тълкувам заснемането на любов.

А как се улавя невидимото? Любовта не е невидима… доста добре се вижда даже. И когато станем свидетели на изразяването на любов между двама, ставаме свидетели на едно чудо… и това ни прави силно впечатление. Въпросът е можем ли да успеем да я фотографираме. Понякога трудно успявам да извадя любовта наяве между двама човека, за да я покажа чрез кадри. Невинаги ми се получава.

BECA|Before Creating Academy представя Александър Карчински 28

снимка: Александър Карчински

Как се правят изобщо първи крачки в заснемането на сватбена фотография? 

Повечето начинаещи сватбени фотографи навлизат в сватбената фотография без да се замислят върху това какво представлява любовта, какво е значението на сватбата, а просто се стремят да покажат “ефектни” снимки. И това е напълно нормално… всеки трябва да почне своя фотографски път от някъде. Има и доста младоженци, които не се вълнуват от фотографията като изкуство и просто искат да имат стандартни снимки за спомен, което също е напълно ок. В единия край на спектъра, има много младоженци, които нямат очаквания, че ще получат фотографски шедьоври, фотографията не им е приоритет и си наемат фотограф просто защото така е прието. И в това няма нищо лошо. В другия край на спектъра са хората, които искат тяхната сватба да е отразена по артистичен начин от определен фотограф, чийто стил харесват и биха искали да се видят през неговите очи и в неговото творчество. И остава една доста голяма група от хора, които са някъде помежду тия два края на спектъра.

Имаш ли свои, лични правила, които следваш, като сватбен фотограф? 

Имам, да. Ако се замисля, сигурно мога да създам един доста дълъг списък. Но едно е основното правило… държа да се уверя, че хората, които снимам, са ме избрали защото наистина харесват моята работа. И са хора, които се вълнуват от артистичното, от авторското. А не просто, защото отнякъде са чули за мен или някой ме е препоръчал.

Как се промениха стиловете в сватбената фотография през годините? 

Сватбената фотография търпи изключително бурно развитие последните деситилетия. Причините за това са страшно много. Масовото навлизане на цифровите апарати преди около 18 години, ниският праг от технически знания, за да се фотографира, поевтинияването на техниката, изобилието от конкуренция сред сватбените фотографи, достъпът до портфолиата на световно известни сватбени фотографи, честосрещани обучения за сватбена фотография в интернет, както и курсове на живо, семинари за сватбени фотография, където може да се обменя опит.

BECA|Before Creating Academy представя Александър Карчински 29

снимка: Александър Карчински

Смяташ ли, че има някакво пренасищане?

Да. Смятам, че стигнахме един етап на пренасищане от сватбена фотография. Хората като че ли вече взеха да се изморяват да гледат сватбени снимки във фейсбук. Преди 5-6 години като че ли имаше някакъв пик и беше модерно и актуално да имаш “разчупени” снимки от сватбата… сега вече доста трудно можеш да задържиш вниманието на аудиторията със снимки, на които има сватбена рокля. Сега в някаква степен е актуално сватбените снимки в световен мащаб да са с ефектна светлина или композиция или поза. Да изглежда бляскаво и луксозно. Като холивудска продукция. Мисля, че ще става все по трудно да останеш в този бизнес на сватбената фотография и вероятно доста колеги ще се пренасочат към някое друго поприще.

А ти? Коя е сватбената фотография, която теб те вълнува? 

Сватбената фотография, която ме вълнува мен е сватбената документалистика. Това е когато, кадрите от една сватба успяват да пресъздадат усещането, атомосферата, духа на една сватба показано през погледа на фотографа. Сигурно и това може да се нарече течение или мода в сватбената фотография… бъдещето ще покаже.

Какво искаш ти да заснемаш? Какво ти търсиш да застане пред обектива ти?

Искам да снимам неща, които ме докосват и вълнуват като човек, да ме карат да чувствам. Искам да показвам фотоистории по такъв начин, който да отключи някакъв спомен, сън или чувство в зрителя и той да се индетифицира на някакво подсъзантелно ниво с това, което вижда. И в същото време да има известна доза абстрактност в кадрите, която да дава свободата на всеки зрител да направи фотографията, която гледа…. Лична/собствена по някакъв начин. Когато една фотография или фотоистория е прекално буквална или предсказуема, тогава зрителят остава безучастен. Фотографията, за да е истинска и дълбока, трябва да задава въпроси, да кара зрителя да се замисли над отговорите на тези въпроси (които могат да бъдат различни за всеки зрител). Това със сватбената фотография е доста трудно, защото сюжетът в една сватбена фотоистория почти винаги е един и същ и реално отговорът на всеки един въпрос, който може да си зададе един зрител е “сватба”.

С какво те спечели фотографията? Как се намерихте? 

Като малък ми харесваха часовете по рисуване и прерисувах доста добре. Но не продължих да се занимавам. В университета избрах компютърна специалност единствено заради това, че изглеждаше перспективно. Фотографията ми пасна като един микс между артистичност и техничарство. В последствие имах късмета, че близки мои приятели от детството работеха като фотожурналисти и те създадоха една среда, която ми позволи да се развивам като фотограф.

BECA|Before Creating Academy представя Александър Карчински 30

снимка: Александър Карчински

Кое е важно за теб да виждат хората в твоите кадри? 

Бих искал да виждат, нещо от себе си в кадрите. Да им проговаря подсъзнателно. Да ги кара да усещат и да се взират продължително.

Като лектор на BECA | Before Creating Academy, кои са ценностите, с които ти строиш твоя модел на обучение? 

Доста са и различни като аспекти. На първо място в тези ценности е стремежа към показване на истината (по начина, по който я усеща автора). На второ е това да е смислена фотография, фотография със замисъл. Също така обръщаме внимание на етиката в самия процес на заснемане и представяне на фотографията. Друг важен аспект е разпознаване на символиката в жестове, състояния, изражения, детайли и тяхното тълкуване в контекста на създаването и построяването на фотоистория. Друга ценна тема и едно от най-големите предизвикателства в сватбената фотография е намирането на баланс между създаването на добра артистична фотография и задоволяването на желанията на клиентите. Практиката, анализът и дискутирането на кадри, даването на “домашни”  също са ключови и изключително ценни за да има качествен напредък в работата на всеки един от курсистите.

Най-добрият съвет, който би дал за човек, който прохожда в тази професия? 

Най-добрият съвет, който мога да дам е да не се вторачват единствено в сватбената фотография, а да се поинтересуват за света на фотографията извън сватбената. История на фотографията може да е подейства изключително обогатяващо и да даде сериозно отражение в развитието и работата на всеки начинаещ фотограф. Също така да се проучват и следят известни съвременни фотографи. И един втори съвет… да търсят критика за своята работа (и внимателно да избират, тези които да критикуват работата им).

Повече информация, относно BECA | Before Creating Academy, можете да откриете на сайта на академията, както и в комуникационните канали като Facebook и Instagram.

Продължете понататък

Интервю

Виктория Терзийска – Величкова: „Смятам, че нашите медици са изключителни професионалисти“ 

MIKA

публикувано

на

от

Виктория Терзийска – Величкова: „Смятам, че нашите медици са изключителни професионалисти“  31

снимка :ПР

Какво е да дадеш нов живот след 40-годишна възраст и забравя ли се така вълнуващият за всички бъдещи майки момент – раждането на детето?  За предизвикателствата и неотменимата лекарска подкрепа по време на бременността, за мястото на родителя във всеки нов момент, в който малчуганите измислят поредната лудория, отглеждането и възпитаването на деца по време на пандемията от COVID-19, разказа харизматичната вокалистка на група „Мастило” Виктория Терзийска – Величкова, звезден гост във второто есенно онлайн издание на „Форум бременност и детско здраве”, организиран от здравния сайт Puls.bg, което се проведе на 31 октомври.

В специално интервю лъчезарната и горда майка на две прекрасни момичета Виктория сподели, че втората й бременност е преминала тежко, но благодарение на професионализма на лекарския екип и неотлъчната помощ на нейните близки, неприятностите от този период вече са се превърнали само в лош спомен.

„Имах много тежка втора бременност, тъй като София ми затисна една артерия на крака и целият ми крак беше синьо-черен. Сутрин и вечер съпругът ми ми биеше инжекции за разреждане на кръвта, за да не направя някой тромб. Непрекъснато ми взимаха кръв, непрекъснато нещо ми правиха. За разлика от първата бременност, която ми мина като песен, втората ми беше много трудна, но пък го преживях. Сега имам две страхотни дъщери и всичко остана в миналото“, разказа пред водещата и главен редактор на Puls.bg Румяна Тасева Вики.

Раждането на дете е изключително съдбоносен момент за всяка жена – магия, която изведнъж променя целия ти светоглед. Лъчезарната певица има радостта да преживее вълшебството не един, а два пъти като и до днес помни всеки един детайл. И двете си дъщери ражда секцио, тъй като по време на първата си бременност с Маргарита, това се налага, поради установяване на ниска плацента. За появата на бял свят на малката София лекарите също избират този вариант, заради специфичната ситуация и високия диоптър на Виктория.

„При мен нормалното раждане не беше възможно нито един от пътите. Маргарита реши да се появи през нощта, когато ние си бяхме съвсем лежерни във вкъщи. Вдигнахме цялата болница на крак и естествено моя лекар. София си беше съвсем планирана“ споделя Виктория, която на 7 август 2019 година посреща в прегръдките си и София.

Децата си избира да роди на родна земя, а за медиците, работещите в сектора на майчиното и детското здравеопазване, е категорична: „Мисля, че са изключителни професионалисти“. Извършва стандартните предродилни консултации както в България, така и в чужбина, където получава възможността да наблюдава тяхната работа.

„Смятам, че нашите лекари са изключително големи професионалисти, много се раздават за това в света да се появи едно здраво бебе. Смятам, че дават всичко от себе си, имайки предвид условията, при които работят“, допълни тя. 

Певицата отправи своите благодарности към лекарите, които ежедневно се грижат за здравето на хората: „Наистина, благодарим Ви мили хора, за това, че се грижите толкова добре за нас. И тук не говоря само за лекарите, говоря и за всички акушерки, за всички сестри, които отделят толкова много внимание на майките“.  

Отглеждането на две малки деца едновременно според Виктория може да бъде описано като непрестанно забавно приключение. „Винаги се случват ситуации, за които никога не си подготвен и реагираш на момента. В момента се опитвам физически да ги опазя и да са здрави. Всичко останало някак си ще го моделираме малко по-нататък. Когато децата са малки, гледам да не ги ограничавам, да не им поставям много граници, да няма много НЕ-та. Затова и вкъщи е непрестанен купон“, разказа тя. А основните ценности, на които ги учи, са спокойствие и доброта, с която да се отнасят към останалите, защото ще им се върне многократно.

Ученето е непрестанен процес, благодарение на който малки, големи и още по-големи стават по-добри и придобиват полезни знания, които по-късно превръщат в част от своя житейски опит. На въпросът „Научи ли нещо ново от децата си?“, певицата отговаря: „Да. Научих се да бъда много търпелива. Преди не бях такава категорично.  Научих се да поставям себе си на последно място и научих, че колкото и клиширано да звучи, трябва да грабиш от момента сега, защото той няма да се повтори повече“. 

Преди време вокалистката на група „Мастило“ създаде и „Маргаритка“ – проект за децата! „Създадох го с идеята да има готино и качествено музикално съдържание за най-малките. Преди да се появи „Маргаритка“ такова нямаше. Създадохме и наши собствени песни, които са авторски, посветени на полезните навици и всъщност благодарение на тези песнички, благодарение на нашите герои Биби, Мими, Маргаритка и Бухалчо, децата се научават малко по-лесно, а не чрез едно непрестанно дуднене, да си мият ръцете, да си мият зъбите, да ходят с желание на детска градина, да уважават по-възрастните хора, да казват извинявай и благодаря“, разказва Виктория.

Друга инициатива е „Приказки без край“, която е насочена към подобряването на болничния престой на децата и по-бързото им възстановяване с помощта на мобилни библиотеки с книжки за всяка възраст и специално обучени аниматори. Тя помага на децата, които са в болници, да се почувстват малко по-добре, като при тях отидат любимите им приказни герои, като се съберат всички деца в болничното заведение и започнат да рисуват, да пеят песни, да си разказват приказки и всъщност да се отделят за малко от всички манипулации, които им правят“.

За финал, водещата и главен редактор на Puls.bg Румяна Тасева попита Вики какво мисли за COVID-19 реалността и влиянието й върху детската психика. „Истината е, че COVID-19 реалността някак си като един похлупак дойде върху децата. Аз смятам, че децата са доста по-адаптивни от нас. Моите деца едва ли осъзнават какво се случва. Малката се роди в COVID-19 годината, но Маргарита вече много ясно знае, че трябва да се пазим. Искрено ги съжалявам, защото на тяхната възраст ние сме си правили какво ли не, а сега те не могат да правят всичко, което им се иска. 

Не могат да отидат на някой детски кът, защото той е затворен. Не могат да се събират с техни близки приятели, заради дистанцията, която трябва да пазят и това според мен ги обърква. Не знам какви хора ще станат. Може би малко по-егоистични и насочени към себе си, което не бих искала да се случва“, категорична е певицата.

Цялото интервю може да гледате ТУК.

„Форум бременност и детско здраве“ се провежда с генералното партньорство на Sensibel Nachtkerzen, Babe Laboratorios, KIN Laboratorios и с подкрепата на Dr. Theiss и Select Asset Management

Медийни партньори са Bulgaria ON AIR, Dnes.bg, Az-jenata, Az-deteto, Tialoto.bg, Новите родители, Mamamia.bg, Bebok.eu, Дневникът на мама и татко, Жената днес, Grazia Online и София играе/Sofia plays.

 

Продължете понататък

Горещо