Открийте ни и в

Култура

Кралят на тромбона с първи концерт в България

Кралят на тромбона с първи концерт в България

Световнопризнатият американски тромбонист Джигс Уигам пристига в България по покана на Брас Асоциация и фондация “Америка за България”, за да открие третото издание на фестивала, посветен на красотата и богатството на духовата музика, Brazzobrazzie. Фестивалът ще се проведе на 7-и и 8-и март в Sofia Live Club с приятелската подкрепа на ирландското уиски Bushmills, което за пореден път подава ръка на меломанското събитие.

Роден през 1943 година в Кливланд, Охайо, Джигс Уигам е тромбонист, композитор, аранжор, диригент, преподавател. За пръв привлича вниманието на публиката и на критиката, когато е едва на 17 години като първи и соло тромбон в оркестъра на Глен Милър (Glen Miller). Две години по-късно е първи и соло тромбон в бенда на големия новатор в музиката Стан Кентън (Stan Kenton). Следва година в Ню Йорк, а през 1965 година (на 22 години) става водещ солист на Kurt Edelhagen Jazz Orchestra в West German Broadcasting Company в Кьолн, Германия. От 1984 до 1986 година е ръководител на Щвейцарския радио оркестър (RadioDRS), а от 1995 до 2000  – главен диригент и художествен ръководител на Берлинския радио оркестър (RIAS Big Band Berlin).

Титулован професор и ръководител на Джаз катедрата в Кьолнския музикален университет, ръководител на катедрата за джаз и популярна музика в колежа “Hanns Eisler“ в Берлин и гостуващ професор в Gildhall School of Music and Drama в Лондон, днес проф. Уигам живее между Бон, Лондон и Кейп Код. Всъщност е почти винаги на път към следващото участие.

MIKA

публикувано

на

Кралят на тромбона с първи концерт в България

Световнопризнатият американски тромбонист Джигс Уигам пристига в България по покана на Брас Асоциация и фондация “Америка за България”, за да открие третото издание на фестивала, посветен на красотата и богатството на духовата музика, Brazzobrazzie. Фестивалът ще се проведе на 7-и и 8-и март в Sofia Live Club с приятелската подкрепа на ирландското уиски Bushmills, което за пореден път подава ръка на меломанското събитие.

Роден през 1943 година в Кливланд, Охайо, Джигс Уигам е тромбонист, композитор, аранжор, диригент, преподавател. За пръв привлича вниманието на публиката и на критиката, когато е едва на 17 години като първи и соло тромбон в оркестъра на Глен Милър (Glen Miller). Две години по-късно е първи и соло тромбон в бенда на големия новатор в музиката Стан Кентън (Stan Kenton). Следва година в Ню Йорк, а през 1965 година (на 22 години) става водещ солист на Kurt Edelhagen Jazz Orchestra в West German Broadcasting Company в Кьолн, Германия. От 1984 до 1986 година е ръководител на Щвейцарския радио оркестър (RadioDRS), а от 1995 до 2000  – главен диригент и художествен ръководител на Берлинския радио оркестър (RIAS Big Band Berlin).

Титулован професор и ръководител на Джаз катедрата в Кьолнския музикален университет, ръководител на катедрата за джаз и популярна музика в колежа “Hanns Eisler“ в Берлин и гостуващ професор в Gildhall School of Music and Drama в Лондон, днес проф. Уигам живее между Бон, Лондон и Кейп Код. Всъщност е почти винаги на път към следващото участие. Наред с многобройните си ангажименти като солиращ тромбонист и преподавател, Джигс Уигам ръководи и няколко оркестъра  – диригент на BBC Big Band (Великобритания), артистичен директор на Berlin Jazz Orchestra, музикален директор на LaJJOB ((Brandenburger Youth Jazz Orchestra) и артистичен директор на BUJAZZO (German National Youth Jazz Orchestra).  Джигс Уигам е президент на Международната тромбонова асоциация.

Списъкът на музикантите, с които е свирил и/или записвал през продължаващата повече от 50 години впечатляваща история с музиката,  е безкраен. В него са записани имената на Пати Остин, Каунт Бейси, Тони Бенет, Ди Ди Бриджуотър, Майкъл Бубле, Рей Чарлс, Бил Еванс, Елла Фицджералд, Джуди Гарланд, Стен Гец, Аструд Жилберто, Дизи Гилеспи, Куинси Джоунс, Крис Потър, Хелън Шапиро, Дона Съмър, Сара Вон, Уайклиф Гордън.

На 7-и март след 21 часа Джигс Уигам ще запише и първото си участие пред българска публика с музикантите от Биг Бенд Брас Асоциация като част от фестивала Brazzobrazzie. За концерта в София, този интуитивен и много емоционален музикант е подготвил авторска програма от композиции за биг бенд, както и негови аранжименти на джаз стандарти. За програмата проф. Уигам казва, че “ще достави радост както на музикантите, така и на публиката”.

В програмата на третото издание на  традиционния празник на духовата музика и радостта от живота Brazzobrazzie са включени и концерти на жизнерадостния духов оркестър Brazz ViliDJ (който наскоро представи първия си албум Blow Your Brainzz Out), на латино стихиите от De Fuego Orchestra, на етно-джаз изкушението RomaNeno Project и на експлозивната смес от джаз, фънк и свободен полет към неизвестното Metaфormoза. Богатата музикална палитра, в комбинация с автентичния Bushmills вкус и приятелската атмосфера, обещава истински меломански празник за сетивата. 

Билети за Brazzobrazzie могат да бъдат закупени в мрежите на Тикетпортал и Тикетплюс, както и на касата на Тикетпортал в Билетен център на НДК, и на място в Sofia Live Club в дните на фестивала. 

Всичко за фестивала на www.brazzobrazzie.com.

 

 

 

MIKA e онлайн списание за музика и лайфстайл, което отразява най-новото в музикалния свят както от страната, така и от чужбина. Таргета на списанието са активните хора (18-40 години), които се интересуват от музикални събития и градския начин на живот.

Култура

Добре дошли в „Оздравителната Зона“ на д-р Бари Сиърс

MIKA

публикувано

на

от

Заповядайте в „Оздравителната Зона“ на д-р Бари Сиърс! Една книга за връзката на храненето с естествения оздравителен процес, от която са продадени над 6 милиона екземпляра само в САЩ. От 9 април в българските книжарници!

Защо хроничното възпаление води до наднормено тегло, болести и по-бързо стареене? Kак състоянието, наречено зона, може да оптимизира оздравителната реакция? Защо оздравителната реакция може радикално да промени медицината? Отговори дава „Оздравителната Зона“ (превод: Надя Баева, изд. Колибри), която разгръща изпитан подход към механизма на развитие на хроничните заболявания и съществуващата зависимост между тях и храненето, същевременно разсейва много заблуди в тази област. Авторът използва термина „зона“, за да опише физиологичното състояние, при което може трайно да се контролира интензитетът на предизвиканото от начина на хранене възпаление и така по-успешно да се въздейства на всеки тип хронично заболяване. По същество възпалението се явява пусков механизъм, който може да се потисне и изключи. Хормоните (ейкозаноиди), генерирани от една група мазнини, известни като омега-6 мастни киселини, отключват възпалението, докато друга група хормони (резолвини), извлечени от омега-3 мастни киселини, потискат възпалението.

Бари Сиърс е водещ авторитет в областта на въздействието на режима на хранене върху възпалителния процес. Интересът на д-р Сиърс към диетичния контрол на хормоналните и генетични реакции датира от публикацията на знаковата му книга „Зоната“, която се превръща в бестселър № 1 на „Ню Йорк Таймс“. От книгите му за технологията на Зоната са продадени повече от 6 милиона екземпляра само на територията на САЩ. Преведени са на 23 различни езика. „Оздравителната Зона“ описва в детайли кое съставлява оздравителната реакция и как предизвиканото от хранителните навици възпаление се е превърнало в движеща сила за много от здравословните проблеми, които изпитваме на различни етапи от живота.

Продължете понататък

Lifestyle

Практическа детска психология за модерни родители от издателство Книгомания

MIKA

публикувано

на

от

Да бъдеш родител е едно от най-предизвикателните, приятни, трудни, забавни и невероятни изживявания, които разделят живота на преди детето и след като се появи. Никой не знае как да бъде родител преди да стане такъв и даже не подозира колко малко се опознава и колко много има да се учи на търпение, приемственост, отговорност, всеотдайност, емпатия. Докато отглежда детето си, родителят има и шанса отново да изживее детството си: да прочете любимите си детски книги, да скача в локви с гумени ботуши, да прави ангели в снега… Но и да се справя с гневните изблици и страхове на малкия човек; да му е опора, когато плаче и е тъжно; да го забавлява, разбира, изслушва; да преоткрива света, защото „родителите са цялата му вселена и начинът, по който те се отнасят към него, се отразява на себеоценката му“. Да, от родителя се очаква да бъде и приятел. Балансът е труден. Затова наръчникът„Как мисли детето?“ предлага 100 от най-често срещаните сценарии през първите седем години на детето и какво се крие зад поведението му. Тя превежда неговите реакции на езика на възрастния, учейки го да ги тълкува по-добре. Изданието е цветно, с много илюстрации и инфографики, и с подходящо оформление на разиграните сценарии, а това ви помага асоциативно да запомните предложените решения. Друго удобство е, че наръчникът „Как мисли детето?“ може да се чете избирателно, по теми, или да потърсите решение на конкретна възникнала ситуация.

Целта на „Как мисли детето?“ е да усъвършенства общуването между родител и дете. Благодарение на развитието на невропсихологията, никога не се е знаело толкова за детското развитие колкото днес. Дадените препоръки са в реален контекст и макар събраните съвети да не обхващат всички възможни ситуации, двамата съавтори (които общо имат пет деца) подсказват на съвременните родители „правилните“ думи и действия в определени ситуации, за да се открие най-полезната стратегия. Изданието се позовава на задълбочени изследвания по детска психология и невропсихология и ни припомня как да види света през очите на детето.

Авторите, Танит Керет и д-р Ангард Ръдкин, правят паралел между преживяванията на всеки родител като дете, изискванията и отговорностите му, доколко се е привързвал към другите, как е изразявал чувствата си. Според тях това е път към откриването на собствен родителски модел. „Как мисли детето?“(от издателство Книгомания) изследва и ценностите на всеки родител, за да е наясно какви принципи ще следва при възпитанието на детето – как  и кога да отговаря на нуждите му, защо емпатията е толкова важна за развитието на малкия човек.

Продължете понататък

Горещо