Открийте ни и в

Култура

Маестро Андреа Бочели на изпит по пеене

Маестро Андреа Бочели на изпит по пеене

Андреа Бочели е на път да се сдобие с диплома по пеене. Това ще стане във вторник, 22 октомври, в музикалната консерватория Giacomo Puccini в Специя, Италия. Съдбовното в тази дата, е че същия ден е световната премиера на дългоочаквания албум на звездата Love in Portofino, който тенорът ще представи и пред българската публика на 30 май догодина в столичната зала „Арена Армеец“.

За маестро Бочели определено важи максимата, че някои неща с годините стават по-ценни. Докторът по право наскоро навърши 55 години, но това не му пречи все по-вдъхновено да се впуска в нови предизвикателства. Между умората от турнета,  успеха от многомилионните продажби на албумите му и отдадеността на изпълнената с любов публика, днес най-обичаният глас на света е на път да положи поредния изпит по личностно усъвършенстване – академична защита на неговата невероятна дарба да пее. Предизвикателството този път поставя звездата в ролята на студент и колега/съкурсник на собствения му син Амос, който учи пиано в същия институт.

Avatar

публикувано

на

Маестро Андреа Бочели на изпит по пеене

Андреа Бочели е на път да се сдобие с диплома по пеене. Това ще стане във вторник, 22 октомври, в музикалната консерватория Giacomo Puccini в Специя, Италия. Съдбовното в тази дата, е че същия ден е световната премиера на дългоочаквания албум на звездата Love in Portofino, който тенорът ще представи и пред българската публика на 30 май догодина в столичната зала „Арена Армеец“.

За маестро Бочели определено важи максимата, че някои неща с годините стават по-ценни. Докторът по право наскоро навърши 55 години, но това не му пречи все по-вдъхновено да се впуска в нови предизвикателства. Между умората от турнета,  успеха от многомилионните продажби на албумите му и отдадеността на изпълнената с любов публика, днес най-обичаният глас на света е на път да положи поредния изпит по личностно усъвършенстване – академична защита на неговата невероятна дарба да пее. Предизвикателството този път поставя звездата в ролята на студент и колега/съкурсник на собствения му син Амос, който учи пиано в същия институт. Последното препятствие пред Бочели за получаването на магистърската степен по вокално изпълнение ще бъде разширено обсъждане пред комисия върху подготвената от него дисертация „Стойност и значение на оперно пеене в началото на третото хилядолетие“. Ентусиазмът на нестандартния кандидат е изключителен! Изпълнителят с над 20 годишен професионален опит, покорил най-големите световни сцени, е изготвил разширен анализ, посветен на състоянието на оперното изкуство и неговите медиатори. Приносът на редица доказани музиканти, учени и колеги, един от които е Пласидо Доминго, дава на  дисертацията изключителна добавена стойност.

Задълбоченият текст, изложен върху повече от 70 страници, дава оптимистична и силно окуражаваща оценка, що се отнася до оперните изпълнители. Въпреки че Бочели е оптимист за развитието на консерваториите, той не пропуска да отправи послание, че днес повече от всякога висшите музикални заведения не могат да съществуват без подкрепата и помощта на почитателите на това изкуство.

Стойността и значението на оперното пеене в началото на третото хилядолетие остават непокътнати, категоричен е  маестрото и заключава: „В действителност, тяхната всеобхватност и характеристики растат, защото пред съществуващата опасност от обезличаване на всеки творчестки опит, операта е изкуството, което събужда духа и позволява да се изрази неописуемото“.

 На 30 май 2014 г., неуморимият носител на божествената нотка в музикалното изкуство ще дойде в България, за да зарадва своята публика вече като дипломиран висшист по пеене. Разликата между изпълненията му преди изпита и онези, които му предстоят, зависи само от любовта, с която тенорът ги представя. А няма съмнение, че концертът в един от любимите му градове София, която маестрото неотадвна подкрепи в борбата за Европейска столица на културата, ще може да се опише с думите на големия философ Лайбниц: „Музиката е тайно математическо упражнение за душата, която не знае, че може да смята.“